נקניקיית מורטו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נקניקיית מורטו
Saucisse de Morteau
מאכלים
סוג נקניק, מזון מעושן עריכת הנתון בוויקינתונים
מוצא צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
מרכיבים עיקריים בשר חזיר עריכת הנתון בוויקינתונים
גבינות
תו תקן protected geographical indication עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נקניקיית מורטוצרפתית: Saucisse de Morteau; ידועה גם בשם Belle de Morteau) היא נקניקיה מעושנת מסורתית[1] מהאזור ההיסטורי הצרפתי פראנש-קונטה ושמה נובע מהעיר מורטו[2] במחוז דו. מעשנים אותה בארובות פירמידליות מסורתיות, הנקראות "tuyés".[1] זוהי נקניקייה לא מבושלת בעלת טעם חזק וצפופה מאוד.

היא מיוצרת על הרמה ובהרי הרי היורה שבדו בגובה של יותר מ-660 מטרים.[1] העיר מורטו נמצאת במרכז התעשייה החקלאית-הארטיזנלית הזו.

נקניקיית מורטו מיוצרת רק באמצעות בשר חזיר מאזור פראנש-קונטה, מכיוון שבאזור הררי זה מפטמים את החיות באופן מסורתי. בנוסף, כדי להיות מורשה להשתמש בתווית "Saucisse de Morteau", יש לעשן את הנקניקיות במשך 48 שעות לפחות עם נסורת מחטניים וערער בתוך ה־tuyés. עם זאת, הוא אינו מבושל, שכן הבעירה מלווה בזרם אוויר חזק.

נקניקיית מורטו מוגנת בתווית הסמכה כינוי מקור מוגן (PGI)[3] של האיחוד האירופי, המבטיחה את איכותה, מקורה ושיטת ההכנה שלה כמומחיות צרפתית אזורית. מורטו אותנטי מגיע בדרך כלל עם תג מתכת כמו גם מקל עץ קטן עטוף סביב קצה הקישור.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא נקניקיית מורטו בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 3 "French Jura wine and cheese, French gastronomy in the Franche-Comte region". www.franche-comte.org. 2008-11-20. אורכב מ-המקור ב-2008-11-20. נבדק ב-2019-05-22.
  2. ^ "Mairie de Morteau - Savoir-faire et tradition". www.morteau.org. נבדק ב-2019-05-22.
  3. ^ "PGI request for "Saucisse de Morteau"" (PDF). agriculture.gouv.fr. 2007-09-26. אורכב מ-המקור (PDF) ב-2007-09-26. נבדק ב-2019-05-22.