סוד הממלכה הקסומה 3: תעלומת האוצר המכושף

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סוד הממלכה הקסומה 3: תעלומת האוצר המכושף
The Swan Princess III: The Mystery of the Enchanted Treasure
כרזת ה-DVD של הסרט באנגלית
כרזת ה-DVD של הסרט באנגלית
מבוסס על סוד הממלכה הקסומה
בימוי ריצ'רד ריץ'
הופק בידי ריצ'רד ריץ', ג'ארד פ' בראון,טרי ל. נוס, תומס ג'יי. טובלין
תסריט ריצ'רד ריץ', ברייאן ניסן
מדבבים ראו כאן
מוזיקה לקס דה אזודו עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה Crest Animation Productions
Nest Family Entertainment
חברה מפיצה Columbia TriStar Home Video
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, direct-to-video עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 4 באוגוסט 1998
משך הקרנה כ-71 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט פנטזיה, סרט הרפתקאות, סרט מוזיקלי, סרט הנפשה
סרט קודם סוד הממלכה הקסומה 2: סודה של הטירה (1997)
סרט הבא סוד הממלכה הקסומה: חג המולד (2012)
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סוד הממלכה הקסומה 3: תעלומת האוצר המכושףאנגלית: The Swan Princess III: The Mystery of the Enchanted Treasure [1] לחלופין בשם The Swan Princess: The Mystery of the Enchanted Kingdom [2]) הוא סרט פנטזיה והרפתקאות מוזיקלי אמריקאי מונפש משנת 1998, והסרט השלישי בסדרת "סוד הממלכה הקסומה". הסרט בוים שוב על ידי ריצ'רד ריץ', וכולל את הקולות של מישל ניקסטרו ובריאן ניסן בתור אודט ודרק. הסרט הזה עוקב אחר דרק ואודט שנאלצים להתמודד עם זלדה, קוסמת, שמחפשת את האמנויות האסורות ורוצה להשתמש בה כדי להרוס את האושר שלהם.

ההמשך הזה מציג את הקולות החוזרים של ניקסטרו וסטיב וינוביץ' מהסרט הראשון, שזו תהיה הפעם האחרונה, עם מותה של ניקסטרו ב-2010, כשכל שאר הדמויות לוהקו מחדש. ההפקה בחו"ל טופלה על ידי Hanho Heung-Up, אולפן הנפשה דרום קוריאני שסיפק שירות ציור cel לסרט המקורי, וגם הנפיש את סרט ההמשך הראשון ישירות לווידאו, סוד הממלכה הקסומה 2: סודה של הטירה זה היה הסרט האחרון בסדרה שהשתמש בהנפשה מסורתית. הסרט היה לכאורה הסוף בסדרה, עד לשנת 2012, אז בא אחריו סרט המשך נוסף שיצא ישירות ל-DVD: סוד הממלכה הקסומה: חג המולד, שמורכב מהנפשה ממוחשבת בפעם הראשונה.

בניגוד לשני הסרטים הראשונים, סרט זה לא דובב לעברית.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בזמן שהממלכה של הנסיך דרק והנסיכה אודט מתכוננת לחגוג את ימי הפסטיבל, המכשפה המרושעת זלדה זוממת להחזיר את הערותיו של רות'בארט על האמנויות האסורות; הערות שעזרה לכתוב כשהיא ורוטבארט היו שותפים. כדי לגלות אם התווים עדיין קיימים, זלדה לוכדת ציפור יאקי בשם וויזר, שיש לה את היכולת לחקות כל קול לאחר ששמעה אותו פעם אחת בלבד. למרות שהיכולות הקסומות של זלדה מוגבלות, היא יכולה ליצור כדור אש קסום שנקרא מחפש כדי לכוון לכל מי שהיא מצווה עליו. מאיים על חייו ביכולת זו, וויזר הולך לטירת אגם הברבורים כמרגל ושומע כיצד דרק ורוג'רס גילו את הפתקים של רות'בארט והסתירו אותם. אודט מעולם לא ידעה שדרק מצא את הפתקים ותמיד הניחה שאם יתגלו דברים כאלה, הפתקים יושמדו מיד. היא מנסה לשכנע את דרק להיפטר ממנו ואומרת איך שום דבר טוב לעולם לא ייצא מהם בזמן שדרק שמר על אמונתו שיום אחד ישתמש בתווים לתמיד.

לאחר שוויזר מודיע לזלדה, היא הולכת לטירה ומעמידה פנים שהיא "עבדת אקורדיון". היא מפלרטטת ומקסימה את לורד רוג'רס עם סיפור על איך היא ברחה ממלך שהחזיק אותה כלואה ומנגן באקורדיון ללא הרף. רוג'רס מתאהב בזלדה ומזמין אותה להתארח בטירה, למרות ההסתייגויות של המלכה אוברטה. באותו לילה, זלדה גונבת את החזה עם הפתקים של רות'בארט ונמלטת. לחרדתה, הפתקים אינם שלמים ומונעים ממנה לצבור את מלוא הכוח. זלדה שואלת את וויזר ומגלה שדרק קרע את החלק הנותר והחביא אותו.

זלדה מלהקת מחפש למצוא את אודט, בעוד וויזר נשלח למסור שטר כופר לדרק. המחפש מביא בהצלחה את אודט וז'אן-בוב למאורה של זלדה. בטירה, דרק מקבל את פתק הכופר ומחזיר את החלק הקרוע מהפתקים של רות'בארט מהמקום שבו החביא אותו בספרייה. וויזר נתפס על ידי ספיד ופאפין, שמשכנעים אותו לעזור להם לעצור את זלדה. וויזר בסופו של דבר מסכים והקבוצה יוצאת לעזור לדרק להציל את אודט.

כאשר ז'אן-בוב משחרר את אודט, היא מנסה להתגנב עם הפתקים רק כדי להיתפס שוב. לאחר מכן, זלדה הופכת את אודט לברבור וכולאת אותה ואת ז'אן-בוב בכיפה של אש ירוקה שתפורר כל דבר שנוגע בה, כולל האסירים שלה. כשדרק מגיע למקום המפגש כדי לשלם את הכופר, זלדה מרמה את דרק כדי להרגיע את השמירה שלו כאשר התחפשה לאודט וחוטפת את היצירה האחרונה מאחיזתו. זלדה לועגת לדרק וחוזרת בה מהבטחתה להחזיר את אודט. במקום זאת, היא מתכננת לבדוק את הכוח להשמיד את אודט.

פאפין, ספיד וויזר סוף סוף נפגשים עם דרק ודוהרים לעבר המאורה של זלדה. הם משחררים את אודט וז'אן-בוב בזמן שזלדה עסוקה בלספוג את הכוח להרוס. דרק והאחרים מתמודדים איתה בקרב במהלך הקרב שלאחר מכן, זלדה מעלה באוב מחפש הורס ומטילה אותו על אודט, אשר עפה מהמאורה עם פאפין בניסיון לברוח. וויזר מסיח את דעתו של זלדה על ידי חיקוי קולו של רות'בארט, ומאפשר לדרק לשבור את שרביטה לשניים. זלדה נופלת בחזרה אל מחסום האש הירוק שלה ונהרגת סופית. עם זאת, פאפין חוזר למאורה לבדו ומגלה שאודט נהרגה על ידי המחפש. דרק שבור לב בוכה על אהבתו האבודה, ומתחרט על כך שלא הרס את הפתקים קודם לכן. בזמן שהוא שורף את הפתקים, הוא מתנצל בפני אודט ומתפלל שעוד יבוא ממנו טוב. הלהבות לובשות צורה של ברבור, שממנו מתממשת אודט וחוזרת לחיים. דרק מחבק ואומר לאודט שהוא אוהב אותה.

הממלכה בטוחה שוב והפסטיבל מתקיים כמתוכנן כאשר ז'אן-בוב מנצח במסלול המכשולים והופך לנסיך ליום אחד (עם קצת עזרה מבחוץ מוויזר), ויוברטה ורוג'רס מנצחים בתוכנית הכישרונות. בעוד דרק ואודט צופים בהליכים, אודט מבקשת מדרק להבטיח שאין יותר קסם בטירה. דרק עונה שהוא לא יכול כי תמיד יהיה קסם כשאודט שם.

מדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מישל ניקסטרו - אודט
  • בריאן ניסן - דרק
  • קטיה זוך – זלדה
  • ג'וזף מדראנו - לורד רוג'רס
  • כריסטי לנדרס - המלכה אוברטה
  • דונלד סייג' מאקי - ז'אן-בוב
  • דאג סטון - מהירות
  • סטיב וינוביץ' - פאפין
  • פול מייסון - וויזר
    • פול מייסון אכן סיפק גם את קולו של פרדריק השף. [3]
  • אוון מילר - ברומלי
  • שון רייט - סר רוטבארט

שירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • "זה לא נהיה יותר טוב מזה" - בביצוע מישל ניקסטרו, בריאן ניסן, כריסטי לנדרס, דאג סטון, סטיב וינוביץ', דונלד סייג' מקיי, ג'וזף מדרנו ואוון מילר
  • "כי אני אוהב אותה" - בביצוע בריאן ניסן, מילים של קלייב רומני וסידני קלארק
  • "היא הלכה!" - בביצוע ג'וזף מדראנו
  • "ימים רעים לפנינו" - בביצוע קטיה זוך
  • "הצד הנכון" - בביצוע סטיב וינוביץ', דאג סטון ופול מייסון
  • "כי אני אוהב אותה" [קרדיט סיום] - בביצוע קונל מוס

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט שוחרר במקור ישירות לווידאו ב-4 באוגוסט 1998, כאשר "זה לא נהיה יותר טוב מזה", "הצד הנכון" ו"כי אני אוהב אותה" שימשו כשלושה שירים בונוסים לאחר מצגת התכונה. מאוחר יותר הסרט שוחרר ב- DVD ב-30 במרץ 2004. ערכת מסך רחב דו-צדדית מלאה המכילה את כל שלושת הסרטים וגרסת "Sing-a-Long" שוחררה ב-16 בפברואר 2004, אך זמינה רק מחוץ לארצות הברית. ב-2 באוגוסט 2005 יצאה מהדורה אמריקאית של DVD Double Feature עם שתי חבילות, המכיל את הסרט הזה ואת "סוד הממלכה הקסומה" המקורי.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ל-Common Sense Media יש לסרט 3 מתוך 5 כוכבים. באתר נכתב, "ההמשך כל כך משחזר חלק מהקסם וההומור של הסרט הראשון." [4]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "The Swan Princess III and the Mystery of the Enchanted Treasure". Amazon.
  2. ^ The Swan Princess: The Mystery of the Enchanted Kingdom at Rotten Tomatoes
  3. ^ The Swan Princess: The Mystery of the Enchanted Kingdom (Frederick) at Behind The Voice Actors
  4. ^ "The Swan Princess III: Mystery of the Enchanted Treasure Movie Review". www.commonsensemedia.org (באנגלית). נבדק ב-2022-06-13.