סופאפליי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סופאפליי
Soopafly
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 8 בדצמבר 1972 (בן 51)
לונג ביץ', ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם במה Soopafly עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות לונג ביץ', קליפורניה, ארצות הברית
תקופת הפעילות מ-1993
מקום לימודים תיכון לוס אלמיטוס עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה ראפ, היפ-הופ
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים

DPG Recordz
Doggystyle

Gangsta Advisory
שיתופי פעולה בולטים Snoop Dogg, Daz Dillinger, Kurupt, Nate Dogg, Warren G, Tray Deee, Bad Azz, Goldie Loc, RBX, Lady of Rage, Lil' ½ Dead, E-White, Lil' C-Style, Techniec, Roscoe, Butch Cassidy, Mr. Malik, The Twinz, Xzibit
www.soopafly.net
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פריסט יוסף ברוקסאנגלית: Priest Joseph Brooks; נולד ב-8 בדצמבר 1972), הידוע גם בשם הבמה סופאפליי (Soopafly), הוא ראפר ומפיק היפ הופ אמריקאי מלונג ביץ', קליפורניה. הוא חבר ב-Tha Dogg Pound.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך נעוריו ברוקס פגש את הראפרים סנופ דוג וד"ר דרה. ברוקס התחיל את הקריירה שלו בהפקה של השיר "?Who Got Some Gangsta Shit" של סנופ דוג. ב-1995 הוא הפיק את השיר "Sooo Much Style" של ההרכב דה דוג פאונד מאלבום הבכורה שלהם, Dogg Food. ב-1996 הוא התארח בסאונדטרק של הסרט "הגבול הדק בין אהבה לשנאה" בשיר "I Don't Hang".

סופאפליי הפיק את השירים "Freestyle Conversation" ו"You Thought" (שבו הוא גם התארח יחד עם הראפר טו שורט) מהאלבום השני של סנופ דוג, Tha Doggfather. לאחר מכן הוא התארח באלבומים של הראפרים: סנופ דוג, באד אזז, דאז דילינגר, וורן ג'י, קורופט, RBX וTha Eastsidaz. ב-2001 הוא שחרר את אלבום הסולו הראשון שלו, Dat Whoopty Woop וב-2007 את אלבום הסולו השני שלו, Bangin Westcoast.

Westurn Union[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביולי 2006, הוקמה להקת הראפ Westurn Union, שכללה את הראפרים סופאפליי, Damani ו-Bad Lucc. הם הופיעו לראשונה באלבום Tha Blue Carpet Treatment של סנופ דוג ושחררו סינגל רחוב שניקרא "I Don't Think So", שהופק על ידי Rick Rock. באפריל 2008, שוחרר המיקסטייפ הראשון של ההרכב, House Shoe Musik, Vol. 1, שהופק על ידי DJ Crazy Toones. לאחר שחתמו בKoch Records וDoggystyle Records, הם שחררו ב-2 בספטמבר 2008 את אלבום הבכורה שלהם, Snoop Dogg Presents: Dubb Union. חברת תקליטים וסטרן יוניון (Western Union) איימה לתבוע את ההרכב, על הדמיון בין השם של ההרכב לשם של הלייבל. למרות שיש שוני בין השם של ההרכב והשם של הלייבל, ההרכב בחר לשנות את השם שלו לDubb Union כדי לא להיגרר למאבקים משפטיים.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי סולו[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה שם האלבום
2001 Dat Whoopty Woop
31 ביולי 2001
DPG
2007 Bangin West Coast
8 במאי 2007
Gangsta Advisory
2011 Best Kept Secret
30 באוגוסט 2011
Fly2k

סינגלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה שם הסינגל מקום במצעדים אלבום
U.S. R&B
1999 Like It or Not 111 Dat Whoopty Woop
1998 Put Monkey In It Daz Dillinger ft. Soopafly 101 Nothing To Lose

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]