סמואל קוטס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סמואל קוטס
Samuel Cotes
לידה 1734
לונדון, ממלכת בריטניה הגדולה עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 7 במרץ 1818 (בגיל 84 בערך)
צ'לסי, הממלכה המאוחדת של בריטניה הגדולה ואירלנד עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סמואל קוטסאנגלית: Samuel Cotes ‏: 17341818) היה אחיו הצעיר של הצייר פרנסיס קוטס. הוא היה צייר מצליח של פורטרטים מיניאטוריים ועבד גם בעפרונות. הוא מת בצ'לסי ב-1818.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוא היה בנו השלישי של רוברט קוטס, ראש עיריית גולווי, שהתיישב בלונדון, הפך לרופא והתחתן עם אליזבת, בתו של פרנסיס לין, המזכיר הראשי של החברה המלכותית האפריקאית (RAC). הוא חונך על ידי אביו ולמד רפואה, אך פנה לציור בהשראתו והצלחתו של אחיו המבוגר פרנסיס קוטס, ממנו קיבל את הכשרתו האמנותית.[1]

סמואל קוטס נודע כצייר פורטרטים. אבל גם דיוקנאות העפרון שלו זכו להצלחה. הוא צייר במיניאטורות על אמייל ושנהב, והציג בין השנים 1760 עד 1789 בתערוכות של אגודת האמנים של בריטניה הגדולה ובאקדמיה המלכותית לאמנויות (RA).

במהלך תקופה זו הוא התגורר ברחוב פרסי 25. לאחר מות אחיו, צייר מיניאטורה גדולה שלו מהזיכרון. הדיוקן שצייר את השחקנית מרי אן ייטס בתור אלקטרה נחרט בשיטת מצוטינט על ידי פיליפ דאו, ודיוקן של תומאס פאונל על ידי ריצ'רד ארלום.

קוטס היה נשוי פעמיים,[2] תחילה למרי קרסוויק ב-1768, ובפעם השנייה ב-1780 לשרה שפרד, אמנית, שמתה ב-27 בספטמבר 1814, בגיל 76.

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סמואל קוטס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Cust, Lionel Henry (1887). "Cotes, Samuel". In Stephen, Leslie (ed.). Dictionary of National Biography. Vol. 12. London: Smith, Elder & Co. p. 284.
  2. ^ Remington, V. "Cotes, Samuel". Oxford Dictionary of National Biography (online ed.). Oxford University Press