ספר לילדייך

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ספר לילדייך
…om detta må ni berätta…
כריכת המקור השוודי
כריכת המקור השוודי
מידע כללי
שפת המקור שוודית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה עיון עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה Swedish Government Offices עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הוצאה 1998 עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ספר לילדייך - ספר על השואה באירופה 1939-1945 הוא ספר מחקר על השואה ותקופת הנציונל-סוציאליזם שיצא לראשונה ב-1998 בשפה השוודית. הספר, שנכתב על ידי סטפן ברוכפלד ופול א. לוין, משמש ביותר מעשרים מדינות כחלק מהמאמץ שלהם לחנך על השואה. הוא משמש לרוב על ידי מורים ותלמידים מחטיבת הביניים ועד לסמינרים לתולדות השואה וללימודי רצח עם.[1] הספר פורסם במקור בשוודית ותורגם לשפות רבות.[2]

הרקע לכתיבת הספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר הוזמן על ידי ממשלת שוודיה כחלק מקמפיין חינוכי לאומי ללמד אזרחים שוודים על השואה. זה היה הפרויקט הגדול הראשון שיזם ראש ממשלת שוודיה לשעבר Göran Persson בשנת 1997. במהלך דיון פרלמנטרי ביוני 1997, יזם פרסון מסע הסברה על השואה, כולל מה באמת קרה ואיזה ערכים ועמדות הובילו אליה. הפרויקט קיבל את השם "היסטוריה חיה".[3]

תוכן הספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

כותרתהספר מבוססת על ציטוט מספר ספר יואל, פרק א', פסוקים ב' וג' "שִׁמְעוּ־זֹאת֙ הַזְּקֵנִ֔ים וְהַֽאֲזִ֔ינוּ כֹּ֖ל יֽוֹשְׁבֵ֣י הָאָ֑רֶץ הֶהָ֤יְתָה זֹּאת֙ בִּֽימֵיכֶ֔ם וְאִ֖ם בִּימֵ֥י אֲבֹֽתֵיכֶֽם׃ עָלֶ֖יהָ לִבְנֵיכֶ֣ם סַפֵּ֑רוּ וּבְנֵיכֶם֙ לִבְנֵיהֶ֔ם וּבְנֵיהֶ֖ם לְד֥וֹר אַחֵֽר" הכותרת מספרת על המטרה, שהיא לסייע להורים לדון בשואה עם ילדיהם. הספר מציג עובדות על השואה ומנסה להסביר כיצד היא התרחשה. גם בצורה כרונולוגית וגם באופן נושאי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Programme for Holocaust and Genocide Studies, Uppsala (2007). ", 1998-2007, Accomplishments and Goals".
  2. ^ Conference Series (2001–2004). Stockholms Internationella Forum (2000–Statsrådsberedningen Stockholm. Stockholms Internationella. p. 5.
  3. ^ Lange, Anders; Lööw, Heléne; Bruchfeld, Stépane; Hedlund, Ebba (1997). Exposure to ethnic and politically related threats, etc., the spread of racist and anti-racist propaganda as well as attitudes towards democracy etc. among school students. Stockholm: Center for Immigration Research.