עזרה:מבולבלים?

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו דף מדיניות רשמי, זוהי רק טיוטה
כדי לדון ולהגיע להסכמות, יש לפנות לדף השיחה.
דף זה אינו דף מדיניות רשמי, זוהי רק טיוטה
כדי לדון ולהגיע להסכמות, יש לפנות לדף השיחה. שיחה
דף זה הוא טיוטה. ויקיפדים, עיזרו לשפר אותו!
דף זה הוא טיוטה. ויקיפדים, עיזרו לשפר אותו!

{{{שם}}}

מרגישים מבולבלים? להלן הסברים קצרים וקולעים. עם זאת, זיכרו, לא ניתן ללמוד את כל התורה על רגל אחת.

יש לזכור שוויקיפדיה נערכת ומנוהלת על ידי מתנדבים. אף אחד לא מקבל שכר או נמצא כאן 24 שעות ביממה. הוויקיפדים, כלומר העורכים, עסוקים גם בחייהם שמחוץ לוויקיפדיה ותורמים באתר בזמנם החופשי.
ויקיפדיה האנגלית גדולה ורחבה מוויקיפדיה העברית. מרגישים מקופחים? הושיטו יד, הירשמו ועיזרו ליצור ערכים חדשים ולהרחיב קיימים.

התמצאות בוויקיפדיה

איך מגיעים לערכים? מתחת ללוגו של האתר יש תיבת חיפוש ובה ניתן לחפש ערכים. לחיצה על הכפתור לך לערך יפנה אתכם לערך שאליו אתם מעוניינים להגיע. אם הערך אינו קיים, הדף יפנה אתכם לתוצאות חיפוש. אפשר ללחוץ על כפתור חיפוש ישן כדי להגיע ישירות לדף תוצאות החיפוש.
ניתן להשתמש בפורטלים כאמצעי לניווט בין ערכים בתחום מסויים. בצד הימני ישנו קישור "פורטלים", שם תמצאו רשימה של פורטלים. גם בעמוד הראשי אפשר למצוא חלק מהפורטלים.
כשאתם מגיעים לערך, הדף שאתם רואים הוא רק קצה הקרחון. בראש כל ערך ישנן לשוניות בעזרתן ניתן להגיע לדף השיחה שלו - בו ניתן להשאיר משוב וביקורת, ולדף ה"גרסאות קודמות" - בו ניתן לראות מי כתב מה בערך, ומתי.
כשאתם בדף של ערך מסויים, ניתן למצוא בו אפשרויות ניווט נוספות. כל ערך משוייך לקטגוריות שמופיעות בתחתית הדף. לחיצה על שם קטגוריה מסויימת תפנה לדף שמרכז את הערכים השונים שלנו בנושא.
בחלק מהערכים ישנן מסגרות ניווט ניתן להגיע לערכים קשורים נוספים, בדומה לקטגוריות. מסגרות הניווט מופיעות בתחתית הערך, מעל הקטגוריות. לפעמים יש ללחוץ על כפתור הצגה כדי לראות את תוכן מסגרת הניווט.
רוצים להגיע לערך בשפה אחרת, למשל אנגלית? בסוף התפריטים מצד ימין נמצא בעבור כל ערך קישורים ישירים אליו בוויקיפדיות בשפות אחרות, לפי שם השפה. אם יש ערך באנגלית, הוא תמיד יופיע בראש, וכדי להגיע אליו לחצו על המילה English.

התמצאות בערכים

בתחילת הערך יש פסקת מבוא המסביר במשפט או שניים במה הערך עוסק, במה מדובר או בזהות נשוא הערך.
אחרי פסקת המבוא ישנו גוף הערך אשר מחולק לפרקים ולפסקאות. לכל פרק כותרת משלו. בערכים ארוכים ישנו גם תוכן עניינים, המופיע מייד אחרי פסקת המבוא, ובעזרתו ניתן לנווט בדף.
ישנם ערכים שבהם יש "טבלת תעודת זהות" בראש הערך, בצד השמאלי.
צבעי הקישורים בערכים מייצגים את הדף אליהם הם מובילים. אם הקישור הוא לערך אחר בוויקיפדיה - צבעו כחול. קישור לערך שטרם נכתב הוא אדום, וקישור בצבע כחול בהיר הוא לאתר אחר.
בפסקת "ראו גם", אם ישנה כזו, ניתן למצוא ערכים רלוונטיים נוספים שייתכן שלא הוזכרו בגוף הערך.
המקורות לערכים נמצאים לרוב תחת הפרק "לקריאה נוספת" ו"קישורים חיצוניים". במקרים מסויימים לעובדות מסויימות אנו מצמידים הערות שוליים, שמספקות מקור או הסבר לעובדה ספציפית בערך. כדי להגיע להערות ניתן ללחוץ על הספרה המייצגת את ההערה.
בערכים שבהם יש פסקת "קישורים חיצוניים", ניתן למצוא קישורים לאתרים אחרים מחוץ לוויקיפדיה. בפסקה זו ניתן למצוא, אם ישנם, קישורים למיזמי אחות של ויקיפדיה, כגון ויקישיתוף (תמונות), ויקימילון או ויקיציטוט.
בסוף הערך ניתן למצוא מסגרות ניווט וקטגוריות שמאפשרים לכם לעבור מערך אחד לערך רלוונטי אחר בקלות.

הוספת משוב

מצאתם בעיה בערך מסויים? אנו ספרו לנו זאת בדף השיחה. לחצו על הלשונית לשונית שיחה, שמופיעה בראש הערך כדי לעבור לדף המשוב. שם לחצו על לשונית לשונית פלוס וכתבו את ביקורתיכם על הערך. בסיום, לחצו על כפתור תצוגה מקדימה כדי לוודא שהכל תקין, ולאחר מכן על כפתור פרסום השינויים.
אנא זכרו לנהוג בנימוס ולהסביר את כוונותיכם. אם מישהו כבר העיר על הבעיה ואם מעוניינים להוסיף על הנאמר, עירכו את הפסקה על ידי הקישור עריכת פסקה שמופיע משמאל לכותרת של הפסקה.
יש לכם הערה כללית יותר, או כזו שנוגעת למספר ערכים? אנא כתבו בספר האורחים שלנו. לספר האורחים קיים קישור קבוע בתפריט מצד ימין - האחרון בתיבת הקהילה.

תיקון טעויות ניסוח והקלדה

מצאתם טעות באחד הערכים? נשמח אם תתקנו אותה. אם זו טעות קטנה, כמו ניסוח לא ברור או לא מדויק, שגיאת כתיב או שגיאת הקלדה - תוכלו לתקנה בעצמכם. אם אתם חושבים שישנה טעות גדולה יותר, דבר מה מהותי בערך - אנא כתבו בדף השיחה של הערך.
כדי לתקן טעות - ניתן ללחוץ על לשונית לשונית עריכה או על לשונית לשונית עריכת קוד מקור, שנמצאות בראש כל דף. אם מצאתם את הטעות באחד מפרקי הערך (ולא במבוא) - אפשר גם ללחוץ על הקישור עריכת פסקה שלצד הכותרת.
ייפתח בפניכם חלון עריכת טקסט. תקנו את אשר יש לתקן, לחצו על כפתור תצוגה מקדימה כדי לוודא שהכול עכשיו תקין, ולשמירת השינוי לחצו על כפתור פרסום השינויים. העריכה שלכם תוצג באופן מיידי לכל מי שיראה את הערך.
אם כעבור זמן מה העריכה נעלמה - ייתכן שאחד המשתמשים חשב שאיננה מתאימה או מוטעית. אנא אל תחזרו על העריכה, אלא כתבו בדף השיחה כדי לברר מה הייתה הבעיה.

{{{שם}}}

התנהגו בכבוד כלפי חברי הקהילה.

אל תעברו על כללי ההתנהגות.

אם הוספתם משהו לערך והוא הוסר, כתבו בדף השיחה כדי לברר מה הייתה הבעיה.

אל תחזרו על העריכה.

אם יצרתם ערך חדש ולאחר זמן מה הוא נמחק, פנו לדף השיחה כדי לברר מדוע נמחק.

אל תיצרו את הערך מחדש.