עלי בייבי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עלי בייבי
Mesclum
מאכלים
סוג סלט עריכת הנתון בוויקינתונים
אזור מוצא פרובאנס
מוצא צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
מרכיבים עיקריים תמכה, תרד, רגלת הגינה, עולש, עולש (אנדיב), corn salad, בן-חרדל מצוי, חסה, radicchio עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עֲלֵי בֶּיְבִּי (על פי האקדמיה ללשון העברית: עַלְעַלִּים) הוא השם המסחרי שניתן לתערובת של עלי מאכל צעירים, המכילים בדרך כלל עלי רוקט (ארוגולה), גרגיר הנחלים, מיזונה, סלק עלים אדום או תרד. מקורו במחוז פרובאנס בצרפת, הרעיון של עלי בייבי מושרש עמוק במסורת הקולינרית הפרובנסלית. הוא מגלם את המהות של רעננות וגיוון, ומציע פלטת טעמים ומרקמים ניואנסים לסלטים. המונח עצמו, שנגזר מהדיאלקט הפרובנסלי, מקפל את הרעיון של תערובת יסודית, תוך שימת דגש על המגוון המהותי של התערובת.

עלי בייבי החלו את דרכם ברחבי ניס, אשר מיוחסים להם ביצירת התערובת הייחודית הזו הרעיון היה כי כל חקלאי יתרום תערובת ייחודית של עלים צעירים טריים שנקטפו לשווקי האיכרים המקומיים, וביח יצרו שילוב ייחודי המשקף את שיטות החקלאות האישיות שלו ואת המגוון הביולוגי העשיר של האזור. מסורת זו של ערבוב ירוקים צעירים לא רק הציגה את מגוון העלים האכילים הזמינים אלא גם סימלה מאמץ משותף להציע את המיטב ממה שכל חווה יכולה לייצר.

לתערובת עלי בייבי טריים יש טעם רענן, ולחלק מהתערובות יש גוון חרדלי פיקנטי. משתמשים בעלי בייבי בעיקר להכנת סלט ירוק, בדרך כלל עם חסה וירקות נוספים. כמו כן, משתמשים בו כמצע לתבשילים שונים, בזמן ההגשה.

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

==קישורים חיצוניים==

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא עלי בייבי בוויקישיתוף
ערך זה הוא קצרמר בנושא מזון. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.