עמותת צ.ל.ש.

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.

עמותת צעירים לומדים שחמט – צ.ל.ש. היא עמותה הפועלת להקמת קבוצות לימוד שחמט לילדים ונוער (בכיתות ג' עד י"א) מאזורי פריפריה גאוגרפית וכלכלית, במטרה לעודד את מיצוי הפוטנציאל האישי תוך פריצת מחסומים תרבותיים וסוציו-אקונומיים, וחינוך לפיתוח החשיבה, ערכים ואחריות חברתית.

העמותה פועלת משנת 2007. במהלך השנים הדריכו בעמותה מאות מדריכים. בשנת הפעילות תשע"ט הפעילה העמותה הפעילה כ-100 קבוצות ברחבי ישראל, שכללו למעלה מ-1,600 חניכים. העמותה פועלת ביישובים רבים בארץ, כולל במגזר החרדי והערבי. מנכ"ל העמותה הוא ניר פסו ויושבי הראש המשותפים הם דן זיו ואהד פיליפ.

פעילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך שנת הלימודים לומדים הילדים את משחק השחמט ונחשפים לערכי ורוח המשחק. הלימוד מתבצע בקבוצה. מלבד הפעילות השגרתית לאורך השנה, הקבוצות משתתפות בסיורים ופעילויות מחוץ לבית הספר, בטורנירים עירוניים ובאירועי שיא.

  • פעילות שוטפת – מפגשים שבועיים של קבוצות הילדים עם המדריכים. במפגש בן שעתיים המתקיים בבית הספר, עוברים הילדים שיעור שחמט.
  • טורנירי אמצע שנה – בסביבות אמצע השנה מתקיימים טורנירי אמצע-שנה אזוריים לקבוצות העמותה. בהם, נחשפים הילדים לקבוצות נוספות של העמותה, כאשר הדגש בתחרות הוא על ספורטיביות, על להפסיד ולנצח בכבוד. בחגים ובחופש הגדול נערכות פעילויות לתלמידי חטיבות הביניים בוגרי קבוצות העמותה בבתי הספר היסודיים, בהן לוקחים חלק ילדים מבתי ספר שונים וממקומות שונים בארץ, ועוסקים הן בהעמקה בלימוד שחמט והן בתכנים נוספים ופעילויות העשרה.
  • אירוע סיום שנה – בסוף שנת הלימודים מתקיים אירוע הסיום של השנה ובו תחרות שחמט בין כל הקבוצות הכוללות ילדים ממקומות רבים ולא רק מהסביבה. הילדים משחקים כשעתיים ברציפות בזה אחר זה. הקבוצות המנצחות מקבלות גביעים ומדליות.
  • קבוצות הורים – העמותה מפעילה קבוצות לימוד שחמט להורי הילדים הלומדים בעמותה, כדי לאפשר מרחב משחקי משותף של ההורים והילדים, וכן כדי לתת להורים כלים חינוכיים להעצמת הילדים, כמו גם להבין כיצד הם משחקים, מתמודדים עם אתגרים ולומדים.
  • תוכנית "מסע לעתיד" – בתום פעילות קבוצת צ.ל.ש. בבתי הספר היסודיים, עוברים חלק מהחניכים המעוניינים בכך לתוכנית ההמשך – "מסע לעתיד". מטרת התוכנית היא ללוות את החניכים במהלך שנות לימודיהם בחטיבת הביניים ובתיכון, ולעזור להם לבנות כישורי חיים שיסייעו להם בהמשך דרכם. החניכים מתכנסים שלוש פעמים במהלך השנה ליומיים של פעילויות, סדנאות והרצאות. שיאה של התוכנית הוא במחנה של שבוע במהלך הקיץ. בכל שכבת גיל סובבים התכנים המועברים סביב נושא אחר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]