פדרציית האימון הבין-לאומית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פדרציית האימון הבין-לאומית
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מטה הארגון לקסינגטון עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1995–הווה (כ־29 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
coachfederation.org
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פדרציית האימון הבין-לאומית (באנגלית: International Coach Federation; בראשי תיבות: ICF) הוא ארגון גלובלי שמטרתו לקדם את מקצוע האימון באמצעות קביעת סטנדרטים ובניית רשת עולמית של אנשי מקצוע מוכשרים בתחום.

אודות הארגון[עריכת קוד מקור | עריכה]

פדרציית האימון הבינלאומית הוקמה בארצות הברית בשנת 1995 על ידי תומאס לאונרד ואחרים כארגון ללא כוונת רווח במטרה ליצור מרחב לתמיכה הדדית בין מאמנים. הסניף הראשון של ICF הוקם ב-1996 ועד מאי 1996 נוסדו ברחבי העולם מעל ל-60 סניפים.

בשנת 1998 התמזג הארגון עם Professional and Personal Coaches Association) PPSA) והחל להעניק את ההסמכות הראשונות למאמנים מטעמו. בשנת 1999 החל הארגון להסמיך גם תוכניות להכשרת מאמנים המתקיימות במוסדות להכשרת מאמנים. בשנת 2000 נערך הכנס השנתי של ICF בקנדה שהיה האירוע הראשון מחוץ לארצות הברית שהארגון קיים. מאז מתקיימים מפגשים מקצועיים ואירועי למידה גלובליים של הארגון בסבב בין כל הטריטוריות בהן פרוש הארגון. בשנת 2005 הציג הארגון לראשונה פרס שנתי לארגונים וחברות לציון תהליכי הטמעה מוצלחים של אימון ככלי בתוך ארגון.[1]

לפי חזון הארגון הוא פועל לקדם את האמנות, המדע והפרקטיקה של האימון המקצועי, על מנת שיהפוך לחלק בלתי נפרד מהחברה. על מנת להבטיח חזון זה, ICF ממשיך לפעול עם ארגוני אימון אחרים כדי להבטיח כי מקצוע האימון ישמור על רמתו הגבוהה ללא צורך ברגולציה חיצונית.

יוזמה נוספת של הארגון היא פרויקט "IGNITE" אשר בוחר לקדם את האנושות דרך חינוך לפי אמנת האו"ם למטרות ברות קיימא ומקיים פרויקטים פרו בונו בכל רחבי העולם להתפתחות חברתית.[2]

נכון ליולי 2020 חברים בארגון כ-41,500 חברים המפוזרים על פני 147 מדינות.[3]

כל מאמן שלמד לפחות 60 שעות בתוכנית להכשרת מאמנים בבית ספר לאימון יכול להתקבל בחבר בארגון. על מנת לקבל הסמכה של ICF, שהיא תנאי סף לקבלה בארגונים גדולים בעולם, המאמן חייב להיות בוגר של בית הספר שתוכנית הלימודים שלו מוכרת על ידי הארגון או לחלופין להוכיח את הכשרתו וידיעותיו המקצועיות במסלול מיוחד. ICF הוא הארגון היחיד בעולם שמציע תוכנית הסמכה מוכרת ובלתי תלויה.

ההכרה מוענקת למאמנים מקצועיים אשר עמדו בדרישות השכלה וניסיון מחמירות, עמדו במבחן מעשי שמוערך על ידי בוחנים חסרי פניות והפגינו הבנה מעמיקה של מיומנויות הליבה והקוד האתי. הכרה של ICF מסמלת את מחויבותו של המאמן לעמידה בסטנדרטים של הארגון. החלק הארי של חברי ICF מוסמכים בדרגות השונות. על מנת לחדש את הדרגות מחויבים מאמני ICF ללמידה והתפתחות מתמידים.

נכון ליולי 2020 מתוך 41,500 החברים בארגון, כ־30,000 מאמנים מוסמכים בדרגות הבאות: (Associate Certified Coaches (ACC,

(Professional Certified Coaches (PCC והדרגה הגבוהה ביותר (Master Certified Coaches (MCC.

הסניף הישראלי[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסניף הישראלי של ICF נוסד בשנת 1999, ארבע שנים לאחר הקמת הארגון הבינלאומי, והוא בין הסניפים הראשונים בעולם. הוא פועל כעמותה ללא מטרות רווח על בסיס הערכים והידע של ICF העולמי, כקהילה מקצועית של מאמנים אישיים. הוא מאפשר מגוון אפשרויות לעשייה מקצועית ועסקית בזירת האימון הישראלית והבינלאומית כדי לקדם את מקצועיותם ורווחתם הכלכלית של חבריה. בישראל פועלים מספר בתי ספר שתוכנית הלימודים שלהם מוכרת על ידי פדרציית האימון הבינ"ל: CTI, SUN, ICCM וקוד האימון.

מטרות הסניף:

  • ·למצב את ICF כתו תקן מקצועי לחברות וארגונים בישראל
  • ·להיות גשר מקצועי דו כיווני בין עולם האימון הבינלאומי והמקומי
  • ·לספק לחבריה תכנים ופעילויות אקסקלוסיביים שיחזקו את תחושת השייכות שלהם
  • ·להיות קהילת מאמנים מקצועית ופורצת דרך המובילה מתוך שליחות ותרומה

נכון ל-2024 בסניף הישראלי יש כ-70 חברים, מהם 12 בדרגת Master Certified Coach) MCC).

הסניף יוזם כנסים מקצועיים וימי עיון ומסייע לחברות ומוסדות בתהליך ההטמעה של שפת האימון בארגון שלהם, כחלק מהמחויבות של קידום המקצוע בארץ. עוד יוזם הסניף פעולות פרו בונו שמאפשרות לקהלים מגוונים להיחשף ולחוות אימון בסטנדרטים המקצועיים של ICF ועובד בשיתוף פעולה הדוק עם בתי הספר על מנת לטפח דור חדש ומקצועי של מאמנים אישים בישראל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ International Coach Federation Announces 2018 International Prism Award Winners, coachfederation.org
  2. ^ Ignite Initiative - Engaging Coaching for Humanity & the Planet, ICF Foundation (באנגלית)
  3. ^ Membership and Credentialing Fact Sheet – July 2020