פורטל:ערכים מומלצים/ערכים/Fearless

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

Fearless (בתרגום חופשי: חסרת פחד) הוא אלבום האולפן השני של הזמרת-היוצרת האמריקאית טיילור סוויפט. האלבום יצא לאור ב-11 באוקטובר 2008, דרך חברת התקליטים Big Machine Records. האלבום נכתב במהלך קידומו של אלבום הבכורה שלה, Taylor Swift, כשסוויפט הופיעה כאמנית חימום של מספר אמני קאנטרי. סוויפט כתבה שמונה משירי האלבום לבדה, ושאר השירים נכתבו במשותף עם ליז רוז, הילרי לינדזי, קולבי קאליי וג'ון ריץ'. זהו האלבום הראשון שסוויפט השתתפה בהפקתו, יחד עם נתן צ'פמן.

הסינגל המוביל מהאלבום, "Love Story", הפך לאחד מהסינגלים הנמכרים ביותר בכל הזמנים ברחבי העולם והיה לשיר הקאנטרי הנמכר ביותר בכל הזמנים. הסינגל הבא, "White Horse", נחל גם הוא הצלחה בארצות הברית, זכה בשני פרסי גראמי: שיר הקאנטרי הטוב ביותר וביצוע סולו הקאנטרי הווקאלי הטוב ביותר לאישה, ואף זכה להצלחה בינלאומית, הפך לשיר השני הנמכר ביותר של סוויפט והגיע למקום השני במצעד הסינגלים בילבורד הוט 100. "Fifteen" ו-"Fearless" הבאים אחריהם הגיעו למעמד פלטינה כפולה ופלטינה, בהתאמה, מטעם איגוד תעשיית ההקלטות האמריקאי (RIAA).

האלבום היה פריצת דרך בינלאומית והצלחה מסחרית אדירה עבור סוויפט. בארצות הברית שהה האלבום במקום הראשון במצעד 200 האלבומים של הבילבורד במשך אחד-עשר שבועות, והיה האלבום שנשאר הכי הרבה זמן בפסגת המצעד עבור אמנית קאנטרי. האלבום הפך לאלבום הנמכר ביותר בשנת 2009 בארצות הברית בכלל הז'אנרים, עם מכירות של 3.2 מיליון עותקים בשנה זו. בכך הפכה סוויפט לאמן הצעיר ביותר (בת 20 בתקופה זו) שמגיע להישג זה. האלבום היה האלבום ה-18 בתולדות מצעד 200 האלבומים של הבילבורד שנשאר במשך שנה שלמה בעשרת הגדולים של המצעד. הוא זכה בפרס האלבום הטוב ביותר בטקס פרסי הגראמי ה-52, בטקס פרס המוזיקה האמריקאית, בטקס פרסי איגוד מוזיקת הקאנטרי, ובטקס פרסי האקדמיה למוזיקת הקאנטרי.