פורטל:קומיקס/חברות קומיקס/7

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אוני פרסאנגלית: OniPress) היא חברת קומיקס אשר הוקמה בשנת 1998. החברה מוציאה לאור קומיקס למבוגרים המתמקד בסיפורים הומוריסטיים על חבורת צעירים בעלי נקודת מבט מעוותת על החיים (לדוגמה - ג'יי ובוב השקט). בעקבות הספרים יצאה סדרת סרטים שביים קווין סמית (שגם כתב את הקומיקס) הידועים בדיאלוגים השנונים שבהם וסגנונם יוצא הדופן.

החברה נוסדה בשנת 1997, על ידי בוב שרק וג'ו נוזמק, שני חברים חובבי קומיקס. השניים לא היו מרוצים מגיבורי העל השריריים והמנופחים ששלטו בתעשייה, והם האמינו שקומיקס יכול לספר כל סיפור. בוב שרק עזב את החברה בשנת 1999, וחברת אוני פרס נמצאת כיום בבעלותם של נוזמק,ג'יימס לוקאס ג'ונס וצ'רלי צ'ו.

החברה נוהגת לייצר קומיקס רציני למבוגרים, כגון רומנים גרפיים, מותחנים וספרי דרמה. החברה מסרבת להפיץ חוברות של גיבורי על, אלא אם היוצר מקורי מאוד והסיפור מסתכל מזווית שונה על גיבור העל. שלא כמו חברות מארוול קומיקס, DC קומיקס או אימג' קומיקס, אוני פרס לא מייצרת עשרות חוברות ביום של אותם גיבורים - החברה מוציאה פחות מעשרים חוברות בחודש. החברה מפרסמת כל הזמן כותברים חדשים, מכיוון שכל פעם מגיעים יוצרים חדשים עם גיבורים חדשים, לא מתפרסמות הרבה חוברות לאותה דמות. בעבר היו כמה פרסומים חודשיים של חוברות המשך לאותה דמות, אך לרוב החברה מוציאה רומנים גרפיים.