פורטל:תוכנה/מתכנת נבחר/12

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ביארנה סטרוסטרופדנית: Bjarne Stroustrup; נולד באורהוס שבדנמרק ב-30 בדצמבר 1950) הוא מדען מחשב דני, הידוע בעיקר כמפתחה ומשיקה של שפת התכנות הנפוצה C++. כרגע הוא פרופסור למדעי המחשב ומנכ"ל הקולג' להנדסת מדעי המחשב באוניברסיטת אוניברסיטת טקסס A&M.

סטרוסטרופ החל לתכנת את שפת ה-C++ ב-1979 (שאז נקרא "C עם מחלקות), ובמילים שלו:

invented C++, wrote its early definitions, and produced its first implementation... chose and formulated the design criteria for C++, designed all its major facilities, and was responsible for the processing of extension proposals in the C++ standards committee.

בנוסף, כתב סטרוסטרופ מה שהרוב מחשיב כספר הסטנדרטים של C++:‏ 'The C++ Programming Language, בשלוש גרסאות. בגרסה הראשונה והשנייה טען סטרוסטרופ כי לא סיפר, השווה והתאים את האבולוציה של שפת ה-C לשפת ה-C++.

בראיון עם Big Think סטרוסטרופ אמר כי כשפיתח את שפת ה-C++ הרגיש כי קודמה, שפת התכנות C מיושנת מדיי. הוא הוסיף באומרו כי לדעתו היו צריכות השפות להתמזג לשפה אחת אולטימטיבית ואידיאלית.

סטרוסטרופ הוא בעל תואר מוסמך אוניברסיטה במתמטיקה ובמדעי המחשב מאת אוניברסיטת אורהוס ו-Ph.D. (תואר שלישי) מאת אוניברסיטת קיימברידג', אנגליה, שם היה תלמיד בקולג' צ'רצ'יל. הוא היה ראש מחלקת התכנות במעבדות בל, מפתיחתה עד לסוף שנת 2002. ב-2004 הפך לחבר באקדמיה הבינלאומית להנדסה. בנוסף, הוא חבר מן המניין בארגונים ACM וב-IEEE.