פיל לואיס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פיל לואיס
Phill Lewis
פיל לואיס
פיל לואיס
לידה 4 בספטמבר 1968 (בן 55)
אוגנדה, אפריקה
מדינה אוגנדה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1986 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים מרכז אינטרלוכן לאמנויות עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פיל לואיסאנגלית: Phill Lewis; נולד ב-4 בספטמבר 1968) הוא שחקן קולנוע וטלוויזיה אמריקאי. משחק לרוב בתפקידים קומיים. שיחק בתפקידים קטנים בעשרות סרטים. לואיס ידוע בעיקר בזכות תפקידו כמריון מוסבי בסדרה החיים היפים של זאק וקודי ובסדרת הספין אוף החיים היפים על הסיפון.

חיי המשפחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לואיס נולד למנכ"ל הפוטומק (טלפון) ושגריר ארצות הברית לשעבר דלאנו לואיס. הוא נולד באוגנדה, במזרח אפריקה, במהלך תקופה שבה אביו עבד כמנהל שותף בחיל השלום שפעל בארצות ניגריה ואוגנדה.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחרי הופעות בתפקידי האורח בערוץ "טלוויזיה אפיזודי", שולב לואיס בתפקיד ראשי בקומדיית המצבים "Teech" בשנת 1991. התוכנית בוטלה אחרי ארבעה פרקים בלבד עקב דירוג נמוך. הוא הופיע מאז בתפקידי אורח בסדרות שונות, בהן "סמוך על צ'ארלס", "פסיפיק בלו", "באפי ציידת הערפדים", "אחות", "אחים ואחיות", "איך פגשתי את אמא", וכן כחלק מהצוות בסדרה "עולם אחר", "האחים Wayans", "ליזי מקגוויר", "יקרים", "חברים" ו"לגדל את הופ".

לואיס כיכב בשנים 2008-2005 בסדרה של ערוץ דיסני "החיים היפים של זאק וקודי" בדמותו של מריון מוסבי, ובשנים 2011-2008 כיכב בסדרת הספין-אוף "החיים היפים על הסיפון" שם הוא משחק את מנהל הספינה "S.S טיפטון". כמו כן הופיע בתפקידי אורח בערוץ דיסני בסדרה "כל כך רייבן" ובאחד הסרטים המקוריים של הערוץ, "אבא בצרה" (Dadnapped).

בנוסף לעבודתו בטלוויזיה, לואיס הופיע בתפקידי אורח ביותר מתריסר סרטים, כולל "העיר" (1999) "שחק אותה סטאר" (1999), "אני מרגל" (2002), "הגלגל השלישי" (2002), "לשרוד את חג המולד" (2004), "בועט" (2005), "אנשים יפים מכוערים" (2008) ו-"הלוואי והייתי כאן" (2014).

בשנת 2021, ביים פרק מתוך הסדרה "פאנקי השובבה" בשירות הסטרימינג Peacock; אשר מהווה ריבוט לסיטקום משנות השמונים. באותה שנה גם ביים שני פרקים מתוך הסדרה "איך עושים את זה?" שיצרה ונדה סייקס לשירות נטפליקס.

בשנים 2022 - 2023 ביים לואיס ארבעה פרקים מתוך הסיטקום "Lopez vs Lopez" שיצר ג'ורג' לופז עבור רשת NBC.

בשנת 2023 ביים פרק בודד של סדרת הטלוויזיה המחודשת "פרייז'ר" בשירות הזרמת המדיה "פרמאונט+".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פיל לואיס בוויקישיתוף