פרנק איירו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פרנק איירו
לידה 31 באוקטובר 1981 (בן 42)
בלוויל, מחוז אסקס, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Frank Iero עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1998 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אוניברסיטת ראטגרס, Queen of Peace High School עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רוק אלטרנטיבי, פוסט הארדקור, הארד רוק, הארדקור פאנק עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה גיטרה, גיטרה בס עריכת הנתון בוויקינתונים
www.frank-iero.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פרנק אנתוני איירו ג'וניור (נולד ב-31 באוקטובר 1981) הוא מוזיקאי, גיטריסט הקצב וסולן הגיבוי של להקת הרוק האלטרנטיבית "My Chemical Romance" כמו גם הסולן של להקת הפוסט-הארדקור "Leathermouth" ולהקת האלקטרוני-הארדקור "Death Spells". הוא גם המקים של פרויקט פאנק רוק תחת הכותרת "FrnkIero And The Cellabration".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרנק איירו נולד ללינדה ואנתוני בבלוויו, ניו ג'רזי וגדל בקרני, ניו ג'רזי. הוא היה נער דחוי בתיכון ולמד באוניברסיטת "רוטג'רס" במלגה, אך נשר בעקבות הצטרפותו למיי כמיקל רומנס. הוא ניגן בלהקות שונות מאז גיל 11. הוריו של איירו התגרשו כשהיה צעיר והוא גדל אצל אמא שלו, אשר העמידה לרשותו את המרתף שלה לחזרות הלהקה הרבות של בנה; אביו וסבו היו מוזיקאים ושניהם היו השפעות גדולות על איירו כשהיה צעיר. אביו הפציר בו לנגן בתופים, אך איירו החל לנגן בגיטרה.

להקות נעורים ופנסי פרפ (1998- 2002)[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרנק החל לנגן בלהקות מקומיות בסצנת הפאנק בניו ג'רזי בגיל 11. לפני שהצטרף אל My Chemical Romance שימש סולן של להקת הפאנק 'Pencey Prep'. הלהקה הוציאה אלבום לפני פירוקה. בעוד שניגן עם 'Pencey Prep' התיידד עם ג'רארד ויי ועם שאר חברי מיי כמיקל רומנס העתידית. אחרי הלהקה שלו התפרקה, פרנק ניגן בכמה להקות, כולל I Am A Graveyard, Hybrid, Sector 12, וAmerican Nightmare לפני שהוצע לו להיות גיטריסט הקצב של להקת הרוק האלטרנטיבי מיי כמיקל רומנס.

מיי כמיקל רומנס (2002- 2013)[עריכת קוד מקור | עריכה]

איירו הצטרף אל להקת My Chemical Romance בשנת 2002. איירו הופיע באלבום האולפן השני של הלהקה, "Three Cheers for Sweet Revenge", ששוחרר ב -8 ביוני 2004. הלהקה הוציאה את אלבום האולפן השלישי שלהם, "The Black Parade", ששוחרר ב-24 באוקטובר 2006. אלבום האולפן הרביעי והאחרון של מיי כמיקל רומנס "Danger Days: The True Lives of the Fabulous Killjoys" שוחרר ב -22 בנובמבר 2010. הלהקה הודיעה הפרידה שלהם ב -22 במרץ 2013.

לאחר מיי כמיקל רומנס (2013 עד 2019)[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר התפרקות מיי כמיקל רומנס, איירו ניצב בחזית חמישיית ההארדקור פאנק, "Leathermouth", שהוציאה את אלבום הבכורה שלהם "XO" בינואר 2009. הלהקה התפצלה מאוחר יותר בשנת 2010. הוא היה מעורב בלהקת מחווה ל-The Cure בשם The Love Cats. שיר הסולו הראשון שלו 'This Song Is A Curse' שוחרר כבונוס בפסקול הרשמי של הסרט של טים ברטון, פרנקנוויני.

בתחילת 2013, איירו וג'יימס דייוויס הודיעו שהם עובדים על פרויקט הארדקור דיגיטלי חדש, "Death Spells". הם גם הודיעו על קיום תיור תמיכה בלהקת Mindless Self Indulgence והופעה בפסטיבל סקייט אנד סרפ בניו ג'רזי. אלבום באורך מלא היה צפוי להתפרסם בסוף 2013 אך טרם פורסם. דת' ספלס לא היו פעילים מאז אמצע 2013. זמן קצר לאחר חוסר פעילות להקת דת' ספלס, איירו הופיע עם שירי סולו חדשים ופרסם אחרים ב- Soundcloud שלו. מאוחר יותר הודיע על אלבום סולו שיופק מהשירים האלה. בכל שאר 2013 הוא החל לנגן שירים אירועים והקליט אלבום באורך מלא.

ביוני 2014 הודיע על החתימה שלו בחברת ההקלטות "Staples Records" והוצאת אלבום הבכורה שלו, Stomachaches ששוחרר ב-25 באוגוסט 2014. הוא גם הקים להקה בשם "Frnkiero andthe cellebration" המורכבת מאוון נסטור (גיטרה\קולות רקע), רוב הוגס (גיטרת בס) ומאט אולסון (תופים).

ב-22 במאי 2016, פרנק הצהיר על הקלטת אלבום חדש בשם "Parachutes", עם שינוי שם ללהקתו ל- "frnkiero and the patience", המורכבת מפרנק איירו (גיטרה/קולות ראשיים/בס), אוון נסטור (גיטרה/קולות רקע), מאט אולסון (תופים/קולות רקע/כלי הקשה) ואלכס גריפו (גיטרת בס).

בתחילת שנת 2019 פרסם שהוא עובד עם להקה חדשה, ששמה "Frank Iero And The Future Violent". במרץ אותה שנה, הלהקה פרסמה את שירה הראשון, "Young and Doomed".

איירו מפעיל ליין בגדים, חברת תקליטים וחברת פרסום בבעלותו ובבעלות אשתו בשם "Skeleton Crew". הוא הוציא לאור גם אלבום סולו בשם "For Jamaia" שהקדיש לאשתו.


איירו נשוי לג'מאיה נסטור ואב לשלושה. הוא ידוע בתמיכתו הגלויה בקהילת הלהט"בים, אותה הוא מבטא בהזדמנויות רבות בהופעות. הוא צמחוני מבחירה מילדות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פרנק איירו בוויקישיתוף