צ'וקי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
צ'וקי
Chocky
פתיח הסדרה
פתיח הסדרה
פתיח הסדרה
מבוסס על Chocky עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מדע בדיוני
יוצרים ג'ון וינדהם
כותבים ג'ון וינדהם
אנתוני ריד
בימוי ויק יוז
שחקנים ג'יימס הייזלדין
קרול דרינקווטר
אנדרו אלאמס
זואי הארט
אנאבל וורל
פרנטיס הנקוק
גלניס ברוקס
ארץ מקור אנגליה
שפות אנגלית
מספר עונות 3
מספר פרקים 18
הפקה
מפיקים בפועל ויק יוז
פאמלה לונדייל
עורכים אוסקר ווב
צלמים אלן ג'ונס
אורך פרק 30 דקות
שידור
רשת שידור איי.טי.וי (תמז)
רשת שידור בישראל הערוץ הראשון
תקופת שידור מקורית 9 בינואר 198416 באוקטובר 1986
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

צ'וקיאנגלית: Chocky) היא סדרת מתח-מדע בדיונית לנוער המבוססת על ספר שנכתב על ידי ג'ון וינדהם הנושא את אותו השם שפורסם ב-1968.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

צ'וקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

מת'יו בן ה 12 חי עם הוריו המאמצים: דייוויד ומארי גור, ועם פולי אחותו הקטנה החורגת. חייו משתנים כשאנרגיה מוזרה נכנסת לגופו והוא מתחיל לשמוע קול השואל אותו שאלות והוא עונה תוך שהוא נראה כמדבר לעצמו. מת'יו מתחיל לבצע דברים מוזרים כמו ציורים משונים והכנת שיעורי הבית שלו בקוד בינארי. האנרגיה שנכנסה לתוכו היא ישות חייזרית בשם "צ'וקי" שהגיעה מכוכב אחר במטרה לבדוק האם כדור הארץ מתאים ליישוב על ידי הגזע שלה. צ'וקי אינה נמצאת פיזית בכדור הארץ אלא רק האנרגיה של מוחה. נמצא כי כדור הארץ אינו מתאים וצ'וקי מחליטה לתת במתנה לתושבי כדור הארץ מקור אנרגיה בלתי נדלה וחופשי של אנרגיה קוסמית. צ'וקי התכוונה להעביר למת'יו את הידע על האנרגיה, אך כוונתה מתגלה לאנשים רבי השפעה בעלי עניין מתעשיות האנרגיה, שיאבדו בעקבות המצאה שכזו את כוחם וממונם הרב. מת'יו נחטף על ידי ויליאם ת'ורב שמנסה להוציא ממנו מידע על צ'וקי ועל הדרך להפקת האנרגיה, אך מת'יו עדיין לא יודע מספיק כדי לספק תשובות. צ'וקי מחליטה לבסוף שהסכנה למת'יו גדולה מדי אם תישאר והיא מחליטה לעזוב. בסיום היא אף מדברת ישירות עם אביו של מת'יו כשהיא מבקשת ממנו שירחיק אותו מהמדע ויכוון אותו לאמנות, אך צ'וקי לא ויתרה על הרעיון שלה אלא מחליטה לפזר את המידע בדיסקרטיות גדולה יותר בין גורמים שונים על פני כדור הארץ.

ילדי צ'וקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה לאחר מכן, מת'יו נפרד מחברתו החייזרית ובמהלך חופשת הקיץ הוא פוגש באלברטין, ילדה מחוננת במתמטיקה שנקראה על שמו של אלברט איינשטיין. מת'יו מגלה כי יש קשר טלפתי בינו לבין אלברטין. יום אחד צ'וקי חוזרת כדי להזהיר את מת'יו ששניהם בסכנה. הוא חש כדי להזהיר את אלברטין, אך מגלה שהיא נעלמה.

האתגר של צ'וקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

צ'וקי מקווה כי בעזרתם של מת'יו ואלברטין הגזע האנושי יגלה את האנרגיה הקוסמית, שבניגוד לאנרגיה בה משתמשים בכדור הארץ, לא תאזל כל עוד היקום קיים. הידע שלהם גורם לגורמים צבאיים להתעניין בכך המוכנים לבצע צעדים קיצוניים כדי להשיג את מטרתם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]