צבא הכלבים (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
צבא הכלבים
Dog Soldiers
בימוי ניל מרשל
הופק בידי כריסתופר פיג
תסריט ניל מרשל
עריכה ניל מרשל
שחקנים ראשיים שון פרטווי
ליאם קנינגהם
קווין מק'קיד
מוזיקה מארק תומאס
צילום סאם מקורדי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה בריטניהבריטניה הממלכה המאוחדת
חברה מפיצה פאתה, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 10 במאי 2002
משך הקרנה 105 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה אימה-פעולה
תקציב 2.3 מיליון פאונד
הכנסות 5 מיליון פאונד
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

צבא הכלביםאנגלית: Dog Soldiers) הוא סרט אימה-פעולה שנכתב, בוים ונערך על ידי ניל מרשל. סרט זה היה הסרט הראשון אותו מרשל ביים. בסרט מככבים שון פרטווי, קווין מק'קיד, אמה קלאסבי וליאם קנינגהם, והעלילה עוקבת אחר חוליית חיילים הנלחמת כדי לשרוד מתקפה של להקת אנשי זאב במהלך אימון צבאי בהרי סקוטלנד.

צבא הכלבים יצא לאקרנים בבריטניה ב-10 במאי 2002. הסרט הזה הזניק את הקריירה של ניל מרשל כבמאי, והוא זכה לביקורת חיוביות בעיקר. במהלך השנים, הסרט הפך לתופעה תרבותית.[1]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

זוג יוצא לקמפינג בהרי סקוטלנד. האישה נותנת לגבר במתנה סכין קטנה העשויה מכסף; זמן קצר לאחר מכן הם נהרגים באוהל שלהם על ידי תוקפים לא ידועים. בינתיים, חייל בשם קופר רץ ביער בצפון ויילס. הוא תוקף את רודפיו, אבל מהר מאוד נעדף. מתגלה כי קופר מנסה להצטרף ליחידה של כוחות מיוחדים הנקראת SAS, אך נכשל כאשר הוא מסרב לירות בכלב בדם קר. הוא מוחזר ליחידה שלו על ידי קפטן כוחות ה-SAS, קפטן ריצ'רד ריאן.

ארבעה שבועות לאחר מכן, חוליה של שישה חיילים בריטים, כולל קופר, מוצבת באזור מרוחק של הרי סקוטלנד כדי לבצע אימון נגד יחידת שירות אוויר מיוחד. למחרת בבוקר, הם מוצאים את השרידים של יחידת ה-SAS. קפטן ריאן, הניצול היחיד, שנפצע קשה, מביא התייחסויות סתמיות למה שתקף אותם באומרו שהיה אומר להיות רק אחד. הכוחות נסוגים כאשר אותם התוקפים הלא ידועים מלפני מתחילים לרדוף אחריהם.

בזמן הנסיגה, רב"ט ברוס משופד על ידי ענף עץ, ובזמן שהוא מדמם למוות, אחד התוקפים מסיים אותו. וולס מגלה את גופתו של ברוס, אך הוא מיד מותקף ונפצע קשה על ידי התוקף. הוא ניצל על ידי קופר. החוליה פוגשת את מייגן, זואולוגית שלוקחת אותם לבית מבודד השייך למשפחה לא ידועה. אין אף אחד בבית מלבד כלב בורדר קולי בשם סם. החיילים וולס, קופר, ספון, ג'ו וטרי נשארו.

עם רדת החשיכה, הבית מוקף בתוקפים שמתגלים כאנשי זאב. השורדים מנסים להיכנס ללנד רובר איתו נסעו אך הוא הושמד על ידי אנשי הזאב. החיילים שומרים על הגנה נואשת מפני היצורים, מתוך אמונה שאם יצליחו לשרוד עד הזריחה, אנשי הזאב יחזרו לצורתם האנושית.

קופר ומייגן מטפלים בפצעים של וולס. לאחר שטרי נלקח על ידי אנשי הזאב והתחמושת שלהם אוזלת, הם מבינים שהם לא יוכלו להחזיק מעמד ומחליטים לנסות להימלט. ספון יוצר הסחה בזמן שג'ו גונב לנד רובר מהמוסך. ג'ו נוסע עד לדלת הבית, אבל אז נהרג על ידי איש זאב שהסתתר במושב האחורי.

בחקירה, ריאן מגלה שהוא נשלח למשימה ממשלתית ללכוד אדם זאב חי לצורך מחקר וניצול כנשק; החוליה של קופר הייתה אמורה להיות הפיתיון. וולס וקופר הזועמים מנסים להרוג את ריאן, אך הוא הופך לאדם זאב ונמלט החוצה. מתגלה שמשפחת Uath, הבעלים של הבית, הם אנשי הזאב.

החיילים מנסים לפוצץ את האסם, שם מייגן אמרה להם שאנשי הזאב בטח מתחבאים - החיילים השתמשו ברכב נוסף שהיה שם ובנזין כדי ליצור פצצה. לאחר שהאסם התפוצץ, מייגן מגלה שלא רק שלא היו אנשי זאב באסם, אלא שהיא חלק ממשפחת Uath וגם אדם זאב. היא גם מגלה שהיא פתחה את הדלת האחורית של הבית, ואפשרה לאנשי הזאב האחרים להיכנס. היא מתחילה לשנות צורה, אבל אז וולס יורה בה בראש. וולס וקופר ברחו לקומה העליונה, בעוד ספון נלחם באדם זאב במטבח. בעזרת שימוש בסביבה, ידו של ספון התחילה להיות על העליונה, אך בסופו של דבר הוא נהרג כאשר אדם זאב שני מתערב.

וולס וקופר יורים דרך רצפת הקומה העליונה כדי לחמוק מאנשי הזאב וירדו לעבר למטבח, שם הם מוצאים את שרידיו של ספון. כשהוא מתחיל לשנות צורה, וולס פקד על קופר לתפוס מחסה במרתף ונתן לו גליל של סרט צילום (שהיה במצלמת פלאש ששימשה להמם את אנשי הזאב) כדי להוכיח מה קרה. אנשי הזאב פרצו למטבח והתעמתו עם וולס כשהוא ניתק קו גז ופוצץ את הבית, מה שהרג את אנשי הזאב ואותו בתהליך.

כשהשמש זורחת, קופר ניסה לעזוב כאשר ריאן, שעדיין אדם זאב, תקף איתו. לאחר קרב אכזרי ועזרה מהכלב סם, קופר דקר את ריאן בחזה עם אותו סכין הכסף שהיה שייך לזוג שנהרג. עכשיו כשהוא הוחלש, קופר ירה לו בראש, והפעם הכדור עובד. עכשיו כשהסכנה חלפה, קופר וסם יצאו מהמרתף. סיפורו של קופר, עם תצלומים, הוצג רק בעיתון צהובון סנסציוני עם הכותרת "אנשי הזאב אכלו את החוליה שלי!", תחת תוצאות משחק הכדורגל של אנגליה נגד גרמניה.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שון פרטווי בתור סמל וולס
  • קווין מק'קיד בתור טוראי קופר
  • אמה קלאסבי בתור מייגן
  • ליאם קנינגהם בתור קפטן ריאן
  • דארן מורפיט בתור טוראי ספון
  • כריס רובסון בתור טוראי ג'ו
  • לסלי סימפסון בתור טוראי טרי
  • תומס לוקייר בתור רב"ט ברוס
  • קרייג קונווי בתור המטייל
  • טינה לנדיני בתור המטיילת

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Sean Pertwee reflects on Dog Soldiers' legacy, on-set injuries and the sequels that never were". Radio Times. 13 באוקטובר 2020. נבדק ב-4 באוגוסט 2023. {{cite web}}: (עזרה)