קבוצת אלעד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קבוצת אלעד
נתונים כלליים
מיקום המטה ניו יורק עריכת הנתון בוויקינתונים
ענפי תעשייה תעשיית הנפט, מקרקעין, מלונאות עריכת הנתון בוויקינתונים
 
www.eladgroup.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קבוצת אלעדאנגלית: El-Ad Group) היא חברת פיתוח נדל"ן אמריקאית שמבוססת בישראל. הקבוצה שולטת בחברות בנות רבות, כולל אלעד נכסים (Elad Properties), שממוקמת בניו יורק, אלעד פלורידה (Elad Florida) ואל-עד קנדה (Elad Canada), שבסיסה בטורונטו.

ביחד, קבוצת אל-עד מחזיקה בנכסים רבים ברחבי צפון אמריקה, כולל מלון פלאזה ההיסטורי, גרנד מדיסון ומגדל חברת הביטוח מטרופוליטן לייף בניו יורק. קבוצת אל-עד נמצאת בבעלות יצחק תשובה, איש עסקים ישראלי.

במאי 2007 רכשה אלעד נכסים את המלון והקזינו החדש בלאס וגאס תמורת 1.2 מיליארד דולר. הפרויקט פשט את הרגל, ונעצר ללא הגבלת זמן.

חברות בנות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המזרח התיכון[עריכת קוד מקור | עריכה]

מלונות אלעד בע"מ נטלה את גרעין השליטה ברשת מלונות שרתון מוריה ישראל בת 6 המלונות.[1]

צפון אמריקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלעד נכסים היא חברה לפיתוח נדל"ן שממוקמת בניו יורק, עם אחזקות נרחבות בארצות הברית, בעיקר ניו יורק. נכס הדגל של אלעד נכסים, ניו יורק, הוא מלון פלאזה בסנטרל פארק דרום, שנרכש על ידי חברת השלוחות ElAd CPS One LLC,[2] ונפתח מחדש ב-1 במרץ 2008. אלעד נכסים מנוהלת על ידי המנכ"ל אודי ארז.

הוקמה בשנת 2004 כדי להרחיב את חוד החנית לדרום-מזרח, אל עד נכסים לאומיים (El Ad National Properties) החלה כזיקה בין קבוצת אלעד פלורידה לבין קבוצת אלעד-קנדה, וכיום היא מנהלת נכסים בעשר מדינות עם דגש על דרום, המערב התיכון וצפון-מזרח ארצות הברית. 55% מתיק הנכסים של אלעד נכסים לאומיים הם נכסי שכירות. באמצעות מיזם משותף, אל עד נכסים לאומיים שולטת בחברה Element National Management הפועלת בתחום ניהול נכסים.[3]

בשנת 2007 הרחיבה החברה את אחזקתה בלוס אנג'לס, ורכשה קרקעות בין בוורלי הילס לווסטווד כחלק מעסקת פיתוח של 330 מיליון דולר.

מיקי נפתלי, המנכ"ל לשעבר, השיק והנחה את הפעולה המוצלחת של אלעד בניו יורק ואת התרחבותה ברחבי הארץ וברחבי העולם. גולת הכותרת בתיק הנכסים של אלעד הוא מלון פלאזה בניו יורק. רב הקומות עבר שיפוץ של 450 מיליון דולר. אלעד ירחיב גם את המותג פלאזה לערים ברחבי העולם, כולל בוסטון, לוס אנג'לס, פריז, לונדון, טוקיו ושנגחאי. נפתלי מפתח את דירת היוקרה הגבוהה האחרונה במסדרון וילשייר בלוס אנג'לס ומתכנן רבי קומות יוקרתיים בעיר ניו יורק, בתכנון דניאל ליבסקינד. הוא מוביל את אלעד לסינגפור על ידי יצירת מתחם מגורים, מסחר, קמעונאות ובתי מלון גדולים שתוכנן על ידי סר נורמן פוסטר. נפתלי מפקח גם על פעילותו של אלעד בשווקים מובילים אחרים בצפון אמריקה. פיתוח המגורים והמסחר של אלעד קנדה ממוקם בעיקר באזורי מונטריאול, טורונטו ואוטווה, וכולל יותר מ-12,000 יחידות דיור, רבות בשכונות אטרקטיביות שנוצרו לאחרונה, ומעל 560,000 מ"ר של שטחי מסחר, קמעונאות ותעשייה. ל-El Ad National נוכחות הולכת וגוברת בפלורידה, טקסס, מרילנד, צפון קרוליינה, דרום קרוליינה, ג'ורג'יה, מישיגן, אילינוי, אינדיאנה ומסצ'וסטס.[4]

המזרח הרחוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

קבוצת אלעד מנהלת מספר מיזמים משותפים עם חברות מקומיות בהודו ובסינגפור. בשנת 2007 הוקם אלעד המזרח הרחוק באמצעות עסקת שותפות עם "השקעות זג" הסינית.[5]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Elad Group reopens New York's Plaza". Taipei Times. 2008-03-03. נבדק ב-2019-12-05.
  2. ^ Michael Stoler (2004-08-26). "Plaza is Israeli's Latest New York Deal". נבדק ב-2019-12-05.
  3. ^ "About". Element National Management. נבדק ב-2019-12-05.
  4. ^ "Corporate Information". אורכב מ-המקור ב-2011-09-22.
  5. ^ Sikuler, Naama (2007-08-15). "Elad Group branches into China". Yedioth Ahronoth. נבדק ב-2019-12-05.