קוטסוולדס

קוטסוולדס
העיירה קאסל קומבר בקוטסוולדס
העיירה קאסל קומבר בקוטסוולדס
העיירה קאסל קומבר בקוטסוולדס
מידע כללי
תאריך הקמה 1966
גוף מנהל ועד שימור הקוטסוולדס
נתונים ומידות
שטח 2,038 קמ"ר
גובה ממוצע 330 מ' עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום
מדינה בריטניה
מיקום וילטשייר עריכת הנתון בוויקינתונים
קואורדינטות 51°48′00″N 2°02′00″W / 51.8°N 2.0333333333333°W / 51.8; -2.0333333333333
www.cotswoldsaonb.org.uk

מיקום הקוטסוולדס באנגליה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הקוטסוולדסאנגלית: Cotswolds) הוא אזור בחלקו הצפוני של דרום-מערב אנגליה בעל נוף ייחודי, אשר מוגדר כאזור יופי טבעי יוצא דופן.

הקוסוולדס הוא אזור כפרי והררי ברובו השוכן על רמה ממזרח לעמק הסוורן והאייוון. הקצה הדרומי של האזור נמצא סביב העיר באת' והקצה הצפוני מגיע עד לכביש המהיר M40 סמוך לעיירה סטרטפורד אפון אייבון. הקוטסוולדס, ששטחו 2,038 קמ"ר, נחשב לאזור היופי הטבעי יוצא הדופן הגדול באנגליה, מיקום הקוטסוולס בקרבת המרכזים העירוניים הגדולים באנגליה והנגישות בכבישים מהירים וקווי רכבת, הפכו את הקוטסוולדס לאחד האזורים המתוירים ביותר באנגליה.

אזור הקוטסוולדס מזוהה לאורך ההיסטוריה עם תעשיית הצמר וגידול כבשים ומאופיין בעיירות קטנות עם בתי אבן, עם שימוש נרחב באבן גיר בעלת גוון זהוב הייחודית לאזור הקוטסוולדס ומעניקה למבנים באזור מראה ייחודי.

גאוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקוסטוולדס מתחלק בין מספר מחוזות; רובו מהווה את הצד המזרחי של מחוז גלוסטרשייר, בנוסף לחלקים קטנים במחוז אוקספורדשייר ממזרח, ווריקשייר וווסטרשייר מצפון ומדרום סאמרסט ווילטשייר. כאמור אזור הקוטסוולדס מאופיין באוכלוסייה כפרית, גבעות ועמקים ועוברים בו מספר נהרות ונחלים. סביב לקוטסוולדס ישנם מספר מרכזים עירוניים שאינם נכללים בשטחי אזור היופי הטבעי המוגדר, בהם העיר באת' מדרום, גלוסטר וצ'לטנהאם ממערב, סווינדון ואוקספורד ממזרח והעיר ברמינגהאם, כ-20 קילומטרים מצפון.

תמונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]