קלע הכשף

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קלע הכשף
ספרי הסדרה

קלע הכשף (2017)

צל אפל (2017)

קסמי קמע (2018)

כובל הנשמות (2018)

קוטל המלכה (2019)

מנתץ הכתר (2019)
מידע כללי
מאת סבסטיאן דה קאסל
שפת המקור אנגלית
הוצאה בעברית
הוצאה כתר הוצאת לאור
תרגום

לי עברון

ענבל שגיב-נקדימון
סדרה
מספר ספרים 6
ספרי ספין אוף המגית האלמנה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קלע הכשף (באנגלית Spellslinger) היא סדרת ספרי פנטזיה בת שישה ספרים שנכתבה על ידי הסופר הקנדי סבסטיאן דה קאסל (אנ').

הספר הראשון בסדרה "קלע הכשף" יצא במאי 2017 והשישי "מנתץ הכתר" יצא באוקטובר 2019.

הסדרה זכתה לביקורות חיוביות ברחבי העולם ותורגמה לעשרות שפות בניהם עברית, לסדרה יצאה גם סדרת המשך בשם "דרכי הארגוסים" וספר תוספת בשם "המגית האלמנה" על ידי אותו הסופר.

בעברית הסדרה הוצאה על ידי כתר הוצאה לאור ותורגמה על ידי לי עברון וענבל שגיב-נקדימון.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העלילה עוקבת אחרי קלן ארגוס, נער בן 16 שהוגלה מעמו ושותפו העסקי רייקס ה"חתול סנאי" (חיה בדיונית עם חוש הומור ויכולות לחימה טובות ) במסעותיהם בשש מדינות ביבשת בדיונית בשם "אלדרסיה". קלן, בעזרת תכסיסים רבים שלמד לאורך הדרך ועצותיה של מורתו הרוחנית "פריוס פרפקס" נחלץ לאורך הדרך מצרות וקשיים במהלך המסע.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קלן ארגוס - הפרוטגוניסט, קלע כשף (אדם שמשתמש בחפצים כדי לחזק את יכולות הקסם שלו) פורע חוק שהוגלה מהשבט שלו בגלל שסבתו רצעה אותו אל ה"צל האפל", קלן הוא התלמיד של הנוודת פריוס פרפקס ונעזר בתובנות שלה במהלך המסע, קלן נחשב למבוקש בשבט שלו וסומן כמטרה על ידי מכשפי ז'אנטפ וציידי ראשים שאיתם הוא צריך להיתמודד במהלך הסדרה.

רייקס - "חתול סנאי" קלפטומן עם נטייה לרצח שמצטרף אל קלן בתור שותף עסקי לאחר שקוסם הרג את כל הלהקה שלו, מרבה להתווכח עם קלן על שאלות אתיקה אך רוב הזמן מקשיב לו, גם רייקס נדבק בצל האפל במהלך הסדרה.

פריוס פרפקס - נוודת ארגוסית בת עם המאדק עם חיבה למשחקי קלפים והימורים,משמשת כמורה של קלן ומלמדת אותו את דרכי הארגוסים, פריוס נחשבת לארגוסית חריגה שכן היא לא משתמשת בכינוי הארגוסים שלה ומרבה ללגלג על המסורת והממונחים ה"רשמיים שלהם וכך גם היא מלמדת את קלן.

שלה בת קה - אחותו של קלן ואנטי נבלית, נחשבת למגית ז

זאנטפ חזקה ומוכשרת והיורשת של מנהיגות השבט, שלה היא מניפולטיבית ומרבה להשפיע על קלן שלא בטוח מתי היא רוצה בטובתו ומתי היא טומנת לו מלכודת.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]