קפיטנס דה סיודד דה מקסיקו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קפיטנס דה סיודד דה מקסיקו
Capitanes de Ciudad de México
מידע כללי
תאריך ייסוד 2016
מדינה מקסיקומקסיקו מקסיקו
אולם ביתי Gimnasio Olímpico Juan de la Barrera
מיקום מקסיקו סיטי, מקסיקו
ליגה ליגת הפיתוח של ה-NBA
www.capitanes.mx
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קפיטנס דה סיודד דה מקסיקוספרדית: Capitanes de Ciudad de México) היא קבוצת כדורסל מקסיקנית ממקסיקו סיטי המשחקת בליגת הפיתוח של ה-NBA. הקפיטנס התחרו בליגת העל המקסיקנית בכדורסל (LNBP) עד עונת 2019/20. הקבוצה משחקת את משחקי הבית שלה בגמנסיו חואן דה לה באררה במקסיקו סיטי.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקמה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקפיטנס הוקמו לפני עונת 2017/18 לאחר שלמקסיקו סיטי לא הייתה קבוצת כדורסל במשך עשור. הקבוצה הוכרזה באוקטובר 2016, והם הקבוצה הראשונה של ליגת העל המקסיקנית בכדורסל שאינה קשורה כלכלית לממשלה ועם השקעה פרטית לגמרי. השחקנים שנועדו לשחק בקבוצה היו אמורים להוות בסיס איתן מנבחרת מקסיקו בכדורסל, ושחקנים מנוסים יותר מחו"ל.

העונות הראשונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונתם הראשונה בליגה הפתיעו הקפיטנס כשסיימו במקום הראשון אחרי סולס דה מקסיקלי במאזן זהה של 26-14. הקפיטנס ניצחו ברבע הגמר את קורקאמינוס UAT ויקטוריה 3-2 בסדרת הטוב מ-5 ואת פוארזה רגיה 4-1 בסדרת הטוב מ-7. בגמר הם פגשו את סולס דה מקסיקלי והפסידו להם 1-4. בעונה הבאה סיימו במקום הראשון בדרום עם מאזן 27-13, ניצחו ברבע הגמר את אבחוס דה לאון 4-0 בסדרת הטוב מ-7 ואת סולס דה מקסיקלי 4-2 בחצי הגמר, אך שוב הפסידה בגמר, הפעם לאלופת האזור הצפוני פוארזה רגיה 2-4. באותה העונה היא השתתפה גם בליגת האמריקות של FIBA, סיימה את שלב הבתים במקום השני במאזן 2-1, הפסידה בחצי הגמר 66-81 לגווארוס דה לארה מוונצואלה ובמשחק על המקום השלישי לפאוליסטאנו הברזילאית 78-100. בעונת 2019/20 סיימו הקפיטנס במקום השני באזור הדרומי במאזן 25-11, אך הפסידה לאגואקטרוס דה מיצ'ואקאן 1-4 ברבע הגמר. באותה שנה השתתפה הקבוצה גם בליגת האלופות בכדורסל של אמריקה והודחה בשלב הבתים.

המעבר לליגת הפיתוח של ה-NBA[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדצמבר 2019, נציב ליגת ה-NBA, אדם סילבר, הודיע כי הקפיטנס יצטרפו לליגת הפיתוח של ה-NBA, במשך חמש עונות לפחות החל מהעונה 2020/21. עם זאת, בעקבות מגפת הקורונה בארצות הברית, הקבוצה לא שיחקה בעונת הבועה של 2020/21 והקבוצה הודיעה שתצטרף בעונת 2021/22.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]