קרול וסוף העולם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קרול וסוף העולם
סוגה

דרמה קומית

אפוקליפסה ופוסט-אפוקליפסה
ארץ מקור ארצות הברית
שפות אנגלית
מספר עונות 1
מספר פרקים 10
הפקה
הפצה נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
רשת שידור Netflix
תקופת שידור מקורית 15 בדצמבר 2023
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קרול וסוף העולםאנגלית: Carol & The End of The World) היא מיני סדרת טלוויזיה דרמה קומית אפוקליפסה ופוסט-אפוקליפסה מונפשת אמריקאית למבוגרים שנוצרה על ידי דן גוטרמן עבור נטפליקס.

הופקה על ידי Bardel Entertainment, ושודרה במשך עשרה פרקים ב-15 בדצמבר 2023.[1]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כוכב הלכת המסתורי קפלר (לכאורה נקרא על שמו של יוהנס קפלר) דוהר לעבר כדור הארץ, לקראת הכחדה של האנושות. בעוד שרוב האנשים מרגישים משוחררים להגשים את חלומותיהם הפרועים ביותר, אישה אחת שקטה ומגושמת, קרול, עומדת לבדה - אבודה בין ההמונים הנהנתנים[2].

הבמאי דן גוטרמן תיאר את הסדרה כ"מכתב אהבה לשגרה. הצגה על נוחות המונוטוניות. קומדיה קיומית מונפשת על הטקסים היומיומיים המרכיבים את הפערים שמרכיבים חיים".[3]

שידור[עריכת קוד מקור | עריכה]

המיני-סדרה בת 10 הפרקים שוחררה ב-15 בדצמבר 2023 בנטפליקס.[1]

קבלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אתר הביקורת Rotten Tomatoes מדווח על דירוג ממוצע של 8/10, על סמך 12 ביקורות מבקרים. באתר Metacritic, המשתמש בממוצע משוקלל, קיבלה הסדרה ציון של 79 מתוך 100, על סמך 5 מבקרים, מה שמצביע על "ביקורות חיוביות בדרך כלל".

ג'נה שרר מ- The AV Club נתנה לסדרה ציון A- ואמרה, "קרול וסוף העולם היא סדרה מצחיקה, כן, ויש בה הרבה סלפסטיק אבסורדי; אבל בבסיסה, זו סדרה סבלנית ומדיטטיבית על מה זה פירושו להיות אדם החי בין אנשים אחרים"[4].

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 Hibberd, James (26 באוקטובר 2023). "Martha Kelly to Lead Voice Cast for Netflix Animated Series From 'Rick and Morty' Writer". The Hollywood Reporter. נבדק ב-26 באוקטובר 2023. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ ערב בלי חדשות: סוף העולם מגיע ואתם בדיכאון. מה תעשו עכשיו?, באתר "Time Out ישראל", 17 בדצמבר 2023
  3. ^ Campione, Katie (26 באוקטובר 2023). "'Carol & The End Of The World' Adult Animated Limited Series To Debut On Netflix With Martha Kelly Leading Voice Cast". Deadline. נבדק ב-26 באוקטובר 2023. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Scherer, Jenna (15 בדצמבר 2023). "Carol & The End Of The World review: Netflix's adult-animated miniseries moves to a rhythm all its own". The A.V. Club. נבדק ב-16 בדצמבר 2023. {{cite web}}: (עזרה)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]