לדלג לתוכן

קרן משפחת גרטלר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קרן משפחת גרטלר
תחום שיפור חיי קהילות פגיעות בקונגו
מדינה הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו
בעלות משפחת גרטלר
מייסדים משפחת גרטלר
תקופת הפעילות 2004–2017 (כ־13 שנים)

קרן משפחת גרטלר (The Gertler Family Foundation) היא קרן פילנותרפית הפועלת ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו. הקרן נועדה לשפר את חיי הקהילות הפגיעות ביותר בקונגו, תוך התמקדות בתחומי שירותי בריאות, חינוך, פיתוח תשתיות, חקלאות, תרבות וסיוע במקרי חירום.[1]

פעילות הקרן[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקרן הוקמה ב-2004 על ידי דן גרטלר, מאז הקמתה הקרן השקיעה 120 מיליון דולר בבריאות, חינוך, פיתוח תשתיות, סיוע חירום, פרויקטים תרבותיים ואחרים ברחבי קונגו.[1]

הקרן חדלה מפעילות עם הטלת הסנקציות שהטילה ממשלת ארצות הברית על דן גרטלר.

בריאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

תוכניות הבריאות של קרן משפחת גרטלר נתנו מענה להיעדר גישה לשירותי בריאות בסיסיים, תת-תזונה, עיוותים בפנים, איידס, מלריה ומחלות אנדמיות אחרות הנפוצות ב- קונגו. קרן משפחת גרטלר בנתה בתי חולים ומרכזים רפואיים, סיפקה תרופות וציוד רפואי אחר, שכרה מומחים גולים והכשירה צוות מקומי לקיימות התוכניות שלה.

● בית החולים דה קיסנגאני (Hôpital du Cinquantenaire de Kisangani).[2]

קרן משפחת גרטלר ושותפיה שיפצו וסיפקו את הציוד המתקדם לבית החולים בעיר קיסנגאני שבמזרח קונגו. בית החולים בן 120 מיטות עונה על הצרכים של שירותי בריאות לילדים, המייצגים חלק ניכר מאוכלוסיית קיסנגאני, אך ללא גישה לטיפול רפואי הולם.[2]

פרויקט הדגל הזה של קרן משפחת גרטלר עוזר להתמודד עם שיעור התמותה הגבוה בקרב ילדים בגילאי 0–16 שנים על ידי מתן טיפול רפואי בסיסי ומתמחה.

● בית החולים הכללי דה רפרנס דה קיפושי - מחוז דו קטנגה[3]

ממשלת המחוז של קטנגה הקימה את בית החולים ג'נרל דה קיפושי ב-2011. הנהגת הממשלה העניקה הרשאה לקרן משפחת גרטלר לעזור לשפר את הגישה לשירותי בריאות ל-115,000 תושבי קיפושי, עשרות אלפי קונגולזים אחרים שחיים במחוז הוט-קטנגה וזמביים שחיים מעבר לגבול. ביולי 2012 רכשה הקרן ציוד רפואי חדיש לבית החולים.

● מבצע משימות חיוך - מחוז דו קטנגה[3]

בשנת 2011, קרן משפחת גרטלר שיתפה פעולה עם Operation Smile, ארגון בינלאומי המספק ניתוחים בחינם לטיפול בעיוותים בפנים. הקרן, נותנת חסות ראשונית למשימות שנתיות של קינשאסה, ארגנה ונתנה את כל המימון למשימת לובומבשי של מבצע סמייל בסוף 2012. החסות של קרן משפחת גרטלר סייעה לספק ניתוחי שיקום פנים ליותר מ-300 קונגולזים במהלך 2012 בלבד.

● קימבונדו בית יתומים ובית חולים לרפואת ילדים[3]

קרן משפחת גרטלר שיתפה פעולה עם קימבונדו כדי לסייע להם לטפל בקרוב 800 הילדים הנטושים המתגוררים בבית היתומים בקינשאסה. לרבים מהיתומים יש גם מוגבלויות פיזיות ונפשיות, הקרן סיפקה לקימבונדו אספקה דו-שנתית של תרופות ומזון ובשנת 2012, מימנה רכישת ציוד ואספקה ליחידה החדשה לעירוי דם בבית החולים קימבונדו.

חינוך[עריכת קוד מקור | עריכה]

תוכניות החינוך של הקרן מתמקדות בהתפתחות הכוללת של ילדים וצעירים פגיעים ברחבי הארץ. תוכניות החינוך הקהילתיות של הקרן כללו בניית בתי ספר, חסות דיור וחינוך ליתומים, מימון פרויקטים של אוריינות לצעירות ונערות שנפגעו מאלימות מינית[4] ועוד מספר תוכניות חינוכיות.

● Lycée Français Blaise Pascal de Lubumbashi - מחוז קטנגה[3]

Lycee Français Blaise Pascal הוא בית ספר בולט בקקונגו. מימון קרן משפחת גרטלר סייע בשיקום חלקים שהידרדרו בבית הספר, בניית אגפים חדשים לחלוטין, צייד מעבדת מחשבים חדשה ועוד.

● תוכנית אלפלית לאוריינות בינלאומית - קינשאסה

תוכנית אלפלית לאוריינות בינלאומית: במרץ 2013 מימנה קרן משפחת גרטלר תוכנית אוריינות בשיתוף עם אלפלית אינטרנשיונל, ארגון בינלאומי העוסק בשיפור האוריינות והחינוך לגיל הרך. תרומתה של הקרן סייעה להדפיס מדריכים למורים ויותר מ-5,000 ספרי לימוד כדי ללמד צעירות ונערות שנפגעו מאלימות מינית כיצד לקרוא.

תוכניות תרבות וחברתיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

תמיכתה של קרן משפחת גרטלר בספורט, מוזיקה ותוכניות תרבות אחרות תרמה לרווחתם של אזרחי קונגו ולפיתוח חברתי של קהילות. הקרן תמכה גם בפרויקטים חברתיים רבים בקינשאסה[5] ובאזורים אחרים של קונגו.

● כפרי ילדים SOS, N'Sele, קינשאסה[3]

קרן משפחת גרטלר תמכה באופן מלא בבית לאחד עשר בנים יתומים בכפר הילדים SOS.[3] הקרן החלה את שותפותה עם SOS Village International על ידי חסות לבניית אחד מבתי הכפר ונותנת חסות ל"משפחה" של נערים יתומים. מדי שנה, ה-GFF סיפק מימון שכיסה את כל היבטי חייו של הילד ומשלם את המשכורות עבור המטפלות שלהם.[6]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 gertler family foundation, (אנ') Crunchbase
  2. ^ 1 2 Dewald van Rensburg, SA doctors stall Glencore’s mega-settlement over alleged DRC ‘bribe’ by Gertler associate., amaBhungane, ‏23 בנובמבר 2022
  3. ^ 1 2 3 4 5 6 קרן משפחת גרטלר באתר Foundation Guide
  4. ^ Ben Doherty, The inside story of Glencore's hidden dealings in DRC, The Guardian, ‏5 בנובמבר 2017
  5. ^ Romain Gras, Mathieu Olivier, DRC: Dan Gertler, from zenith to twilight, (אנ') The Africa Report, ‏25 באוגוסט 2022
  6. ^ Local Governor Visits Kitoko, Praises Farm's Extraordinary Success and Expansion Plans, ‏13 בנובמבר 2013