לדלג לתוכן

קשר ארבע ביד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

קשר ארבע-ביד הוא שיטה לקשירת עניבה . חלק מהדיווחים קובעים כי נהגי כרכרות קשרו את המושכות שלהם עם קשר של ארבעה ביד, בעוד שאחרים טוענים שנהגי הכרכרות לבשו את הצעיפים שלהם בצורה של ארבע ביד, אך האטימולוגיה הסבירה ביותר היא שחברי הארבעה מועדון -in-Hand בלונדון החל ללבוש את הצווארון, מה שהופך אותו לאופנתי. הקשר המיוצר בשיטה זו הוא בצד הצר, בעיקר א-סימטרי. עבור מדי צבא ארצות הברית, ומדי חיל הים של ארצות הברית הכוללים עניבה, קשר ארבעת הידיים הוא אחת משלוש האפשרויות שנקבעו לקשירת העניבה, השתיים האחרות הן קשר חצי וינדזור וקשר וינדזור. [1] [2]

קשירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קשר ארבע ביד נקשר על ידי הנחת העניבה סביב הצוואר וחציית הקצה הרחב של העניבה מול הקצה הצר. הקצה הרחב מקופל מאחורי הקצה הצר ומובא קדימה בצד הנגדי, מועבר לרוחב החזית אופקית, מקופל שוב מאחורי הקצה הצר, מובא מעל החלק העליון של הקשר מאחור, תחוב מאחורי המעבר האופקי, והקשר נמשך צמוד. הקשר מוחלף במעלה הקצה הצר של העניבה עד שהוא צמוד לצווארון.

באמצעות הסימון של 85 הדרכים לקשור עניבה, מאת תומס פינק ויונג מאו, הקשר ארבעת הידיים (קשר 2) נקשר

  • Li Ro Li Co T.

שימושים אחרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאשר משתמשים בו לחיבור חבל לחפץ, הקשר בארבעה הידיים ידוע כלולאת בנטליין . הוא שומש בידי מלחים לאורך כל עידן ההפלגה לחבלול ספינות ונותר קשר עבודה שימושי כיום.

קשר אונאסיס[עריכת קוד מקור | עריכה]

גרסה של הארבע-ביד, כשהקצה הארוך של העניבה עבר לאחור מסביב ומעל לקשר שנקשר זה עתה, בוצעה על ידי אריסטו אונאסיס, שגרם לו להיות אופנתי לזמן קצר בחוגים מסוימים. [3] פינק ומאו מתעדים את הגרסה הזו כקשר 2on ; בתווים קצרים, כתוב Li Ro Li Co T Ri Co.

ראה גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Guide to the Wear and Appearance of Army Uniforms and Insignia pamphlet 670-1" (PDF). p. 136 (20-18). אורכב מ-המקור (PDF) ב-6 במאי 2014. נבדק ב-15 באוגוסט 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "U. S. Navy Uniform Regulations §3501.37". Navy Personnel Command. נבדק ב-25 בפברואר 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ "Goodfellas: 30 Significant Style Moments".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]