רוברט הנרי לינדזי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רוברט הנרי לינדזי
Robert Henry Lindsay
לידה 23 באפריל 1868
Prescott, קנדה עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 19 במרץ 1938 (בגיל 69)
ברוקוויל, קנדה עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום יצירה ציור עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רוברט הנרי לינדזיאנגלית: Robert Henry Lindsay‏; 23 באפריל 186819 במרץ 1938) היה צייר קנדי.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לינדזי נולד בפרסקוט, אונטריו ב-23 באפריל 1868. אביו ג'ורג' לינדזי העביר את משפחתו לברוקוויל, אונטריו בזמן שרוברט היה ילד צעיר.[1] רוברט לינדזי התחתן עם מרגרט אלן בוצ'ר בקרלטון פלייס ב-30 בספטמבר 1907.

הוא עסק בפעילות גופנית והתעניין בחתירה והפך לחבר הכבוד הראשון של מועדון החתירה ברוקוויל. מלבד מקצועו כאמן וכצייר סטודיו, היה לו תחביב גילוף בעץ.[2]

לינדזי נפטר בברוקוויל ב-19 במרץ 1938.

אמן[עריכת קוד מקור | עריכה]

כבר בתחילת חייו התעניין לינדזי באמנות. הוא למד במכון ברוקוויל. היה זה מכון למכניקה שכלל גם בית ספר לאומנויות שהעניק חינוך לאמנות גרפית, שם פיתח לינדזי את כישוריו.[3] הוא נכנס לתפקיד כצייר בחברת הייצור סמארט של ג'יימס.

בעודו מועסק בסמארט הוא למד ציור ורישום אצל פרסי פ. ודקוק, בבית הספר לאמנות ברוקוויל באונטריו. לימוד זה הוביל אותו לקריירה כאמן מקצועי וצייר שמנים וצבעי מים.

בשנת 1911 הוא הפך למורה לאמנות במשרה חלקית בבית הספר ובהמשך ירש את ודקוק כמדריך האמנות בבית הספר לאמנות באונטריו בברוקוויל, תפקיד אותו מילא במשך 12 שנים.[4] הוא לימד גם רישום בבית הספר לבנים של סנט אלבנס. הוא צייר עם הרולד א. פרל מטורונטו, במיוחד במחוז ניובורו-ווסטפורט ובמחוז לידס. הוא החזיק סטודיו בברוקוויל ממנו ניהל עסקי אמנות מסחרית וכן את מאמציו האמנותיים.[5]

רוברט לינדזי, סתו, 1913

הוא היה חבר במועדון האמנויות של מונטריאול. שסייע בהקמתו בשנת 1912. לינדזי טייל הרבה, וצייר במיין, פלורידה ואירלנד.

רוברט לינדזי הפך לנאמן של ספריית ברוקוויל. כאשר ספריית קרנגי הוקמה כבית הקבע של האוספים האמנותיים הוא הפך לסגן יו"ר מועצת הספרייה הציבורית ברוקוויל. הוא רשם רישומי עיפרון רבים את ברוקוויל שהם כעת בעלי ערך היסטורי.

לאחר מותו בשנת 1938 אלמנתו, מרגרט בושה לינדזי, תרמה לספרייה כארבעים משרטוטיו.

תערוכות ואוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוא השתתף בתערוכות האביב של אגודת האמנות של מונטריאול בין השנים 1911 ועד 1934. לינדזי הציג גם ציורי שמן וגם צבעי מים עם האקדמיה המלכותית לאמנויות הקנדיות, אגודת האמנים אונטריו, ועמותת האמנות במונטריאול.

בנוסף להשתתפותו הקבועה באירועים אלה במונטריאול ובטורונטו, ידוע שהוא הציג גם באוטווה, ויניפג, שיקגו, ובלפסט, אירלנד. זמן לא רב לאחר מותו הוצגו עבודותיו של לינדזי במועדון האמנויות במונטריאול.

עבודותיו של רוברט ה. לינדזי קיימות באוספי הספרייה הלאומית והארכיונים של קנדה מוזיאון ברוקוויל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רוברט הנרי לינדזי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Macdonald, Colin S., ed. (1975). A Dictionary of Canadian Artists. 3(1st ed.). Ottawa: Canadian Paperback Publishing Ltd. pp. 855–856
  2. ^ "Robert Lindsay Passed Saturday, Funeral Tuesday" (PDF). History Matters: Newsletter of the Brockville & District Historical Society. 4, No. 6: 2. September 2002 [21 March 1938, The Recorder & Times].
  3. ^ Brockville Public Library, sites.rootsweb.com
  4. ^ "Our Men of Affairs: Robert Lindsay" (PDF). History Matters: Newsletter of the Brockville & District Historical Society. 4, No. 6: 1–2. September 2002 [18 February 1932, The Recorder & Times].
  5. ^ "About Robert Henry Lindsay"