רנה ראפ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רנה ראפ
Reneé Rapp
לידה 10 בינואר 2000 (בת 24)
Huntersville, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה Northwest School of the Arts
תקופת הפעילות מ-2018 עריכת הנתון בוויקינתונים
www.reneerapp.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רנה מרי ג'יין ראפאנגלית: Reneé Rapp; נולדה ב-10 בינואר 2000) היא זמרת ושחקנית אמריקאית. לאחר שזכתה בפרס ג'ימי לשנת 2018 להופעה הטובה ביותר של שחקנית, היא קיבלה את התפקיד של רג'ינה ג'ורג' במחזמר Mean Girls בברודוויי. לאחר מכן היא המשיכה לשחק את לייטון בסדרת הקומדיה של HBO Max "חיי המין של בנות המכללה" . בנובמבר 2022 יצא ה-האלבום הראשון שלה Everything to Everyone . בפברואר 2023 יצאה גרסת דלוקס של ה-אלבום שלה Everything to Everyone, הכוללת שני שירים חדשים.

תחילת חייה וחינוך[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראפ למדה בתיכון בבית הספר התיכון הופוול בהאנטרסוויל, צפון קרוליינה, במשך שלוש שנים, בזמן הזה הופיעה בתוכנית התיאטרון ושיחקה בנבחרת הגולף לנשים בבית ספר התיכון הופוול לפני המעבר לבית הספר נורת'ווסט לאמנויות. קורי מיטשל, המורה לתיאטרון של ראפ, אמר לראפ "יש הבחנה מיוחדת...יש הבדל כאשר היכולת הווקאלית הזו משולבת עם רגשות כנים שיכולים להרגיש את הקהל ושממש יכולים לרגש קהל".

בשנת 2018, זכתה ראפ בפרס השחקנית הטובה ביותר בטקס פרסי בלומי, פרסי הבכורה של שארלוט לתיאטרון מוזיקלי, על גילומה של סנדרה בהפקה של בית ספרה של "Big Fish". לאחר מכן השתתפה ראפ בטקס פרסי ג'ימי השנתי העשירי בניו יורק, שם זכתה ב"ההופעה הטובה ביותר של שחקנית", כשהיא ניצחה ארבעים מתחרים אחרים על הפרס. זכייה זו זיכתה אותה במלגה של 10,000 דולר. השחקנית לורה בננטי, שהעניקה את הפרס לראפ, אמרה, "לעולם לא אהיה בטוחה בעצמי כמו אותה בת 18". בנוסף, הסיקור של מגזין ניו יורק של פרסי ג'ימי טען כי ראפ "העלתה את הבמה" עם הופעתה הזוכה, "מה שגרם לכוכבות של "Mean Girls" להתחיל לישון ביחד עם עין אחת פקוחה".

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות זכייתה בפרס ג'ימי, ראפ לוהקה לתפקיד וונדלה בהפקה של תיאטרון שרלוט לשנת 2018 של אביב מתעורר . ב-27 ביולי 2018 הופיעה ראפ בפסטיבל Supergirl Pro Surf and Music לשנת 2018. ב-23 בספטמבר 2018, היא השתתפה באירוע השנתי הרביעי של קרן התיאטרון החינוכי בברודוויי חזרה לבית הספר שנערך ב- Feinstein's/54 Below . בדצמבר 2018, היא השתתפה בקריאה לתפקיד מונטין בקריאה של להקת תיאטרון ראונדאוט את המצעד . ב-12 בינואר 2019, ראפ הופיעה באירוע Star to Be של BroadwayCon 2019, כששרה את "They Just Keep Moving the Line" מ-NBC של Smash . היא נראתה בפעם הבאה ב-4 במרץ 2019, בהופעה ב-Feinstein's/54 Below's 54 Sings The High School Musical Trilogy, ואחריו אירוע FOR THE GIRLS שלהם ב-28 במרץ.

ב-28 במאי 2019, הוכרז כי ראפ התקבלה לתפקידה של רג'ינה ג'ורג' במחזמר המועמד לפרס טוני בברודוויי, Mean Girls, תחילה להרצה מוגבלת בין ה-7 ל-26 ביוני, ולאחר מכן לצמיתות החל מ-10 בספטמבר 2019. . ב-3 ביוני הופיעה ראפ ב-The Green Room 42, שרה שירים מהמופע לאחר הקדמה של טינה פיי. ההפקה נסגרה ב-12 במרץ 2020, בהתאם להשבתה של ברודוויי ; מאוחר יותר הוכרז ב-7 בינואר 2021, שהתוכנית לא תיפתח מחדש.

ב-14 באוקטובר 2020, ראפ לוהקה לתפקיד לייטון, אחת מארבעת הדמויות הראשיות בסדרת HBO Max של מינדי קאלינג , "חיי הסקס של נערות קולג'".

ב-14 בנובמבר 2022 הכריזה ראפ על סיבוב ההופעות הראשון שלה; "everything to everyone:the first show” היו ארבעה תאריכי סיבוב הופעות ברחבי ארצות הברית, בלוס אנג'לס, מנהטן, בוסטון ואטלנטה. עקב ביקוש גבוה לכרטיסים, התווסף תאריך חדש בברוקלין וכן מופעים נוספים בלוס אנג'לס ובמנהטן, ומקום משודרג באטלנטה. סיבוב ההופעות של ראפ בארצות הברית נמכר בין ה-6 ל-18 בדצמבר 2022, עם 8 הופעות בסך הכל.

ב-9 בדצמבר 2022, הוכרז כי ראפ תחזור על תפקידה כרג'ינה ג'ורג' בעיבוד קולנועי "ילדות רעות: המחזמר".

ב-12 בינואר 2023 הכריזה ראפ על ההופעה הבינלאומית הראשונה שלה ל-EP שלה “Everything to Everyone”. ב-19 בינואר, היא הופיעה שלוש פעמים מופע סולד אאוט משודרג של מקום ב-O2 Forum Kentish Town. בפברואר 2023, יצאה גרסת דלוקס של המיני אלבום שלה Everything to Everyone, הכוללת שני שירים חדשים. ב-16 ביוני, ראפ הכריזה על סיבוב הופעות בינלאומי Snow Hard Feelings, בתמיכת אלכסנדר 23 ו-Towa Bird. אלבום האולפן הראשון שלה, Snow Angel יצא ב-18 באוגוסט.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיני אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרס קטגוריה עבודה מועמדת תוצאה מקור
2024 פרס המוזיקה של iHeartRadio אלבום בכורה אהוב Snow Angel בהמתנה [1]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רנה ראפ בוויקישיתוף

אתר האינטרנט הרשמי של רנה ראפ

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Steven J. Horowitz, Taylor Swift, SZA, Olivia Rodrigo Lead 2024 iHeartRadio Music Awards Nominations, Variety, ‏2024-01-18 (באנגלית אמריקאית)