סמאש

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סמאש
מבוסס על Smash עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה דרמה מוזיקלית
יוצרים תרזה ריבק
שחקנים דברה מסינג
ג'ק דוונפורט
קתרין מקפי
כריסטיאן בורלי
מייגן הילטי
אנג'ליקה יוסטון
פסקול Bombshell, The Music of Smash עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הברית
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 2
מספר פרקים 32
הפקה
הפצה NBCUniversal הפקות עריכת הנתון בוויקינתונים
צלמים מ. דייוויד מאלן עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה מרק שיימן עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 40-45 דקות
שידור
רשת שידור NBC
רשת שידור בישראל HOT3
תקופת שידור מקורית 6 בפברואר 201226 במאי 2013
קישורים חיצוניים
www.nbc.com/smash/
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סמאשאנגלית: Smash) היא סדרת טלוויזיה אמריקאית. הסדרה נוצרה על ידי תרזה ריבק ופותחה על ידי רוברט גרינבלאט. אחד ממפיקי הסדרה הוא הבמאי סטיבן ספילברג. עלילת הסדרה סובבת סביב ההפקה של מחזמר חדש בתיאטרון פיקטיבי בניו יורק עבור התיאטרון בברודוויי. העונה הראשונה זכתה להצלחה רבה והסדרה זכתה בפרס אמי על הכוריאוגרפיה. בנוסף, הייתה הסדרה מועמדת לפרס גלובוס הזהב ולפרס גראמי. ב-10 במאי הודיעה רשת השידור NBC כי הסדרה לא תשוב לעונה שלישית.

סקירת סדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ארצות הברית)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
1156 בפברואר 201214 במאי 2012
2175 בפברואר 201326 במאי 2013

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 1-15 (15 פרקים). החלה ב-6 בפברואר 2012 והסתיימה ב-14 במאי 2012.

ג'וליה וטום, צמד כותבים שנוהגים לשתף פעולה בכתיבת מחזות זמר, מתחילים לעבוד על מחזמר חדש אודות חייה של מרילין מונרו שיקרא "Bombshell". המפיקה איילין ראנד מצטרפת להפקת המחזמר במקביל לגירושיה מבעלה, ג'רי. איילין נתקלת בקשיים למצוא מימון למחזה בגלל שבעלה היה העיקרי בתחום ואף אחד לא לוקח אותה ברצינות. איילין מעסיקה את דרק כבמאי החדש, אולם טום מתקשה עם ההחלטה בגלל תקרית עם דרק בהפקה בה הם עבדו יחד לפני 11 שנים. אייבי לין, שחקנית מנוסה בעולם מחזות הזמר, נאלצת להתחרות על התפקיד הראשי של מרילין מונרו עם קארן קארת'רייט, שחקנית צעירה ומוכשרת. ג'וליה ובעלה פרנק נתקלים בבעיות כשהם מנסים לאמץ תינוק. מייקל סוויפט, כוכב מחזות זמר, מלוהק לתפקיד ג'ו דימאג'יו. דרק עורך מסיבה לכבוד כוכב הנעורים לייל ווסט, ואיילין מנצלת את ההזדמנות כדי לגייס אותו לתרום למחזמר. אליס הופך מהעוזר של טום לעוזרה של איילין ומנסה לגרום לה לראות שהוא יכול להתקדם. קארן לומדת להסתגל לסביבה החדשה. אייבי שוכבת עם דרק. ג'וליה חושפת בפני פרנק שהיא ניהלה רומן עם מייקל בעבר אך לא מספרת לו שהיא נישקה אותו גם כאשר הוא לוהק למחזמר.

לאחר שנראה כי אייבי תקבל את תפקיד מרילין מחליטה איילין ללהק לתפקיד את כוכבת הקולנוע רבקה דובאל (אומה תורמן), אך מסתבר שהיא לא זמרת טובה. טום מתחבר לסאם, רקדן במחזה. מייקל פורש מההפקה. דרק מתחיל עם רבקה. איילין מתחילה לצאת עם ברמן צעיר בשם ניק. דב, בן זוגה של קארן, מציב לה אולטימטום: שתבחר בו או במחזמר. קארן בוחרת בקריירה שלה. רבקה פורשת מהמחזה לאחר שהיא מקבלת התקף אלרגיה לבוטנים באחת החזרות, מבלי לדעת שאליס שם לה בוטנים במשקה בכוונה. דב מנסה לחזור לקארן אך משתכר ושוכב עם אייבי. בסוף העונה, לאחר עזיבתה של רבקה, דרק בוחר בקארן כמרילין. מייקל חוזר למחזמר. אליס חושף בפני איילין את תקרית הבוטנים והיא מפטרת אותו. טום וג'וליה נאלצים לבצע שינויים במחזה לאחר שהצגת הבכורה קיבלה ביקורות שליליות. קארן מגלה שדב ואייבי שכבו, ומבצעת את ההופעה הראשונה שלה בתור מרילין.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 16-32 (17 פרקים). החלה ב-5 בפברואר 2013 והסתיימה ב-26 במאי 2013.

העונה נפתחת בסיום ההופעות בבוסטון. איילין מנסה להציג את המחזה בברודוויי. אייבי חוששת למקומה במחזה. קארן מבקשת מדרק לפטר את אייבי. רבקה דובאל מפרסת הודעה לעיתונות שהסיבה לפרישתה מהמופע היא הטרדה מינית מצידו של דרק. קארן עוברת לגור עם אנה וג'וליה עוברת לגור עם טום. נפתחת חקירה לבירור מקור הכספים של איילין, דבר השם את ההפקה בהקפאה וכל חברי המחזה נאלצים למצוא עבודה אחרת. דרק מתחיל לעבוד עם הכוכבת ורוניקה מור (ג'ניפר האדסון) שמתיידדת עם קארן. אייבי מקבלת תפקיד ראשי במחזה אחר. ג'וליה מתאוששת מסיום נישואיה ומנסה יחד עם טום לשקם את המחזה, אך השניים נאלצים לעבוד עם דרמטורג כדי לשפר את המחזה. קארן פוגשת את ג'ימי וקייל, שני צעירים שאפתנים שעובדים על מחזה משלהם, ומנסה לעזור להם יחד עם דרק. ורוניקה מצטרפת להפקה של דרק. כדי שהמופע ימשיך לעבוד איילין נאלצת לפרוש מההפקה וג'רי מתמנה לאחראי ומבצע שינויים בניגוד להסכמת הצוות. הדבר מוביל לחיכוכים ודרק מחליט להתפטר. אייבי חווה בעיות עם השחקן הראשי במחזה שלה. קארן עוזרת לקייל וג'ימי לסיים את המחזה ואף מסכימה להופיע בתפקיד הראשי.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'וליה יוסטון (דברה מסינג) – תסריטאית מוכשרת הכותבת את המחזמר יחד עם טום. נשואה ומגדלת ילד מתבגר. מנהלת רומן עם מייקל סוויפט המגלם את דמותו של ג'ו דימאג'יו. דמותה מבוססת על תרזה היוצרת של הסדרה.
  • דרק ווילס (ג'ק דוונפורט) – במאי המחזמר. מנהל מערכת יחסים לסירוגין עם אחת מכוכבות המחזה, אייבי. מעוניין גם בקארן ואף ניהל קשר קצר עם רבקה.
  • קארן קרטרייט (קתרין מקפי) – שחקנית לא מנוסה שעברה לניו יורק ומתמודדת על התפקיד הראשי בתור מרילין מונרו מול אייבי. לאחר שרבקה עוזבת היא נבחרת לשחק את מרילין.
  • טום לויט (כריסטיאן בורל) – מלחין אשר עובד עם ג'וליה על התסריט וחברה הטוב ביותר. לא מחבב את דרק ומנהל מערכת יחסים עם אחד מרקדני המקהלה.
  • אייבי לין (מייגן הילטי) – שחקנית מנוסה אשר במהרה הופכת למועדפת לשחק את מונרו במחזמר. מתחרה עם קארן על התפקיד.
  • איילין ראנד (אנג'ליקה יוסטון) – מפיקת המופע אשר מתמודדת עם גירושים מבעלה, ג'רי, אשר לו קשרים רבים בתעשייה ועלול לשים את המופע בסכנה.

דמויות משנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אליס בויד (ג'יימי קפירו) – עוזרו האישי של טום ומאוחר יותר של איילין. מנסה לפלס את דרכו להפוך למפיק במחזה.
  • דב סנדראם (ראזה ג'אפרי) – בן זוגה של קארן. עובד אצל כעיתונאי ומכריח את קארן לבחור בינו לבין הקריירה שלה. בסוף העונה השניים נפרדים.
  • פרנק יוסטון (בריאן דארסי ג'יימס) – בעלה של ג'וליה ומורה בתיכון. מתקשה עם העובדה שג'וליה מבלה את כל זמנה בהפקת המחזה ועוד יותר כאשר הוא מגלה שהיא ניהלה רומן עם מייקל ועכשיו הם עובדים יחד.
  • מייקל סוויפט (וויל צ'ייס) – כוכב מחזות זמר ואהובה של ג'וליה מהעבר. מלוהק למחזמר ונבחר לגלם את דמותו של ג'ו דימאג'יו.

עיבוד תיאטרלי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-21 במאי 2020 נודע כי הסדרה עתידה להיות מעובדת כמחזמר שיעלה בברודוויי. סטיבן ספילברג עתיד להפיק את המחזמר לצד ניל מרון ורוברט גרינבלט. ריק אליס וזוכה פרס הטוני בובי מרטין עתידים לכתוב את ספר המחזה, בעוד שמארק שיימן וסקוט ויטמן עתידים להפיק את התוכן המוזיקלי. ההפקה תעקוב אחרי קו העלילה המקורי של הסדרה ויכללו בה שירים מתוכה, ביניהם "Let Me Be Your Star".[1]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Steven Spielberg-Produced Musical 'Smash' Headed for Broadway, The Hollywood Reporter (באנגלית)