רשת השמיים רחבה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רשת השמיים רחבה
Heaven's Net is Wide
מידע כללי
מאת ליאן הרן
שפת המקור אנגלית
סוגה פנטזיה
הוצאה
הוצאה האשט, הוצאת מקמילן עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הוצאה 2007
הוצאה בעברית
הוצאה כנרת זמורה ביתן
תאריך 2010
סדרה
סדרת ספרים סיפורי האוטורי
ספר קודם צריחת האנפה
הספר הבא פסיעות על רצפת הזמיר
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רשת השמיים רחבה (באנגלית: Heaven's Net is Wide) הוא פריקוול לסדרה הפופולרית של ליאן הרןסיפורי האוטורי. הספר מגולל את סיפור חייו של לורד שיגרו מגיל 12 (השנה בה טקאו נולד).הוא מתחיל עם הרצח של קיקוטה איסמו, אביו של טקאו, והוא כולל התפתחויות שהופכות למשמעותיות מאוחר יותר בסדרה. סוף הספר הוא נקודת ההתחלה של פסיעות על רצפת הזמיר, המפגש בין שיגרו לטקאו לאחר השמדת כפרו.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קיקוטה איסמו הוא מתנקש של "האחווה", קבוצת שבטים בעלי כוחות מיוחדים הפועלים מתחת לפני השטח בממלכה. אך הוא נוטש את חייו אלו כשהוא מאמץ את הדת של "הנסתרים", ומתחיל חיים חדשים יחד עם אשתו בכפר הסודי מינו. הוא נידון למוות על ידי שבטו בשל נטישה זו. בן דודו, קיקוטה קוטארו, מאתר אותו, והורג אותו. אשתו, שהייתה באותה העת בהריון, יולדת מאוחר יותר בן, וקוראת לו טומאסו.

אוטורי שיגרו בן ה-12 הוא הבן של שליט האוטורי, שיגמורי. כאשר בגיל 15, הוא וחברו נתפסים במיטה עם אחת המשרתות, אביו מזהיר אותו מפני הסכנה של ילדים לא חוקיים שיתחרו על ירושתו. אכן, 30 שנים קודם לכן, נולד לשגימורי ילד כזה עם בת האחווה, ומאז הוא חושש שהילד שלו יופיע שוב בחייו. הוא שולח את שיגורו לקבל הכשרה מידי מטסודה שינגן, כומר לוחם בטריאמה. במהלך המסע, שיגרו מתחיל לחשוב שאחד מבני בריתם של האוטורי, לורד נוגוצ'י, מתכנן לבגוד בהם, והוא חושש שמלחמה עם שבט טוהאן הוא בלתי נמנע. בעת האימונים, שיגרו מכה בראשו של מטסודה והוא נופל חסר הכרה. שיגרו רץ לחפש עזרה, ומוצא את קנג'י, חבר האחווה היודע בכינוי "השועל". קנג'י  שיודע להפוך עצמו לבלתי נראה, מסייע לשיגרו ונותן לו עשבי מרפא עבור מטסודה. כשזה מתעורר מעלפונו, הוא מזהיר את שיגרו שכשמדובר בבני האחווה, יכלו העשבים באותה מידה להיות רעילים. 

במספר תקריות, המתחים מול שבט טוהאן גוברים. כששיגרו יוצא לגבול ארצם, הוא מגלה שם את בני הדת "הנסתרים", הנרדפים בשל אמונותיהם. הוא לומד שבני הטוהאן חוצים לתוך אדמות אוטורי כדי להתעמר ולענות את בני הנסתרים. בסיור באזור, שיגרו ואנשיו מגלים את לורד אידה סדאמו לכוד במערה. הם מצילים אותו, בתמורה להבטחתו לכבד את הגבולות בין הארצות. ואולם, אין הם בוטחים בו שיקיים את הבטחתו. אמו של שיגרו מארגנת נישואי שידוך בין שיגרו לינאגי מואה. אקאנה, שהיא פלגשו של שיגרו, מטילה קללה שגורמת למואה להגיב בטרור כששיגרו מתקרב אליה במטרה לממש את הנישואים. כשהמצב מסתבך עוד יותר, צעיר שביקש שאקאנה תברח איתו נהרג, וכל משפחתו נידונה גם היא למוות. אקאנה, בניסיון להצילם, מסכימה לרגל על שיגרו לטובת דודיו.

בתורו, שיגרו ממשיך במאמציו לכרות בריתות עם שבטים שכנים כדי להתכונן למלחמה שהוא מאמין שתבוא מול שבט טוהאן. בת האחווה מוטו שיזוקה מסדרת לו מפגש עם אראי דאיצ'י, מצביא שהוא גם המאהב שלה. דאיצ'י לא מסכים לברית המוצעת, ומנצל את שיזוקה במזימותיו לצבור כוח באופן שמסמן תבוסה ודאית לאוטורי. כששיגורו חוזר לטריאמה, הוא פוגש את מארויאמה נאומי, מנהיגת שבט בה השלטון עובר בירושה דרך הנשים, השבט היחיד בקיסרות שנוהג כך. שיגרו וליידי מארויאמה כורתים ברית. היא גם מגלה לו שהנסתרים בארצה הם תחת הגנתה. 

שיגרו חוזר להאגי ומשכנע את שגימורי לשלוח משם את דודיו הבלתי אמינים, אך אלה מצליחים לדחות את יציאתם עד שהחורף מונע את המסע. כשמגיע האביב הם עוזבים בשמחה, ואומרים לאקאנה שזה לא יהיה לזמן רב. כצפוי, פורצת מלחמה בין טוהאן לאוטורי. האוטורי נבגדים על ידי הכוחות שלהם: בני הקיטאנו מסרבים להילחם ברגע הגורלי בו כוחות הטוהאן עוברים על פניהם, ובני הנוגוצ'י תוקפים את האוטורי בגלוי. אביו של שיגרו, שיגמורי, נופל בקרב. מובס, שיגרו נסוג ומגיע לשפת נחל, שם הוא מתכונן ליטול את חייו. אך השועל (קנג'י), מוצא אותו שם, ומוסר לו את "ג'אטו", החרב של אביו, שנמצאו ליד גופתו בשדה הקרב. שיגרו זוכר שהו נדר נדר לאביו שישמור על חרבו, ומבין שעליו לשרוד. הוא הולך עם קנג'י לכפר הסודי של האחווה כדי להחלים שם. יחסי אמון מתפתחים בינו לבין קנג'י.

כששיגורו חוזר להאגי, הוא מבין שהתנאים השתנו: דודיו מונו בינתיים לעוצרים, אקאנה התאבדה, אביו נהרג, וכך גם רוב חבריו ויועציו. הדודים ניהלו משא ומתן עם אידה סדאמו, באמצעות לור קיטאנו, אשר כעת מחזיק בכוח חדש, ואינו חבר לשיגרו. שיגרו נאלץ לוותר על השלטון, ופורש לחיי הכפר עם אשתו מואה. 

מואה ושיגרו לא מסתדרים ביניהם, ולאחר שהיא נכנסת להריון הם גם מפסיקים לדבר כלל. שיגרו, שלא ויתר על תוכניות הנקם שלו, מבין שעליו להמתין בסבלנות לזמן ולמקום הנכונים, ובינתיים מעמיד פני חוואי פשוט כדי שאויביו לא ירגישו מאוימים ממנו. כשמואה והתינוק שלהם מתים בלידה, שיגרו נכנס לדיכאון. בינתיים שיזוקה מבינה שאין גבולות למה שקיטארו מוכן לעשות כדי לצבור כוח, ואף רצח את בנה של ליידי מארויאמה, והיא מתחילה לסייע לשיגרו בתור מודיעה ושליחה. על פניו הוא עדיין רק חוואי, אך הוא עוקב אחר ההתפתחויות הפוליטיות בסביבתו. הוא פוגש את ליידי מארויאמה, והם מתחילים במערכת יחסים סודית. כשזה נהיה להם מסוכן מידי, הם מבלים שש שנים בנפרד, אך לא שוכחים אחת את השני. 

בדיוק כאשר המלחמה כבר בפתח, שיגרו שומע שיש בכפר של הנסתרים נער שחזותו כחזות בני האוטורי, אך הוא משבט הקיקוטה, מן האחווה. שיגרו יודע שכאשר אידה יכבוש את הכפר הוא יהרוג את הנער, ומאיץ דרכו להציל אותו, גם בתקווה שהוא ירש את כוחות שבטו, ויוכל להיות המתנקש שיסייע לו לנקום נקמתו. כשהוא מגיע לכפר הוא כבר נהרס, אך הנער טומאסו שרד. שיגרו לוקח אותו עמו הביתה, מאמץ אותו כאוטורי, ונותן לו שם חדש - טקאו. 

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]