שטח מת (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שטח מת
Blindspot
סוגה פעולה, מותחן, דרמה, פשע
יוצרים מרטין גרו עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 5 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 100 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיקים בפועל גרג ברלאנטי עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה האחים וורנר טלוויזיה, ברלנטי הפקות עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה האחים וורנר טלוויזיה, הולו עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים ניו יורק סיטי
מוזיקה בלייק נילי עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 43–42 דקות
שידור
רשת שידור NBC עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת שידור מקורית 21 בספטמבר 2015 – 23 ביולי 2020 – 23 ביולי 2020 עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
www.nbc.com/blindspot
www.warnerbros.com/tv/blindspot
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שטח מתאנגלית: Blindspot) היא סדרת דרמת פשע אמריקאית שנוצרה על ידי מרטין גרו (אנ'), בכיכובם של סאליבן סטפלטון (אנ') וג'יימי אלכסנדר, שעלתה לשידור ב-21 בספטמבר 2015 ברשת NBC.

ב-10 במאי 2019, NBC חידשה את הסדרה לעונה החמישית והאחרונה בת 11 פרקים. העונה החמישית עלתה לשידור במאי 2020.

סקירת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ארצות הברית)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
12321 בספטמבר 201523 במאי 2016
22214 בספטמבר 201617 במאי 2017
32227 באוקטובר 201717 במאי 2018
42212 באוקטובר 201831 במאי 2019
5117 במאי 202023 ביולי 2020

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בלב כיכר טיימס, רחוב הומה בעיר ניו יורק, בתוך תיק חשוד שהונח על המדרכה, נמצאת אישה ללא בגדים וללא זיכרון. גופה מקועקע מכף רגל ועד ראש בקעקועים טריים ומשונים. על התיק רשום ״התקשרו לFBI”. היא נשלחת לסוכנות הפדרלית, שם מתברר שאין עליה אף פרט מזהה במסוף. האישה האלמונית מקבלת את השם "ג'יין דו", כינוי שבארצות הברית משתמשים בו עבור גופות לא מזוהות.

אחד הקעקועים הבולטים על גבה הוא שמו של סוכן האף-בי-איי, קורט וולר. הסוכן, שאינו מכיר אותה ולא נתקל בה בעבר, מופקד על פתרון התעלומה, ויחד איתה הוא מנסה לפענח את פשר הקשר שלו אליה ואת קשרם של הקעקועים שעל גופה - למזימת פשע נרחבת ומסתורית שעומדת להתרחש.

ככל שהם מתקדמים בניסיונות פיצוח הקעקועים המשונים, מתברר שג'יין דו היא רבת יכולות - היא מאסטר באמנויות לחימה ומסוגלת להתמודד עם מספר תוקפים בעת ובעונה אחת. למרות אובדן הזיכרון שלה, היא צלפית מקצועית ודוברת שפות רבות.

העונה השנייה מסתיימת כאשר סוכני ה-FBI מצליחים להביס את שפארד, האחראית על פשע גדול שתוכנן, ומסכלים את השלב השני בתוכניתה. בסוף העונה נמצאת ג'יין במקום לא מוכר, יחד עם מורת דרך סינית. קורט בא לחפש אותה ומביא עמו בשורה מרה לגבי שאר חברי הצוות אשר נעדרים וכנראה נחטפו על ידי גורם לא ידוע. העונה מסתיימת כאשר הם מבינים שיצטרכו לפעול יחד כדי לאתר את חבריהם.

בעונה השלישית חברי הצוות מתאחדים מחדש לאחר פרידה של שנתיים, כדי לפענח סדרה חדשה של קעקועים על גופה של ג'יין.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קורט וולר (סאליבן סטפלטון) הוא סוכן ה-FBI שלוקח את ג'יין תחת חסותו לאחר שנמצאה בכיכר טיימס בניו יורק. בהתחלה חשב שג'יין היא טיילור שו, חברת ילדות שלו שנעלמה בילדותה. עוזר מנהל בבולשת, מאוהב בג'יין ומוכיח לה זאת בסוף העונה השנייה. כאשר היא עוזבת כדי להגן עליו, הוא מחפש אותה בכל העולם עד שמוצא אותה, ומשכנע אותה לחזור על מנת להמשיך הלאה במשימתם. בעונה השלישית הוא וג'יין מתחתנים. בסוף העונה השלישית מאושפז עקב סיבוך בניתוח שעשה בדרום אפריקה כשנורה בבטן. אביה של בת׳אני.
  • ג'יין דו/רמי בריגס/אליס קרוגר (ג'יימי אלכסנדר) אישה שנמצאה בתוך מזוודה שהונחה בכיכר טיימס בניו יורק, וכל גופה מקועקע. על גבה קועקע שמו של סוכן ה-FBI קורט וולר. במשך העונה הראשונה נחשבה לטיילור שו, לאחר שבדיקות דנ"א אישרו זאת, אך טיילור שו האמיתית מתגלה כמתה לאחר שאביו של קורט התוודה על רציחתה לפני שמת. היא אחותו של רומן ובתה המאומצת של שפרד. היא מוחקת את זיכרונו של אחיה כדי שיוכל להתחיל את חייו מחדש, ללא זכרונות ממעשיו הרעים בעבר. בסוף העונה השנייה, היא משחררת את רומן לאחר שהתנהל ביניהם קרב, כאשר אינה מסוגלת לירות באחיה. היא עוזבת את ארצות הברית ונעלמת, אך בפרק האחרון בעונה השנייה קורט מוצא אותה. בסוף העונה השלישית חברי הצוות מגלים שג'יין סובלת מהרעלת זיפ, ג'יין מאבדת את ההכרה ומתעוררת בבית החולים, כאשר היא לא זוכרת את התקופה שהייתה ב-FBI, ג'יין חוזרת להיות רמי הרעה. אמה הביולוגית של אייברי.
  • אדגר ריד (רוב בראון), סוכן FBI וחבר בצוותו של וולר. בהתחלה הוא מביע ספקנות לגבי צירופה של ג'יין לצוות. היה מאוהב באחותו של קורט, שרה, אבל נפרד ממנה על פי בקשתו של קורט אך גם משום שחשש לביטחונה. הוא אוהב את טאשה אך לא מספר לה זאת. בסוף העונה השנייה, שוקל לעבור ל-FBI בקוונטיקו. בעונה השלישית הוא הופך לראש הלשכה, לאחר שג'יין ווולר עוזבים את ניו יורק.
  • נטשה "טאשה" זפאטה (אודרי אספרזה), סוכנת FBI וחברה בצוותו של וולר. בעברה עבדה במשטרת ניו יורק. מסתירה מחבריה התמכרות להימורים שנגרמה בעקבות מותו של שותפה במשטרה וחובות כבדים שנגרמו עקב כך. בעונה השלישית היא עוזבת את ה-FBI ומצטרפת ל-CIA. בסוף העונה השלישית מגלים שטאשה היא הבוגדת, גילתה לבלייק שטום הוא רומן.
  • ויליאם פטרסון (אשלי ג'ונסון), סוכנת FBI וראש היחידה לזיהוי פלילי. היא מפענחת את רוב הקעקועים הנמצאים על גופה של ג'יין. יצאה עם בורדן לתקופה מסוימת עד שהבינה שהוא לא אהב אותה, אלא השתמש בה לצרכיו האישיים. בעונה השלישית היא עוזבת את ה-FBI כדי לעבוד בתעשיית הטכנולוגיה, אבל מצטרפת לצוות בפיענוח קעקועים חדשים שנמצאו על גופה של ג'יין. בעונה החמישית שמה הפרטי מתגלה כ'ויליאם' על שם אביה: ויליאם 'ביל' ניי.
  • ״ריצ’ דוטקום״ (Ennis Esmer) - פושע סייבר לשעבר, הצטרף לצוות בעקבות הכישורים שלו וכדי שימחקו לו את התיקים. חבר טוב של פטרסון ושותף שלה. המצחיק בחבורה. בן זוגו של קווין. עוזר ביחד עם פטרסון למצוא תרופה לג׳יין.

דמויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • רומן - אחיה של רמי (ג'יין), זכרונו נמחק בסוף העונה הראשונה. בעונה השנייה הוא מגלה שזה נעשה על ידי ג'יין ולכן פונה נגדה וחוזר להשתתף בתוכניתה של שפרד. בעונה השלישית הוא מפתח תוכנית נקמה באחותו, על ידי כיסוי גופה בקעקועים בִּיּוֹלוּמִינֵסֶנְצִיָּים. בעונה השלישית רומן מתחזה לאדם בשם טום, מנסה להתקרב לקורפורד ולהפיל אותו, אך מתאהב בבתו בלייק, בסוף העונה השלישית בלייק יורה בו והוא מת בידיה של ג'יין.
  • ד"ר רוברט בורדן (אוקוולי רואץ'), היה הפסיכיאטר של הFBI, ועזר לג'יין לשחזר ולפענח את זיכרונותיה. התגלה כחפרפרת של שפרד בתוך ה-FBI ולאחר שנלכד הוא הורג את עצמו כדי למנוע מה-FBI לכלוא אותו. בעונה השלישית מגלים שבורדן חי ועוזר ל-CIA.
  • בת'אני מייפר (מריאן ז'אן-בפטיסט) - מנהלת ה-FBI. בעבר הייתה שותפה בתוכנית ממשלתית סודית להשגת מידע על אזרחים שלא כדין. היא מופללת ברצח על ידי שתילת ראיות בחפציה, ונרצחת על ידי אוסקר.
  • אוסקר (פרנסואה ארנולד'). היה ארוסה של ג'יין לפני מחיקת זכרונה.
  • ביל וולר (גיי או. סנדרס), אביו של קורט. הוא זה שאחראי על היעלמותה של טיילור שו.
  • אלן שפרד - אחראית על שלב 2, אמם המאמצת של רומן ורמי (ג'יין), ומנהיגה של קבוצת טרור. בסוף העונה השנייה היא נתפסת ונכלאת.
  • אליסון נייט (טריאסט קלי דאן) - סוכנת FBI לשעבר, ומרשלית ארצות הברית כרגע. בת זוגו לשעבר של קורט ואמה של בת׳אני. בת זוגו של קונור.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שטח מת בוויקישיתוף