שיחה:אולימפיאדת הפועלים הבין-לאומית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 3 שנים מאת Gveret Tered בנושא הטייה של הטקסט

תודה על כתיבת הערך החשוב. BAswim - שיחה 11:10, 26 בנובמבר 2020 (IST)תגובה

הטייה של הטקסט[עריכת קוד מקור]

הטקסט מוטה באופן מובהק לטובה כלפי "אוליפיאדת הפועלים" לעומת המשחקים האולימפיים. ההטייה אינה מבוססת על שום מידע ומקור ומגחיכה ערך זה. במקום לתרגם את הערך מאנגלית, עם כל הבעיות והבעייתיות שלו, יש לשכתב אותו שיהיה ראוי ובצמוד לעובדות.

  • צריך לכתוב באופן ברור שמטרת האירוע הייתה פוליטית (סוציאליזם) ולא ספורטיבית ולכן האיכות והרמה היו בהתאם. ספורטאים בודדים ברמה בינלאומית בלבד, השתתפו באירועים אלה. אפשר לספור אותם על יד אחת.
  • ההתייחסות לשני אישים מתוך שלושה היא בעייתית. פייר דה קוברטן סיים תפקידו כיו"ר הוועד האולימפי כבר בשנת 1920 ואייברי בראנדייג' כיהן כיו"ר משנת 1952. ההחלטות שהתקבלו על ידי הוועד האולימפי אינן על דעתו של אדם זה או אחר אלא על הוועד כולו. ששת האירועים התרחשו בשנים 1925 - 1937, ועוד אחת לא רשמית ב-1921.
  • אי אפשר לכתוב על המטרות של האירגון החדש והקמתו (1920) ובאותה נשימה להתייחס אל היטלר והנאצים שעלו לשלטון 13 שנים לאחר מכן, זה לא רציני.
  • ההכרזה שאולימפיאדת הפועלים דגלה בשוויון מגדרי לעומת המשחקים האולימפיים היא בעייתית מאוד. האם נשים היו חלק מהאירגון? במה זה היה שונה מהמשחקים האולימפיים שבהם היה מיעוט של ספורטאיות? איך זה בא לידי ביטוי? בכל התמונות שבויקיפדיה יש צילום רק של גברים וספורטאים? בערך ברוסית על האירוע השלישי שנערך באנטוורפן יש ציון של 10 ספורטאים סובייטים וספורטאית אחת, זה קצת מביך.
  • לגבי המדינות המשתתפות, דווקא במשחקים האולימפיים השתתפו ספורטאים מכל העולם, עשירים לצד עניים כולל אמריקה הלטינית, אסיה ואפריקה (ספורטאים מ"גזעים" שונים, כהי עור ואסייתים מכל הסוגים), שזכו במדליות ואילו באולימפיאדת הפועלים השתתפו ספורטאים רק ממדינות אירופה.

בקיצור, אמירות לחוד ועובדות לחוד. BAswim - שיחה 11:10, 26 בנובמבר 2020 (IST)תגובה

זו ויקיפדיה, אתה מוזמן לערוך (ברור, לא?) גברת תרדשיחה 12:24, 5 בדצמבר 2020 (IST)תגובה
רציתי שנגיע להסכמה מוקדמת ללא מחלוקות. BAswim - שיחה 12:59, 5 בדצמבר 2020 (IST)תגובה
תודה רבה על השיפורים שביצעת. לא ידעתי על האולימפיאדות הללו עד שקטלגתי בוויקישיתוף תמונות מעזבונה של גוטה להבי ונתקלתי ביניהן במזכרת מאוליפיאדת הפועלים באנטוורפן. כשגיליתי זאת, ולאחר שקראתי מקורות תקשורתיים ארץ-ישראליים בנושא, תרגמתי אותו בעיקר כדי להוסיף לו את הפן המקומי - לתאר את המינוף שלו ע"י אנשי הישוב למסע להפצת המסר הציוני ואת הברדק בארגון הספורטיבי (גם להם היה ברור מהי המטרה האמיתית בהשתתפות קריצה). גברת תרדשיחה 18:39, 12 בדצמבר 2020 (IST)תגובה
Gveret Tered, הבנתי שכך היו פני הדברים, מאחר וראיתי שעדכנת את הערך על גוטה להבי שאני כתבתי אותו. לקח לי זמן להבין ולצרף את הפרטים על הספורטאית המוכשרת מאחר והיא שינתה את שמה מספר פעמים. על השתתפותה באולימפיאדת הפועלים לא ידעתי ותודה לך על התוספת החשובה. BAswim - שיחה 19:20, 12 בדצמבר 2020 (IST)תגובה
BAswim אינטראקציה כזו היא בעיני מהותה של ויקיפדיה בקליפת אגוז, תודה לך :-) גברת תרדשיחה 21:59, 12 בדצמבר 2020 (IST)תגובה