שיחה:אופיקלאידה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

קשר לסקסופון[עריכת קוד מקור]

זה ערך יפה שנותן מידע על כלי לא כל כך ידוע. עם זאת, יש סתירה בין מה שכתוב בסוף פסקת ההיסטוריה:

"הכלי היה גם מאבותיו הישירים של הסקסופון - אדולף סקס, כך מספרים, ניסה פעם להרכיב פייה של כלי נשיפה מעץ על אופיקלאידה שתיקן, והצליל מצא חן בעיניו. מן הנסיון הזה התפתח ונוצר לאחר זמן הסקסופון‏[2]"

לבין ההערה למטה: "אמינותו של סיפור זה מוטלת בספק. בנעוריו עבד סקס בסדנה של אביו והכיר היטב את האופיקלאידים שנבנו שם, אבל ההיסטוריה המתועדת איננה מספקת סימוכין לשום רגע "הארה" מעין זה. סקס פיתח את הסקסופון ביודעין ובמתכוון; פרט לאי-אילו נקודות דמיון שטחיות, האופיקלאידה והסקסופון נבדלים בבירור זה מזה באופן הפעלתם ולא תיתכן החלפה "מקרית" בין פיותיהם, שאינן תואמות כלל."

כדאי ליישב איכשהו בין השניים כדי שהערך לא יתווכח עם עצמו.

אודי רז - שיחה 13:45, 31 בינואר 2013 (IST)[תגובה]

היי אודי. למעשה, אין ממש סתירה, כיון שגם למעלה כתוב "כך מספרים", כלומר, מדובר באנקדוטה, וההפניה להערה למטה אומרת לקורא, שכך יש להתייחס לכתוב. אגב, אני אינני בקיאה בנושא, אבל האם קיימת אפשרות טכנית של הרכבת פיה של כלי נשיפה מעץ על אופיקלאידה? אם זה אפשרי, יתכן שיש גרעין של אמת בסיפור, כי הרי לא מדובר בהחלפה "מקרית" או בהארה פתאומית, אלא בנסיון מכוון מתוך סקרנות של נער. כך או כך, אינני רואה פסול באזכור האנקדוטה. אולי אפשר להוסיף או לשנות כמה מילים בגוף הערך, כדי להבהיר את העניין. אני מציעה, שאתה, כמי שמבין בנושא יותר ממני, תעשה זאת. תודה,שלומית קדם - שיחה 17:22, 31 בינואר 2013 (IST)[תגובה]

ניגנתי לאחרונה עם כלי היסטורי כזה - הוא אכן הזכיר לי בריטון-סקס בצליל, וכמובן שברוב האלמנטים של צורת הכלי (צינור קוני, סוג השסתומים, שסתומים שגדלים באופן הדרגתי עד הצד הפתוח, העיקול של הצינור בחלק הצר שקרוב לפייה וכו'). 78.51.193.244 10:20, 16 במרץ 2015 (IST) (עידן)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 14:19, 3 במאי 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 14:19, 3 במאי 2013 (IDT)[תגובה]