שיחה:אוקראינית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אוקראינית מכילה מילים רבות בעלות מקור פולני, אך הינן מבוטאות בה ברכות יתר, וללא "השריקות" האופייניות לפולנית.

ישנה כאן סתירה במושגים! ישנו המושג הסלאבי של 'רכות' אשר הינו בעצמו ה"שריקות" המוזכרות לעיל, על כן ה"שריקות" הפולנית, ניקראות 'ריכוך' של הצליל דווקא. מפרספקטיווה אל עברית, מובן לי כיצד העדר השריקות דווקא נישמע 'רך' אבל בקיצור - זו בעיה לדבר באופן 'אינטואיטיבי' על 'רכות' של צליל בין שפות בהם מושגים אילו הפוכים (עיברית לעומת סלאביות)
הכוונה לא לפלטליזציה ("ריכוך") אלא לצליל הצירוף הפולני RZ שמקביל לR מרוככת בשפות סלאביות מזרחיות, אבל מבוטא באופן שונה לחלוטין. בצירוף הצירופים SZ CZ והעיצורים Ć ו-Ś וגם Ż הנפוצים גם הם, השפה הפולנית מקבלת צליל אופייני ומובחן מאוד משאר השפות הסלאוויות, מזרחיות כמערביות. Unfacedman - שיחה 22:45, 23 ביוני 2022 (IDT)[תגובה]

אוקראינית בישראל[עריכת קוד מקור]

חבל שאין חלק שמתייחס לדוברי האוקראינית בארץ. גם בעמוד האוקראינית בויקיפדיה האנגלית אנחנו לא מופיעים בכלל, וזה לא נראה לי סביר.

גם אותי מעניין מאד אם יש דוברי אוקראינית בארץ. כל מי שאני מכיר בארץ שהגיע מאוקראינה בעשרים השנים האחרונות דובר רוסית ובקושי יודע אוקראינית, אבל יש ערוץ אוקראיני ביס (שחלקו בפועל גם דובר רוסית).
אם אכן יש דוברי אוקראינית בארץ ויש גם מקורות כתובים ומהימנים שמוכיחים את זה, אז צריך להוסיף את זה למאמר. --אמיר א. אהרוניבואו לתקן קישורי בינוויקי! • י' באדר ב' ה'תשס"ח • 09:45, 17 במרץ 2008 (IST)[תגובה]

מה ז"א "בין בי"ת רפויה ו"ו"?[עריכת קוד מקור]

בי"ת רפויה וו"ו הם אותו הדבר. מתיא - שיחה - תרומות 09:42, 5 ביוני 2010 (IDT)[תגובה]