שיחה:איחוד משפחות

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

איחוד משפחות-חריגה מNPOV וקטגוריה לא נכונה[עריכת קוד מקור]

הליך איחוד משפחות גם נעשה על ידי תושבי שטחים ל"הלבנת" אזרחות באמצעות נישואים, ז"א לצורך קבלת תעודת זהות כחולה והוא חורג מביקור חד פעמי. במקרה מסוים, זה יכול להיות עם ערבי/יה ישראלי/ת, כמו בפיגוע שנמנע בפסח ובגללו נוצר הערך (עדיין מופיע בעמוד הראשי-100 ק"ג של חנ"מ בידיים של תושב קלקיליה בעל ת"ז כחולה), במקרה אחר זה יכול להיות עם כל בן דת אחרת או מוצא אחר, שהוא תושב ישראל. (אין לי דעה שלילית בנושא. עובדה זו ידועה לי מקרובת משפחה, שבמסגרת עבודתה בענייני רווחה, מטפלת גם במשפחות כאלו)
לכן, איחוד משפחות הוא לא רק איחוד של פלסטינים מיו"ש ורצועת עזה בגלל מלחמת העצמאות (מבחינתי המשפט הנ"ל לא נכתב מנקודת מבט נייטרלית-זה מאמר בנושא ביורוקרטי של משרד הפנים, לא על היפרדות משפחות פלסטיניות), אלא באופן כללי איחוד של בני זוג שאחד מהם אינו בעל אזרחות ישראלית וקבלת מעמד של תושב קבע, כחלק מתהליך זה (ניתן להבין זאת גם מהמצגת המצורפת).
אני לא מצפה שיכתבו בערך שפלסטינים משתמשים בהליך זה כדי לקבל אזרחות ישראלית, אך אני כן מצפה לציין את העובדה/הגדרה שציינתי (בהדגשה), וגם לשנות את הקטגוריה הלא מתאימה "היסטוריה" למשהו שיותר מתאים, כמו חוק, משרד הפנים, אזרחות בישראל (כמו שהליך קבלת רישיון נהיגה בישראל לא מופיע בהיסטוריה).
אגב, באותה מידה שהערך יכול להופיע ב"פלסטינים:היסטוריה", הוא יכול להופיע גם ב"תאילנדים:היסטוריה", "פיליפינים:היסטוריה" וגם "רוסים:היסטוריה". ההליך, לפי הבנתי, אינו מיוחד לפלסטינים וגם ילדים של עובדים זרים שנישאו לאזרחים ישראלים נאלצים לחשוש ממשטרת ההגירה כשהוריהם נפרדים (אז לא למהר לתייג אותי כאנטי-פלסטיני).
אולי ההליך נולד כצורך של משפחות פלסטיניות להיפגש עם המשפחה שמתגוררת בישראל, אבל גם רישיון נהיגה נולד כצורך של נהגים במכונית והצורך של המדינה למנוע תאונות דרכים. אז נסמן את "רישיון נהיגה" כ"רכב:היסטוריה"?
עוד משהו שרציתי לציין-גם מפגשים בין משפחות מצפון קוריאה ומשפחות מדרום קוריאה כונו "איחוד משפחות". כדאי אולי לשנות את שם הערך לשם שייתן לו הקשר לנושא הישראלי/פלסטיני כמו אזרחות, הליך, חוק וכדומה.
(צר לי אם מישהו יקבל משהו מדבריי כפגיעה, ואני מתנצל אם טעיתי בדבריי) Hummingbird 17:55, 11 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

יש כאן קצת בלגן בערך. איחוד משפחות הוא ערך כללי. בישראל יש מקרים רבים של איחוד משפחות. המקרה של הפלסטינאים והחוק שנחקק לאחרונה הוא מקרה פרטי. באנגלית יש ערכים שונים ל en:family reunification ו-en:Citizenship and Entry into Israel Law. כמו כן יש להוסיף על איחוד משפחות בין ערבים מחוץ לגדה וערבים בתוך הגדה, שגם את זה ישראל מגבילה. צבעוני 01:14, 13 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

"עקב המצב הבטחוני"[עריכת קוד מקור]

יש מקור שקובע שבאמת הסיבה לאי-מתן הזכות לאיחוד משפחות לפלסטינים הוא המצב הבטחוני? למיטב ידיעתי לא. מה שכן ניתן לקבוע אובייקטיבית זה רק שמשרד הפנים מסביר/מתרץ את זה כך. 188.169.229.30 23:48, 25 באוגוסט 2010 (IDT)[תגובה]

כי לפעמים שימוש בשכל הישר וההגיון זה יותר מידי קשה --NATANEL - שיחה 20:12, 29 בנובמבר 2012 (IST)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 15:02, 3 במאי 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 23:56, 13 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

מוסתערבים[עריכת קוד מקור]

זכור לי מקרה של אנשי יחידת ריגול שחיו בכפרים ערביים והתחתנו עם נשים ערביות ולאחר סיום תפקידם היתה מחלוקת האם יקבלו הנשים אזרחות ישראלית

למשהו יש מידע בנושא זה או קישור למיקום תודה 95.86.115.159 16:46, 7 בינואר 2015 (IST)[תגובה]