שיחה:איך זה להיות עץ

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 4 שנים מאת Ovedc בנושא תודה רבה!

הערה על "איך זה להיות עץ"[עריכת קוד מקור]

שימי לב בבקשה לכמה משפטים חסרה נקודה בסוף Izabelladv - שיחה 11:14, 13 בינואר 2020 (IST)תגובה

משוב על הערך[עריכת קוד מקור]

הייתי משמיט מהערך את האיזכור של מלחין השיר ומבצע השיר, כי מחיפוש באינטרנט מוזכרים אולי פעם אחת. לא מוכר כי הלחינו או ביצעו שירים נוספים, ואין כל מידע אודותיהם. (אגב, את הלחן כתבה "את הלחן כתבה "רקפת כלב" ולא "רותם כלב").

ישנה חזרה על המשפט "מבנה השיר הינו דיאלוג/דו-שיח בין ילד סקרן לעץ." (הייתי מוחק את אחד משני המופעים של המשפט)

הייתי משמיט את ההסבר (תחת הכותרת "נושאים בהם עוסק השיר") לגבי איך בא לידי ביטוי בשיר הנושא. נראה לי פירוט יתר, אלא אם כן יוקדש סעיף ייחודי ל"ניתוח ספרותי של השיר". (שלדעתי פחות רלוונטי לערך בויקיפדיה. אז הייתי מוריד לגמרי את ההסבר).

הייתי מפשט את ההסבר "..היסוד הדרמטי המאפיין את הדיאלוג, מאפשרים לתאר את מאפייני העץ עם לחלוחית רגשית-דרמטית..." (או לגמרי מוחק את השורה הזאת)

"השיר מאופיין בחריזה ובשובבות חיובית..." - לגבי ה"שובבות החיובית", לדעתי מדובר בדעה אישית מתוך ביקורת לשיר של ברגסון גרשון (שמצויינת בהערות השוליים), ועל כן הייתי משמיט זאת מהערך. כנ"ל גם האמירה כי "החריזה המקלה על הקוראים הצעירים..."

האמירה "יחד עם זאת השירים הנם מתוחכמים, תוך התייחסות רצינית לקורא", מתייחסת לכל הספר "שירים שובבים", ולא רק לשיר עצמו. על כן הייתי משמיט זאת מהערך.

המלצתי למשפט פתיחה: 'איך זה להיות עץ' הוא שיר ילדים מאת דתיה בן דור, אשר יצא לאור בשנת 1980. בשיר דו-שיח בין ילד סקרן לעץ, דרכו לומד הילד מהעץ מוסר השכל כיצד להיות שמח בחלקו. שאר החלקים במשפט הפתיחה כגון הספרים בהם מופיע השיר, פרטים אודות הוצאות הספרים והמאיירים, הלחנות וביצועים מוזיקלים, ראוי לדעתי שיהיו תחת סעיפים שונים בגוף הערך.

הערכים המופיעים עדכנית תחת "ראו גם" (דתיה בן דור, אבנר כץ), אמורים לדעתי להופיע כקישורים לערך שלהם בויקיפדיה בגוף הערך עצמו (במקרה דנן, במסגרת משפט הפתיחה).

תחת קישורים חיצוניים: - בחלק מהקישורים החיצוניים, הקישור (לינק) הינו על כל השורה. - לגבי אתר שירונט, ניתן להשתמש בתבנית ייעודית שקיימת בויקיפדיה. - הייתי מקטין את גודל המלבן בו מופיע השיר, ומקטין גם את גודל הפונט שלו.

WikiRaphael - שיחה 17:36, 14 בינואר 2020 (IST)תגובה

תודה רבה![עריכת קוד מקור]

תודה רבה על הערך היפה, במסגרת ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/מיזם נכסי צאן ברזל! ‏Ovedcשיחה 18:30, 27 בינואר 2020 (IST)תגובה