שיחה:אימפריאליזם לשוני

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הרחבת הערך[עריכת קוד מקור]

הרחבת הערך התבססה על תרגומו מוויקיפדיה האנגלית מלי רגנסטינר - שיחה 23:41, 21 במאי 2016 (IDT)[תגובה]

ערך זה הורחב ושופר במסגרת הקורס האקדמי „שפות ואוריינות בהקשרי חינוך וחברה”, במסגרת התוכנית ללימודי תעודת הוראה, בית הספר לחינוך, אוניברסיטת תל־אביב.


הערכת עמיתים[עריכת קוד מקור]

הפתיח לערך טוב וברור יחד עם זאת ישנם משפטים ושמות באנגלית שצריך לתרגם לעברית וניתן גם להוסיף לפתיח כלליות בטרם יורדים לפרטים. ראשית יש לציין כי נעשתה עבודה מאד מקיפה על הערך עצמו ומקריאת כל ראשי הפרקים ניתן ללמוד הרבה על הערך , ההיסטוריה שלו ומעמדו ומשמעותו כיום. אך צריך לעשות עליו הגהה נוספת כדי לתקן שגיאות קלות וכדי לנסח חלק מהמשפטים בשפה יותר ויקפדית במובן של סיפורת ניטרלית. ישנם גם חלקים בגף הטקסט מאד אינפורמטיביים ודומה כי הם נלקחו מטקסט - אם כן - כדאי להוסיף הערות שוליים, ואם לא, כמובן להשאיר. בסך הכל ערך מאד מעניין שכתוב מעניין, אבל צריך לסדר מעט כדי שהקריאה האינפורמטיבית תעבור בצורה טובה יותר. את חלק מהערות השוליים באנגלית יש לפרט מבחינת מקור ולתרגם לעברית כדי להסביר במה מדובר. אין ספק כי יש כאן עבודה רבה ומשוקעת מאד על הערך, כל הכבוד. כדאי רק לסדר אותו כדי שיהיה יותר קוהרנטי למשל- שני הפרקים אחרי הפתיח מזכירים מאד אחד את השני בכותרת שלהם, וגם, ראשי הפרקים ביקורת וביקורת נגדית. חשוב להקפיד על כללי הכתיבה בויקיפדיה שלימדו אותנו ושאנו מתבקשים לכבד בהתנסות בכל מה שקשור לאנגלית ותרגומה, הערות שוליים וכתיבתן כפי שצויין כאן. ערך מאד מעניין. Keren2016 - שיחה 18:44, 6 ביוני 2016 (IDT)[תגובה]

ההערכה נלקחה לתשומת ליבנו. חשוב לציין כי הערך הינו מתורגם ולכן יש דברים שהם בגלל זה. מלי רגנסטינר - שיחה 20:02, 7 ביוני 2016 (IDT)[תגובה]

הערכת סגל הקורס[עריכת קוד מקור]

אימפריאליזם לשוני" ערך מצוין שמביא את הבעיה הסבוכה מנקודות מבט שונות ונוקב בשמות המקורות הרלוונטיים. הערה לגבי השורה הראשונה - ההשתלטות אינה בהכרח צבאית, אלא תרבותית ולשונית כתוצאה מהגמוניה שלטת ויש להבהיר זאת (השתמשו במקורות אקדמיים). ניתן להתייחס גם להשתלטות ההולכת וגוברת של השפה האנגלית על תחומים מסוימים בישראל, למשל על פרסומים בקרב חוקרים או שימוש בשפה למטרות כלכליות ואחרות. בברכה, עפרה ורוני.

שלום רב, בסך הכל הרחבתן את הערך יפה וניכר שהפנמתן את מרבית עקרונות הכתיבה האנציקלופדית בוויקיפדיה. עם זאת, יש כמה נקודות לשיפור ולתיקון:
  • שימו לב לתיקונים ברמת המבנה שעשיתי.
  • קישורים חיצוניים לוקים בחסר. בטוחני שיש עוד מקורות מקוונים שניתן להוסיף. כמו כן, יש לתקן את המבנה של הקישור החיצוני, כך שיכלול פרטים למה אתן מקשרות, ע"י מי זה נכתב, באיזה כתב עת ומתי.
  • יש לתקן את כל הערות השוליים המפנות למאמרים, כך שיכלולו באופן עקבי את כל הפרטים הביבליוגרפיים, כפי שעושים בביבליוגרפיה בעבודות אקדמיות. אי אפשר לכתוב הערות שוליים בדרך מקוצרת של שם משפחה ושנה, כפי שאנו עושים בגוף הטקסט בעבודה אקדמית.
  • את המאמרים העיקריים והחשובים שאתם מצטטים, כדאי להוסיף גם תחת "לקריאה נוספת", פרק שכרגע גם דל מאוד בלי הצדקה. שימו לב להוסיף בלי קישורית, שכן כתבי עת כאלה מוגנים בדך כלל מאחורי חומת תשלום ואינם זמינים לציבור הרחב.

בהצלחה בהמשך! Shani - שיחה 23:31, 25 ביולי 2016 (IDT)[תגובה]