שיחה:אינטגרציה (חינוך)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

משפט זה נמצא בתוך הטקסט לפני שערכתי אותו:

כפשוטה נתפסת האינטגרציה בחינוך כ"עירוב והפגשה של תלמידים הבאים משכבות סוציאליות או מקבוצות מוצא עדתיות שונות במסגרת לימודית משותפת- בית-ספר הטרוגני וכיתה הטרוגנית".

למה יש מרכאות על המשפט הזה? ממי ציטטו אותו? טל שחר 22:39, 17 דצמבר 2005 (UTC)

בפסקה האחרונה של הערך יש נתק בין המשפטים. נראה לי, שכותב הערך התכוון להוסיף או לשנות משהו, שנשמט בסופו של דבר (לפני המילה "המקומיות" - כנראה הרשויות המקומיות, אבל מה קדם לכך?--שלומית קדם 19:13, 14 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

נושא חשוב שמתחנן שירחיבו אותו[עריכת קוד מקור]

האינטגרציה בחינוך במדינת ישראל היתה מעין נסיון חברתי ענקי שכנראה לא צלח. הנסיון נמשך על פני שנים רבות והושקעו בו משאבים רבים (לאו דווקא כספיים). ראוי להביא את הכל הטיעונים בעד האינטגרציה וההשערות המלומדות (והמנומקות) למה היא נכשלה.

ראוי אפילו להשוות את מערכת החינוך עם צה"ל. האם בצה"ל יש אינטגרציה? לכאורה יש. אולי ניתן לדבר על רמות מספריות של אינטגרציה. אם הרכב של יחידה (צבאית) מסויימת לקוח באופן לא פרופורציונלי להתפלגות מקומות המגורים של החיילים במדינה הרי שהאינטגרציה הינה רק לכאורע. כך, אם בגלי צה"ל יש ייצוג לא פרופורציונלי ל"צפוניים" יש בכך עדות מסייעת שגם בצה"ל האינטגרציה היא לכאורע בלבד.

מאידך, התחושה היא שהאינטגרציה בצה"ל היא יותר מוצלחת מהאינטגרציה בחינוך. כדי להפוך את הדיון לדיון משמעותי ולא עקר ראוי, אולי, להגדיר מדדים של אינטגרציה ולהביא את ערכיהם לאורך השנים.

כמו כן ראוי להכליל את המושג "אינטגרציה" מ"שיתוף בפעילות של יחידים ממקומות מגורים שונים" ל"שיתוף בפעילות של יחידים בעלי מאפיינים סוציואקונומיים שונים" ולמדוד את מידת האינטגרציה המושגת בחברה.

גם באוניברסיטאות בישראל יש אינטגרציה, אבל עדיין יש ביקורת מרובה על כך שאחוז מסיימי התארים האקדמאיים מבין שכבות האוכלוסיה השונות אינה מספקת.

לסיום, כמובן, ערך ללא מובאות מספקות לוקה בחסר באופן משמעותי. במיוחד בנושא חברתי שמידת ההסכמה עליו בעייתית מלכתחילה.

--רש"י 10:03, 23 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

חסר לי מאוד הפן של שילוב ילדי החינוך המיוחד.[עריכת קוד מקור]

בעמוד באנגלית של אינטגרציה - חינוך מדובר בעיקר (ואולי אפילו רק) על שילוב ילדי החינוך המיוחד בבתי ספר רגילים. כאן בערך העברי אין בכלל התייחסות לנושא וזה חסר.

בישראל העניין אפילו מעוגן בחוק החינוך המיוחד, שכל מי שמסוגל צריך להיות משולב בחינוך הרגיל.

אגב, העמוד לא מקושר לעמוד באנגלית ובשאר השפות ואין לי מושג איך עושים את זה... חני ק (שיחה | תרומות | מונה) לא חתמה 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]

עושים את זה באמצעות בינוויקי (תוכלי למצוא בקישור הסברים על כך). אבל, לאיזה עמוד באנגלית התכוונת? כשמקישים בוויקיפדיה האנגלית "Educational integration", זה מפנה ישר ל-Special education, שכבר מקושר אצלנו לחינוך מיוחד.. תודה, Ravit - שיחה 09:27, 13 באוקטובר 2010 (IST)[תגובה]

בית המשפט העליון אינו מוצא "תירוצים", בוודאי לא במרכאות[עריכת קוד מקור]

הניסוח פוגעני ומן הראוי לשנותו.

Amirams - שיחה 15:53, 3 באוגוסט 2016 (IDT)[תגובה]

תודה על תשומת הלב, שיניתי קצת ניסוחים בכל הפסקה הזו כך שתהיה קצת יותר ניטרלית. Ravit - שיחה 22:19, 3 באוגוסט 2016 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר באינטגרציה (חינוך) שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 17:20, 19 באוקטובר 2022 (IDT)[תגובה]