שיחה:אינקובציה (פסיכולוגיה)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שלום, הערך הנ"ל הנו מונח מקובל בתחום הפסיכולוגיה של הרגשות, והנו חלק ממיזם של מס' סטודנטים לפסיכולוגיה ארגונית, אשר מוסיפים כעת ערכים חדשים לויקיפדיה בתחום של רגשות בארגונים (ורגשות בכלל). אבקש שלא להוריד ערך זה, ולאפשר לנו לשכתבו. אגב, הוספתי את הערך לקטגוריה של רגשות ושל פסיכולוגיה, בתור התחלה.. תודה ושנה טובה --הילה 16:01, 16 בספטמבר 2007 (IST)[תגובה]

שמתי תבנית בעבודה עבורכם. לאחר שתסיימו, אנא הודיעו לי. בברכה, דורית 16:28, 16 בספטמבר 2007 (IST)[תגובה]

תודה --הילה 16:54, 16 בספטמבר 2007 (IST)[תגובה]

כדי לא להתערב בעריכה אני מוסיף את התבנית הבאה כאן:
יש לפשט ערך זה: הערך מנוסח באופן טכני מדי, וקשה להבנה לקהל הרחב.
יש להוסיף מבוא אינטואיטיבי שיסביר את הרעיונות והמושגים בצורה פשוטה יותר, רצוי בליווי דוגמאות ותוך שימוש באמצעים אינפוגרפיים. אם אתם סבורים כי הערך איננו ברור דיו או שיש נקודה שאינכם מבינים בו, ציינו זאת בדף השיחה שלו. יש לציין כי ערכים מדעיים רבים מצריכים רקע מוקדם.
יש לפשט ערך זה: הערך מנוסח באופן טכני מדי, וקשה להבנה לקהל הרחב.
יש להוסיף מבוא אינטואיטיבי שיסביר את הרעיונות והמושגים בצורה פשוטה יותר, רצוי בליווי דוגמאות ותוך שימוש באמצעים אינפוגרפיים. אם אתם סבורים כי הערך איננו ברור דיו או שיש נקודה שאינכם מבינים בו, ציינו זאת בדף השיחה שלו. יש לציין כי ערכים מדעיים רבים מצריכים רקע מוקדם. עריכה


מספר דוגמאות:
  1. הקורא "נופל" ישר לתוך הערך". יש לתת פתיח קצר המגדיר את הנושא, משהו בסגנון: "אינקובציה (הדגרה) של רגשות הוא מונח בתחום הפסיכולוגיה החברתית [האם זו הדיסציפלינה?] המציין שלב בתהליך של חשיבה יצירתית. חשיבה יצירתית היא תהליך בו [הסבר קצר]. וולס [מי זה? אין כל הפניה למקור] הגדיר..." וגו'
  2. המשפט: "...התהליך של שחלוף לא מודע של אלמנטים של מחשבה שהיו מגורים עדרך [דרך?] עבודה מודעת..." צריך לקרוא פעמיים כדי להבינו.
  3. המשפט: "יגבירו את ההסתברות למחשבון יצירתיות[?] ביום למחרת". לאחר אינקובציה הבנתי שמדובר בתקלדה, צ"ל:מחשבות יצירתיות".
  4. חסרות דוגמאות -לדוגמא הסיפור על פרידריך אוגוסט קקולה שחלם על תיאור טבעת בנזן, ניקולה טסלה שבעת טיול רגלי חזה חלק מהמצאותיו ועוד.
  5. ועוד

בסה"כ מדובר בנושא מעניין אך הוא עטוף בשכבות של מילים הלקוחות משפה שאולי שגורה בתחומי המקצוע אך תקשה על קורא אינטלגנטי, לא כל שכן על קורא ממוצע. הוא דורש קריאה נוספת כדי להבינו ויש חשש שהקוראים יזנחו אותו באמצע.

שנילישיחה 07:57, 17 בספטמבר 2007 (IST)[תגובה]

על איזה וולס מדובר בערך?[עריכת קוד מקור]

לפחות שם פרטי (ורצוי מקור)חנה ק. 21:16, 17 בספטמבר 2007 (IST)[תגובה]

גם אני בדיוק תהיתי באותה שאלה. ערןב - שיחה 15:02, 12 באוגוסט 2008 (IDT)[תגובה]