שיחה:אלפרד אילג

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ביקורת עמיתים בעקבות תחרות הכתיבה ביתא ישראל[עריכת קוד מקור]

הערך אלפרד אילג התמודד במסגרת תחרות הכתיבה בנושא ביתא ישראל. להלן הערות השופטים בתחרות על היבטים שונים בכתיבת הערך ואפשרויות לשיפורו:

אלפרד אילג

ערך זה נכתב במסגרת תחרות אזמרי - תחרות הכתיבה הראשונה על מורשת ביתא ישראל ותרבות אתיופיה בוויקיפדיה.

נכתב על ידי: Ori
מקצוענות הערך תורם להבנת ערכים אחרים בתחרות, אך קיים ערך טוב יותר בשפה האמהרית.
מקוריות נראה כי הערך הסתייע בוויקיפדיות הזרות אך לא רק, ונעשה שימוש במספר קישורים חיצוניים לפי שיקול דעת, כך שהערך מציג תמונה רחבה יותר. חסר משפט או שניים נוספים של הסבר על הסרט שנוצר אודות אילג, ובהקשר לכאן אולי אפשר היה להוסיף מילה על תדמיתו הציבורית של האיש, אז וכיום. כן חסר קצת מידע על הוריו ומשפחתו, לפחות המעט שהיה זמין בקישור החיצוני מהלקסיקון השוויצרי.
אוניברסליות נקודת המבט נראית כללית ולא מקומית, ומשקפת אותה כהלכה. אך כאמור ניתן היה להרחיב על תדמיתו הציבורית של אילג, בעיקר באתיופיה ובשווייץ.
נגישות הערך כתוב היטב וכל קורא יכול להיתרם ולהשכיל בזכותו אודות האיש. פסקת הפתיחה ברורה, ומפרטת באופן קצר וקולע את פועלו העיקרי של האיש וחשיבותו.
קישוריות מקושר לערכים על מושגים רלוונטיים רבים, בעיקר בנושא גאוגרפיה והסטוריה של אתיופיה, המסייעים להבנת הערך. יש קישור לערך זה מתוך הערך מסילת אדיס אבבה-ג'יבוטי, והערך תורם להבנת הרקע על הקמת המסילה. הקישוריות טובה, רוב הקישורים הפנימיים תקינים ורלוונטיים. הקישור השגוי היחיד: משפט (דף פירושונים, צריך להיות משפטים). קישורים קצת מיותרים: עיר; תואר - מספיק היה לרשום "תואר הכבוד 'יועץ לקיסר'" בלי קישור אדום בולט זה. מושג שכדאי היה לקשר ולהכחיל: כוכב אתיופיה.
חזות עיצוב הטקסט בערך הגיוני ונוח לקריאה. התמונה בערך חביבה וממחישה היטב את הקשר בין אילג לבין מסילת הרכבת שתרם להקמתה. אך דמותו של אילג שם קטנטנה ואף בלתי ניתנת לזיהוי מבין המצולמים, וחסרה תמונה חופשית גדולה שלו, כפי שניתן היה למצוא בקישור החיצוני השלישי. כן ניתן היה להוסיף תבנית:אישיות.
רהיטות הערך כתוב ברהיטות, בעברית תקינה, שוטפת ונעימה לקריאה, וכמעט ללא עגה מקצועית לא ברורה. ניתן היה להחליף את המונח "עצומה" לגבי תרומתו לאתיופיה, במשהו קצת פחות מוגזם וסופרלטיבי, אלא אם מובאת הערת שוליים כמקור לאמירה ספציפית זו.
שיתופיות נכתב ונערך על ידי אורי.
סיכום
ערך נאה וחביב המתאר באופן בהיר, רהוט וקולע את פועלו של אילג. קיימים מעט חוסרים כגון אודות משפחתו, תדמיתו והסרט שנוצר אודותיו, וכן תמונה טובה יותר.
הערות
תקלדות: שוויץ --> שווייץ / שוויצרי --> שווייצרי (הופיע בצורה זו רק לקראת הסוף).

תחרות אזמרי

נשמח לשיפור הערך בהתאם להערות. תודה לכותבי הערך, והמשך עבודה פוריה בוויקיפדיה. בברכה, אזמרי לשירותך (:


אזמרי לשירותך (: 16:59, 23 ביולי 2011 (IDT)