שיחה:אמבה מריאם

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ביקורת עמיתים בעקבות תחרות הכתיבה ביתא ישראל[עריכת קוד מקור]

הערך אמבה מריאם התמודד במסגרת תחרות הכתיבה בנושא ביתא ישראל. להלן הערות השופטים בתחרות על היבטים שונים בכתיבת הערך ואפשרויות לשיפורו:

אמבה מריאם

ערך זה נכתב במסגרת תחרות אזמרי - תחרות הכתיבה הראשונה על מורשת ביתא ישראל ותרבות אתיופיה בוויקיפדיה.

נכתב על ידי: Ori
מקצוענות בפרק ההיסטוריה חסר מידע: מתי החלה התיישבות במקום או מתי הוקם הכפר/עיר שהפך לבירה? מה קרה במקום לפני 1855? מה היה הרקע לכיבוש באותה שנה? למה נכבש? האם הייתה לו חשיבות אסטרטגית/כלכלית/דתית? חסרים פרטים על התקופה בה שימש המקום בירה: באיזה שנים? איזה היקף פעילות התרחש בבירה זו? כמה אנשים התגוררו בה? לעניין העלבון: מתבקש לציין מי המיסיונר הבריטי שעלב בקיסר אתיופיה, בפרט אם הוא אהרן הנרי שטרן, מה היה העלבון ומה בדיוק נעשה בתגובה. נחוצים פרטים נוספים לאור השתלשלות האירועים שהסתיימה בהתאבדות הקיסר. מה גרם להסרת התמיכה בקיסר? (חשוב במיוחד לאור התאבדותו). התותח: חסרים רקע ופרטים, במיוחד מאחר ונזכר בשמו והיה כנראה ייחודי (קיים ערך בוויקי אנגלית). מי שלט במקום עד כיבוש המצודה בידי ייאסו החמישי? מתי כבש אותה? חסרים פרטים רבים על הקרב, המצור והבריחה בשנת 1917 (מצוינים בערך האנגלי). מה קרה לאחר נטישת המצודה ב-1917? הכפר: קיימת התייחסות אליו בפתיח, אולם אין הרחבה בערך. אין רקע על ההיסטוריה שלו לפני הכיבוש ב-1855 ולאחר נטישת המצודה ב-1917. האם תושביו בני אורמו או התחלפו באחרים? האם הוא חלק מרצף התיישבותי מאז נכבש והפך לבירה? אם זכרוננו אינו מטעה, נכלאו באמב מרים גם זכרים משושלת המלוכה. אם כן, יש לציין זאת בגוף הערך. במאמר של קפלן אפשר למצוא ציור של כל האסורים באמב מרים, עם שמותיהם.
מקוריות תורגם מוויקיפדיה באנגלית. חסרים מקורות, למשל לעניין העלבון (פרק היסטוריה, פסקה שנייה – מי היה המיסיונר? איזה עלבון? רקע?). הערת השוליים היחידה המתייחסת ליוסף הלוי סתומה – מי היה האיש? למה התכוון לבוא? למה לא הגיע עם הכוח הבריטי? האם בכלל רלוונטי לערך מאחר ובסופו של דבר לא הגיע?
קישוריות קישורים פנימיים רלוונטיים.
חזות שתי תמונות של המבצר ומפת מיקום.
רהיטות סבירה; ניתן לשפר בעריכה לשונית + ניקוד שמות מקומיים.
שיתופיות Ori + תיקון קישור של רחל1
סיכום
הערך מהווה סקירה היסטורית של כיבושים באתר ויש בו גרעין מעניין של התרחשויות. עם זאת, יש בו מקום לליטוש לשוני אך בעיקר להרחבה תוכנית ניכרת. נראה שהערך מתורגם מוויקיפדיה באנגלית ללא תוספות והרחבות ואף בהשמטות קלות, ומתאר אירועים אפיזודיים שאינם מספרים סיפור שלם.

תחרות אזמרי

נשמח לשיפור הערך בהתאם להערות. תודה לכותבי הערך, והמשך עבודה פוריה בוויקיפדיה. בברכה, אזמרי לשירותך (:


אזמרי לשירותך (: 16:53, 23 ביולי 2011 (IDT)