שיחה:אמדאו מודיליאני

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מקור השם ומקור בני משפחת מודיליאני[עריכת קוד מקור]

שתי הערות:

1.שמות משפחה יהודים-איטלקים רבים,מקורם בעיירות מוצא. כך גם במקרה של מודיליאני,מקור שם המשפחה הוא מהעיירה מודיליאנא שבין פירנצה לפורלי. לפיכך אני מתקן את ההערה לגבי מקור השם.

2.בני משפחת מודיליאני הם צאצאי האנוסים ונמלטו מספרד בסוף המאה ה-14 (מעט לפני גירוש קנ"א 1391). לפיכך גם את הההערה השגויה לגבי היותם של בני משפחת מודיליאני ממגורשי ספרד אני מתקן.

מקווה שתרמתי במשהו..

אסף מ 11:50, 24 יוני 2006 (IDT)

ידידיה מודיליאני?[עריכת קוד מקור]

אתמול עברתי ברחוב מודיליאני בתל אביב והופתעתי לגלות על שלט הרחוב כי שמו הוא "ידידיה מודיליאני". רק אתר אינטרנט אחד מציין זאת - מישהו יודע מהיכן זה נלקח? Illangשיחה 10:40, 28 באפריל 2011 (IDT)[תגובה]

מעניין. השם הזה די נפוץ אצל יהודי איטליה כך שאני לא מופתע. --Jys - שיחה 10:52, 28 באפריל 2011 (IDT)[תגובה]
מצחיק, אורי קיסרי הופתע מזה כבר לפני יותר מחצי מאה:

... ומכיון שיצאתי בהיסח הדעת לבקש הגיון וטעם למעשים, מצמצתי עכשיו בעיני ושאלתי את עצמי: אגב, ידידיה מודיליאני? איני מכיר צייר בשם ידידיה מודיאליני! אני מכיר – וכל העולם מכיר – את אמדיאו מודיליאני! מה אירע כאן? האם יש למר שרת השפעה גם על חלק העולם שמעבר לגבול החיים, ובהשפעתו מיהר הצייר הגדול להחליף לעברית לפחות את שמו הראשון?
[...] צלצלתי אל עירית תל-אביב... [והוסבר לי] כי הוחלט בעיריה לעבר... [מלשון עברית] את כל הבנים הגדולים והתועים של היהדות, שאם לא ידעו בחייהם לשמור על צביונם העברי, הנה, לפחות, בחסדי עירית תל-אביב, ישובו למקור מחצבתם אחרי מותם, על גבי השלטים הקטנים של הכרך העברי הגדול...
[...] מי זה אמר, כי אנו מזניחים את כתיבת דברי ימי עמנו? חלילה! אנו עושים זאת מבלי לאבד אף רגע, ואנו מגדילים עשות! תוך כדי כתיבה אנו מגיהים אותה ומתקנים אותה, את ההיסטוריה שלנו.
כי הרבה יותר קל להשפיע על יהודי מת, מאשר על יהודי חי וקיים, שייהפך מאמדיאו לידידיה, או מלודוויג לאליעזר...

אביעדוסשיחה כ' בתמוז ה'תשע"א, 11:08, 22 ביולי 2011 (IDT)[תגובה]