שיחה:אצבוע

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

כלי נשיפה ממתכת ומעץ[עריכת קוד מקור]

יש בעיה עם הגדרת כלי הנשיפה מהמתכת. למה כתוב שישנם רק 3 עד ארבעה כפתורים? האם כותב הערך חשב אך ורק על חצוצרה? כלים כמו סקסופון עשויים ממתכת (Brass) וכוללים הרבה יותר משלושה או ארבעה כפתורים. במיוחד אם מדובר עם באריטון או באס. Netoosh 15:55, 14 יולי 2005 (UTC)

סקסופון אומנם עשוי מפליז כמו כלי המתכת, אך הוא נחשב כלי עץ בגלל צורת הפיה המיוחדת שלו. אייל - שיחה 15:58, 14 יולי 2005 (UTC)
טוב לדעת. מצטער על הפקפוק. Netoosh 16:50, 14 יולי 2005 (UTC)
אגב, אין הרבה שינויים בכמות הכפתורים בין סקסופונים שונים של אותה חברה, ולסקסופון בריטון או באס אין הרבה יותר כפתורים. סקסופון בס אני לא כ"כ מכיר, אבל לבריטון יש לרוב תוספת של קלאפה אחת למטה, המאפשרת לנגן את הצליל לה (דו קונצרט) ולהרבה סופרנים יש עוד קלאפה למעלה המוסיפה את הצליל סול (לה קונצרט). יש אלטים מאוד לא נפוצים עם תוספת "לה", כמו בריטון. בשנות השבעים הוסיפו למעלה קלאפה לפה# לא קונצרט בכל הסקסופונים. אודי רז 16:46, 24 יוני 2006 (IDT)

דודה סימה, שינית את ההגדרה כך שתתאר הוראה ולא פעולה:

אצבוע הוא הנחייה למבצע המתייחסת לבחירת האצבע הנכונה להפקת הצליל הרצוי בכלי הנגינה.

אבל זו הגדרה שתופסת רק פן מסויים של מושג האצבוע. אצבוע גם יכול להיות בחירה שאינה מתוך הנחייה, או פשוט הדרך שבה נהוג לנגן צליל מסויים. אצבועים חלופיים, המוזכרים בהמשך הערך, הם במקרים רבים מסורת שבעל פה, פתרון לבעיה של כלי ספציפי או "טריק" של נגן, ואינם הנחייה. אנחנו גם מתייחסים כאן רק למנגינות, ולא לנגינת אקורדים בגיטרה, פסנתר או כלי קשת. את מוזמנת לחלוק עליי או להציע הצעה טובה יותר, אך בינתיים אנסה ליצור הגדרה מתאימה ואוסיף התייחסות להנחיות אצבוע.

כיף שיש עוד מי שעוסק בערכים המוזיקליים! אודי רז 16:46, 24 יוני 2006 (IDT)

שלום אודי. ההגדרה המקורית וההתייחסות לכלי המקלדת הייתה לא נכונה (או לפחות לא מובנת), לכן שיניתי. יחד עם זאת, ההגדרה שלך ושל האנס בהחלט מקיפה יותר ולכן נכונה יותר ובכלל, הערך עכשיו הרבה יותר מדוייק, אז סבבה. תודה על הפניית תשומת לבי. דודה סימה 12:04, 25 יוני 2006 (IDT)
צדקת לחלוטין כששינית את ההגדרה, היא באמת לא היתה מספקת. בכל מקרה, אני חושב שעכשיו היא מצליחה לתפוס את המשמעויות השונות היטב. אודי רז 17:48, 25 יוני 2006 (IDT)