שיחה:ארצ'י בנקר

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

כמה הערות:

  • אין הרבה טעם בכתיבת ערך על ארצ'י בלי לכתוב ערך על "הכל נשאר במשפחה", טלוויזיה מהפכנית, פוליטית ופורצת דרך. הדמות ארצ'י באנקר היא חשובה (ובכך עוד אגע), אך האימפקט הוא של הסידרה עצמה (שיצרה איזה עשרה ספינאופים - כמעט כל דמות משנה קיבלה סידרה משל עצמה). הערך נראה כרגע קצת תלוש מהקשר.
  • כמדומני שארצ'י היה נהג מונית במקצועו ולא פועל, אבל זה מזכרון.
  • "מעולם לא היה גזען אידיאולוגי" - ועוד איך היה. הוא שנא כל מה שזז. שחורים, יהודים, היספנים, ובמיוחד את חתנו שהיה בנוסף לכל הצרות המנויות בערך - פולני (או בלשונו "פולאק"). האבחנה לא צריכה להיות האם היה גזען "אידיאולוגי" או לא, אלא התקרית עם ה-KKK באה להראות שכגזענים רבים כוחו בפיו, וכאשר מציעים לו לנקוט פעולה הפוגעת במישהו באופן מהותי, הגזענות מפנה את מקומה להגינות אנושית פשוטה, כפי שקורה פעמים רבות.
  • הוא גם היה שוביניסט איום. אדית, העזר כנגדו, הייתה הכנועה שבנשים, והוצגה כמטומטמת על סף הפיגור השכלי, כאשר הוא לא חסך ממנה את הידיעה הזו מעולם. היחסים במשפחתו היו רודניים. הוא שלט ביד רמה באשתו ובבבתו, שגרה בבית יחד עם חתנו, באופן שהוצג במכוון כמגוחך על ידי יוצרי הסדרה. כך למשל, הייתה כורסא בבית שרק הוא היה רשאי לשבת בה. המשפחה של ארצ'י הוצגה כגיהינום, אליו נקלע ההיפי הליברלי "ראש כרוב" (לא מגיע לרוב ריינר שיזכירו כאן את קריירת הביום המפוארת והמאוחרת שלו?) שלא בטובתו. זה לא רק התנגשות של ערכים, אלא חיים עם גזען רודני המנסה לשלוט בכל הנקרה בדרכו, ואינו מתחשב ברגשותיו של איש.
  • אל מולו הוצגו שכנים שהראו משפחות נורמטיביות יותר. הג'פרסונים השחורים, ורווקה ליברלית בשנות החמישים לחייה (מוד?).
  • מבחינה אנושית הוא היה בלתי נסבל. הוא היה נוהג כלפי סביבתו ברודנות, נכנס לויכוחים רמי קול וחסרי טעם על כל דבר, ומכיוון שלא יכול היה לנצח בויכוחים אלו היה מסיים אותם ב"פפפפפפפפט" (הוצאת הלשון החוצה והשמעת קולות רמים תוך התזת רוק לכל עבר) שהיה הסימן המסחרי שלו.
  • בעונות מאוחרות יותר של התוכנית, ארצ'י התרכך, והתוכנית עברה מהדיון בנושאים פוליטיים שאיפיין את העונות הראשונות, לנושאים "אישיים", כמדומני - הריונה והפלתה של גלוריה, מחלת הסרטן של אדית (את זה צריך לברר). סידרת ההמשך "הפאב של ארצ'י" כבר לא כללה כמעט תכנים פוליטיים, וארצ'י המוצג בה לא היה מסתדר שנייה אחת עם ארצ'י החריף והקולני מהעונות הראשונות. המדובר בגירסה מרוככת לחלוטין, שחסרה את העוקץ הפוליטי והקומי, החי במחיצת ילדה יהודיה ושותף יהודי, דבר שלא היה עולה על הדעת בעונות הראשונות. שותפו היהודי הוא השחקן מרטין בלזם, ששיחק בסרט פסיכו את הבלש הפרטי הנרצח על ידי אנטוני פרקינס לקראת סוף הסרט.
  • ובכל אופן - ארצות הברית 1970 - 1977, קצת ניקסון, קצת מקגוורן, ילדי הפרחים, בייבי בום, ווטרגייט, וייטנאם, תרבות הנגד. כל התכנים האלו היו בסידרה באופן מפורש. הם חייבים להיות גם בערך.
  • חייבים קצת יותר על יוצר הדמות נורמן ליר. אין ארצ'י בלי ליר.

לסיכום - עבודה יפה של צ'כ בייזום הערך ותרגומו מאנגלית, וכמו שכתבתי צריך מישהו שיחזור קצת אחורה עם ערכי הטלוויזיה ויכתוב על הבסיס. אם יש דמות טלוויזיונית הראויה לערך אז זה ארצ'י, בניגוד ל(גדי אל תקרא - ספוילר) סבתא הידועה. זה יופי, תן לנו עוד! אלמוג 07:40, 27 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

אני לא זוכר רבות מהסדרה, אז הרגישו חופשי לתקן אותי אם אני טועה. יש לי סייג אחד לדברי אלמוג והוא עניין הגזענות - יכול להיות שהשימוש במילה אידיאולוגי לא הייתה נכונה, אבל צריף לעשות את ההבחנה בין אדם הדוחה בשאט נפש מגע עם יהודים ובין אדם שנקלע לצרה ומחפש שם יהודי בחלק של העו"ד בדפי זהב (ואני זוכר בבירור פרק שארצ'י שייך לשני). --> צ'כלברה . דבר . שב . צחק 12:26, 27 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

זה רק אני או שזה האב הרוחני של רד מthat 70s show ? לדעתי ראוי לציין זאת