שיחה:אשור (פירושונים)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

נדרש סדר דחוף. אשורים-נסטוריאנים ואשור(עם) זה אותו דבר, רק עם הדגשים אחרים. אביהו 17:16, 13 ספט' 2004 (UTC)

לפי מה שאני קורא הערך אשור (עם) מדבר על לאום כלשהו ואשורים נסטוריאניים מדבר על עדה נוצרית מסויימת.--נריה הרואה 17:28, 13 ספט' 2004 (UTC)

בדף הפירושונים אשור יש הפנייה לשני אתרים אשור (עיר ממלכה) ו-אשור (עיר), למיטב הבנתי מדובר על שני אתרים זהים נכון? אם כן להעביר פשוט את הפתיחה של העיר לערך על עיר הממלכה ובכך לבנות ערך לתפארת?. נראה לי גם שהערך על ממלכה חופף במידה מה לערך על ממלכת אשור תוכל להעיף מבט ואולי לעשות גם טיפה סדר בבלאגן? שים לב גם שהקישורים לאנגלית לא מסודרים ישנו en:Assur שאליו מפנה עיר הממלכה ואל הערך en:Assyria שעוסק בממלכה מפנה בכלל אשור (ארץ). תודה, מלך הג'ונגל 18:30, 17 מאי 2005 (UTC)

גם לי נראה שאפשר לאחד את הערכים, אבל כדאי לפתוח דיון בדף שיחת הערך ואף לפנות לכותב המקורי ולשמוע את דעתו. גילגמש שיחה 18:50, 17 מאי 2005 (UTC)
השארתי הודעות אצל משתמש:Tal Cohen ומשתמש:QWERTY שפתחו את הערכים והפנתי אותם לכאן. תשאיר את השיחה כאן כמה ימים עד שהם יחזרו, אני לא יודע כמה הם בדיוק פעילים בימים אלו. מלך הג'ונגל 19:41, 17 מאי 2005 (UTC)
אני בעד איחוד הערכים. החלוקה נוצרה בערך אשור לפני שהגעתי, ובאותה תקופה עוד חששתי לבצע שינויים דרסטיים. יש בהחלט מקום לתיקון. Tal Cohen 10:28, 18 מאי 2005 (UTC)
לאחד איזה מהם בדיוק? מלך הג'ונגל 20:55, 18 מאי 2005 (UTC)
אני חושב שכדאי לאחד את כולם ל"אשור". גילגמש שיחה 08:46, 19 מאי 2005 (UTC)
מסכים, הייתי שמח אם Qwetry היה עושה את זה או לפחות מנמק את פיצול הערכים שהוא החל עקב ככל הנראה ידיעותיו בתחום. מלך הג'ונגל 23:07, 19 מאי 2005 (UTC)
אני אדבר איתו על הענין הזה. גילגמש שיחה 05:46, 20 מאי 2005 (UTC)

רק כדי להבהיר את המובן מאליו : אשור הוא שמם של אל, עיר וגוף שלטוני מסופוטמי.
ובכן, את ההיסטוריה של אותו גוף שלטוני נהוג לחלק לשלוש. העתיקה, התיכונה והמאוחרת. המאוחרת היא אותה אימפריה עליה מדבר הערך אשור (עיר ממלכה). לדאבוננו האימפריה האשורית והניאו-אשורית לא הייתה עיר ממלכה. הערך גם לא עד כדי כך מדבר על העיר 'אשור' עצמה. כתבתי את אשור (עיר) שדי סוקר את ההיבט הארכאולוגי-היסטורי של העיר עצמה. הערך ממלכת אשור מדבר על שני השלבים הראשונים בהיסטוריה של הגוף השלטוני שכלל ערים חשובות נוספות כנינוה, ארבאילו, נימרוד וכיו"ב. אין לנו ערך על השלב ההיסטורי הידוע כ'אימפריה האשורית'.

ASSUR היא אשור (עיר), ASSYRIA צריך להיות ערך נוסח היסטוריה של... שיצור הפניות לערך על האימפריה האשורית, וממלכת אשור. אני חושב שאפשר להכניס את המידע מאשור (ארץ) לתוכו. אשור (עם) נראה לי בסדר. אני הייתי מייעץ להעביר את אשור (עיר ממלכה) ל-האימפריה האשורית ולהוריד מתוכו את כל מה שלא נוגע לאימפריה. סליחה על התגובה המאוחרת, ואנא קראו לי גיא, אני מתעב את כינויי :] גיא 13:18, 20 מאי 2005 (UTC)

אולי נעביר את אשור (ארץ) לאשור ודף הפירושונים ששם עכשיו יעבור לאשור (פירושונים). אשור יהווה ערך שירכז את ההתפתחות של אשור מעיר לממלכה לאימפריה וכו' (אם הבנתי נכון) ואת ההיסטוריה של האזור בכלל. שאר השינויים שהצעת נשמעים מצויינים. מלך הג'ונגל 22:18, 21 מאי 2005 (UTC)
באופן עקרוני אני מסכים עם ההעברה, אבל אני לא חושב שאפשר או שיש טעם לסקור את ההיסטוריה הכללית של האזור, הואיל והוא החליף ידיים פעמים רבות. יש להתמקד בהיסטוריה האשורית. לדעתי, ראוי ליצור מעין תבנית כמו זאת הנמצאת בערכים האנגליים (en:Template:Ancient Mesopotamia) שתאגד את כל הערכים העוסקים בהיסטוריה העתיקה של מסופוטמיה. או, ואשור לא התפתחה לממלכה מעיר אחת, כי אם מאיגוד מספר ערים של השמיים שישבו לגדות החידקל. בברכה, גיא 09:27, 27 מאי 2005 (UTC)
רעיון התבנית בדומה לתבנית האנגלית הוא מצוין. אולי באמת כדאי ליישם את הרעיון הזה גם אצלנו. לאחרונה הורחב הערך על שומר וכתבתי לםני כמה חודשים ערך על הצבאות של העמים באזור זה. מה שכן, הייתי מציע להרחיב את זה לכל הסהר הפורה כי זה יתן תמונה מלאה יותר. גילגמש 09:32, 27 מאי 2005 (UTC)

התכוונתי להיסטוריה של האזור בהתייחס לתקופה כמובן. לפי מה שאני מבין אני מחר יעשה את השינויים ובערכים שישארו ריקים למחצה אני אשאיר לך (גיא) למלא את החסר (לפחות באופן מינימלי)? מלך הג'ונגל 01:25, 28 מאי 2005 (UTC)

ביום שני יש לי חופשה, אנסה לתרגם ולתמצת את החסר בערב ראשון ושני. בברכה, גיא

הסבב הלוגיסטי הושלם, עכשיו לשלב התוכני, לטיפולך גיא. תודה, מלך הג'ונגל 09:24, 29 מאי 2005 (UTC)