שיחה:בד"ץ כוללות החסידים בירושלים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בלבול בין היישוב הישן לעדה החרדית[עריכת קוד מקור]

בראש הערך היה כתוב כדלהלן:

"מאוחר יותר, בימי הרב יוסף צבי דושינסקי (מהרי"ץ דושינסקי) התאחד בד"ץ זה עם זה של הפרושים והוקם "בד"ץ לכל מקהלות האשכנזים פרושים וחסידים" המוכר יותר כבד"ץ העדה החרדית."

מדובר בבלבול מוחלט בין מוסד מימי היישוב הישן, לבין העדה החרדית שהוקמת בראשית ימי המנדט הבריטי. איני יודע פרטים מדוייקים על השתלשלותו של בד"ץ חסידים לאחר מלחמת העולם הראשונה, אך הרב פרנק עמד בראש בד"ץ הפרושים, והוא היה מזוהה באופן מובהק עם הרב קוק והרבנות ראשית, ואילו הרב שובקס עמד בראש משרד הרבנות שקדם לרבנות הראשית. להציג את בד"ץ העדה החרדית כממשיכם (המאוחד) של בד"ץ הפרושים ובד"ץ החסידים זה פשוט לא נכון. נת- ה- - שיחה 22:31, 9 בספטמבר 2009 (IDT)תגובה

המשפט הזה היה כמעט נכון, בד"ץ זה התאחד בתקופת מהרי"ץ דושינסקי עם בית הדין של העדה החרדית. בית דינו של הרב פרנק המשיך לפעול במסגרת הרבנות.

פעולת בית הדין במסגרת הרבנות[עריכת קוד מקור]

מודעה מתרפ"ה ומודעה מתרפ"ח הסותרות את הכתוב בערך לגבי פרישת הרב מינצברג.

חוסרים בערך[עריכת קוד מקור]

הערך חסר במידע, למשל: קורות בית הדין בתקופת מלחמת העולם הראשונה ולאחריה, וכן מתי נסגר בית דין זה, כיום הוא לא קיים. נת- ה- - שיחה 23:45, 13 בספטמבר 2010 (IST)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (מאי 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בבד"ץ כוללות החסידים בירושלים שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 15:53, 4 במאי 2023 (IDT)תגובה