שיחה:בדידים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ראוי יהיה אם מישהו ירים את הכפפה ויכתוב את הבעד ונגד בדיון הציבורי בעקבות דרישת העמותה לחזור לשיטות קודמות

כבר קיים. ראה: הוראת המתמטיקה בישראל בפרק הרלוונטי. שמעון 14:39, 2 במאי 2007 (IDT)[תגובה]

הערך הזה הוא אוסף מופרך של שגיאות[עריכת קוד מקור]

מדהים איך אפשר לשים כל-כך הרבה דברים לא נכונים ומגוחכים בערך אחד קטן.

  1. אין כזה דבר "שיטת הבדידים". הבדידים (השם העברי שאנשי מטח נתנו ל-Cuisenaire rods) היו עזר מסוים שיובא מחו"ל. השימוש בהם הוא במסגרת השישה הרווחת היום בחינוך מתמטי, של הוראת מתמטיקה באמצעות עזרים מוחשיים, המאפשרים לתלמידים לפעול בעולם המספרים, ולפתח את ההבנה והיכולות שלהם בהתאם. אם רוצים לכתוב ערך על הנושא אפשר לקרוא לו "עזרי הוראה מוחשיים" או "אמצעי המחשה".
  2. המונח "הגישה התבניתית" אינו מוגדר בשום מקום. אני חושב שבמקור הוא הומצא על-ידי רון אהרוני מהטכניון, אך אני לא חושב שהוא הגדיר אותו במדויק אי-פעם.
  3. אין כזה דבר "שיטת החקר". יש "גישת חקר", שניתן לשלב אותה בכל שיטת הוראה בכל נושא. באופן כללי, בכל נושא לימודי משולב גם חקר ברמה מסוימת, כאשר מה שמשתנה ממקום למקום וממורה למורה הוא המינון. בכל מקרה, אין שום קשר הכרחי בין שימוש באמצעי המחשה (כגון בדידים) לבין חקר, אם כי שימוש באמצעי המחשה יכול לאפשר חקר לילדים, שעדיין לא יכולים לעבוד ברמה מופשטת יותר.
  4. גישת החקר אינה גישה של "ניסוי וטעיה", אלא של הבניית ידע, ניסוח טיעונים והנמקות, פיתוח שיח וחקירה. כל מחקר (ומחקר מתמטי בפרט) כולל בתוכו העלאת השערות ובדיקתן. זה בפירוש לא אומר שכל חוקר עובד ב"ניסוי וטעיה".
  5. אין שום קשר בין כל המונחים שהוזכרו לעיל לבין ה-new math . אם כבר - יש קשר הפוך בין גישה זו לשימוש באמצעי המחשה. גישת ה-new math אכן היתה קיימת בארץ תקופה מסוימת ("תוכנית קולומביה" למשל), אבל אין קשר בינה לבין שיטות ההוראה של מטח.
  6. השיטות שפרלה נשר הביאה לחנוך בארץ - התאמת החומר וגישת ההוראה לרמת התלמיד, שימוש באמצעי המחשה, ודברים רבים אחרים, הן השיטות הדומיננטיות היום בהוראה בארצות המובילות בחינוך המתמטי בעולם (כולל השימוש בבדידים).
  7. אכן היה גל עולמי של "חזרה לבסיס" בחינוך מתמטי, אך הוא נכשל לחלוטין במבחן השטח. גם הספרים שהביאה עמותת "העמותה הישראלית לקידום לארץ" (ספרים מיושנים מסינגפור - שהוצאו שם משימוש) נחלו כאן כישלון, ורוב בתי הספר שניסו אותם עברו לספרים אחרים (מנתוני משרד החינוך).

לדעתי צריך להוריד את הערך הזה לאלתר. הוא פשוט מבייש את האכסניה שלו.

גיא הד - שיחה 15:15, 4 באוגוסט 2011 (IDT)[תגובה]

אני ערכתי את הערך, והבאתי אותו למצב סביר מבחינה עובדתית (אני מקווה). אני חוזר בי מההצעה למחיקה. גיא הד - שיחה 00:39, 14 באוגוסט 2011 (IDT)[תגובה]


שינוי שם הערך[עריכת קוד מקור]

אין כזה דבר "שיטת הבדידים". הבדידים (השם העברי שאנשי מטח נתנו ל-Cuisenaire rods) היו עזר מסוים שיובא מחו"ל. השימוש בהם הוא במסגרת השישה הרווחת היום בחינוך מתמטי, של הוראת מתמטיקה באמצעות עזרים מוחשיים, המאפשרים לתלמידים לפעול בעולם המספרים, ולפתח את ההבנה והיכולות שלהם בהתאם. אם רוצים לכתוב ערך על הנושא אפשר לקרוא לו "עזרי הוראה מוחשיים" או "אמצעי המחשה".

{{שינוי שם |לשם=בדידים |הערה=אני מציע לשכתב את הערך ולכלול גם התייחסות כללית לבדידים ("מקלות קוזינייר") כאמצעי המחשה, ולהשימוש בהם בעולם, בנוסף לתיאור הדיון הציבורי סביבם בארץ. את שאר המונחים ("חקר", new math וכו') יש לשים בהקשר המתאים.}}.

גיא הד - שיחה 09:37, 8 באוגוסט 2011 (IDT)[תגובה]

ערכתי את הערך. אם יש מקומות בהם חסרים תימוכים, אנא העירו כאן ואני אוחפש ואוסיף אותם.

אני עדיין מחכה לתגובות בעניין שינוי השם.

גיא הד - שיחה 07:21, 11 באוגוסט 2011 (IDT)[תגובה]

גם לדעתי, ניתן וכדאי לשנות את שם הערך הזה לבדידים, במקום שיטת הבדידים. קולנואני - שיחה 01:17, 13 באוגוסט 2011 (IDT)[תגובה]
להעביר.--גמדקנאי - שיחה 01:24, 13 באוגוסט 2011 (IDT)[תגובה]
להעביר, אבל אפשר להשאיר הפניה. תומר - שיחה 16:47, 13 באוגוסט 2011 (IDT)[תגובה]
אני מסכים - להעביר ולהשאיר הפניה. כיצד זה מתבצע? גיא הד - שיחה 00:24, 14 באוגוסט 2011 (IDT)[תגובה]
העברתי (יש לשונית העברה בראש הערך).--גמדקנאי - שיחה 00:36, 14 באוגוסט 2011 (IDT)[תגובה]


משוב מ-20 בספטמבר 2013[עריכת קוד מקור]

שני הקישורים החיצוניים הראשונים שבורים 188.120.138.101 03:44, 20 בספטמבר 2013 (IDT)[תגובה]

אחד הוסר והשני תוקן, בברכה, Nurick - שיחה 04:48, 20 בספטמבר 2013 (IDT)[תגובה]

האם יש קשר ביניהם? האם בדידים יכולים ליצור קישור בין צבע למספר? לא בהכרח ברמה פיזית (לכולם יש סינסתזיה ברמה מסויימת, לא בהכרח ברמה שרואים בה התבטאות ברמת החושים). (¯`gal´¯) - שיחה 03:36, 1 ביולי 2021 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בבדידים שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 21:32, 8 בנובמבר 2022 (IST)[תגובה]