שיחה:בוכנה הידראולית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

1. מהירות הבוכנה אינה זהה לשני הכיוונים, האם הסיבה שכתובה במאמר היא הסיבה המדוייקת? 2. איך בדיוק מתקשר לכאן חוק פסקל? Poo 12:52, 27 אוקטובר 2005 (UTC)

חוק פסקל הוא עקרון הפעולה שמאחורי בוכנה הידראולית, המאפשר לנצל את לחץ הנוזל להפיק כוח אדיר באמצעות הפעלת כוח קטן יחסית. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 13:22, 27 אוקטובר 2005 (UTC)

מצטער, אבל אני ממש לא רואה את הקשר. לפי מה שכתוב בערך חוק פסקל מדבר על השפעת הגרויטציה. אפשר לראות אולי כמקרה פרטי בהעדר הפרשי גבהים, אבל זה בערך כמו להשתמש באלקטרודינמיקה יחסותית בשביל להסביר את השדה של לוח טעון אינסופי. בהתאם אני הורדתי גם ההערה בערך חוק פסקל. emanשיחה 13:46, 27 אוקטובר 2005 (UTC)
כתבתי בערך: "משאבה ידנית מסתמכת על החוק הבסיסי שקובע שלחץ הנוזל שווה בכל חלקיקי הנוזל". החוק הבסיסי הנ"ל הוא חוק פסקל (בדקתי כרגע באנציקלופדיה העברית). חוק זה הוא החוק הבסיסי למערכות הידרואליות, כמו שכתוב כאן תחת הכותרת :The Basic Idea, באותיות מודגשות. ולכן, יש קשר לחוק פסקל (ואת הקישור יש לשים בגוף הערך, ולא בראו גם). Poo 14:03, 27 אוקטובר 2005 (UTC)
הבעיה היא שזה לא מה שחוק פסקל בדיוק אומר. כאמור זה מקרה פרטי של חוק פסקל (אין לו שם משלו?), בהעדר הפרשי גבהים משמעותיים. ובודאי שהערך על חוק פסקל כמו שהוא עכשיו, לא מדגיש (ולמעשה מתעלם) מהצד הזה, שהוא זה שחשוב לצורך הערך הזה.
חוץ מזה, אני בהחלט מסכים שאם כבר, ההפניה צריכה להיות בגוף הערך. emanשיחה 14:07, 27 אוקטובר 2005 (UTC)
מתוך האנציקלופדיה העברית, ערך 'פסקל': "בפיסיקה ידוע במיוחד החוק הנושא את שמו - חוק פסקל - הקובע כי הלחץ בנק' מסויימת בגז או בנוזל סטטיים פועל לכל הכיוונים במידה שווה... כדוגמא לחשיבותו המרובה של חוק פסקל משמשות המכונות ההידרוליות (ע"ע)..." כנראה שנאלץ לערוך מעט את הערך חוק פסקל, ואז נוכל לשים בו ובערך זה את הקישורים המתאימים. Poo 15:16, 27 אוקטובר 2005 (UTC)
כן, נראה לי שמת'נייט כבר די עשה את זה. emanשיחה 15:22, 27 אוקטובר 2005 (UTC)
מבקש אישורך להוסיף את הקישור. אשמח אם אקבל תשובה לשאלה הראשונה. Poo
אני חושש שלא הבנתי אותה.
וחוץ מזה הדוגמה המספרית יותר מבלבלת מאשר עוזרת. או שאפשר להוריד אותה לחלוטין, או לפשט אותה (עם מספרים שמתחלקים ל 2, ועם שימוש ב π במקום בערכו המספרי המקורב. emanשיחה 15:34, 27 אוקטובר 2005 (UTC)