שיחה:ביתר ירושלים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מאיפה הגיע ערך זה? לא מצאתי אותו בגוגל, ובכל זאת ספק אם הוא מקורי. התורם האנונימי 81.218.169.250 תרם גם את הערך רחבעם זאבי, אותו מחקתי עקב הפרה גלויה של זכויות יוצרים. אני מציע למחוק גם ערך זה. דוד שי 22:07, 14 מרץ 2004 (UTC)


דויד שי, אני חייב להגיד שאני מעריך ומכבד את תרומתך, אבל לא יתכן שידך (ויד המפעילים האחרים) תהיה קלה על ההדק. כל עוד לא בטוחים במאה אחוז שהערך מועתק אין למחוק אותו! בכלל במיקרה של חשד להעתקה - לא כדאי לנסות ולברר עם המשתמש לפני המחיקה? גם אם עלית על עותק דרך גוגל, אולי מדובר באתר של המשתמש? אולי הוא קיבל רשות מהמחבר?


Yahel 01:03, 15 מרץ 2004 (UTC)

כאשר אפשר לתקשר עם המשתמש, מובן שאני עושה זאת, אבל כאשר המשתמש אנונימי, אין דרך לתקשר אתו. אם המשתמש מעתיק לויקיפדיה טקסט שהוא מחזיק באתר אחר, או שקיבל רשות מהמחבר, עליו לציין זאת במפורש, וכבר היו שעשו זאת. לפיכך כאשר ערך הועלה על-ידי אנונימי, ללא סימן שהאיש מבין בכלל את המשמעות של זכויות יוצרים, וחשוד כמועתק - דינו להימחק אלא אם יוכח אחרת. דוד שי 04:27, 15 מרץ 2004 (UTC)
מתנגד עקרונית.
העבירה של הפרת זכות יוצרים נעשית על ידי זה שהעתיק. כאשר אתה נתקל בעבירה כזו ולא מוחק את המאמר המועתק - אתה רק מסייע לעבירה. לעומת זאת, כאשר אתה מוחק מאמר שאדם טרח לכתוב אותו, אתה מפר בצורה גסה את זכות היוצרים שלו (ויש לו זכות כזו לפי רישיון GNU FDL עליו מבוססת ויקיפדיה!), וגם פוגע בו קשות.
לא ייתכן שאנו נפר זכות יוצרים של כותב בגלל חשש שהוא הפר את זכותם של אחרים. בנוסף, אינני בטוח שאנו חייבים לשמור על זכות יוצרים של יוצר שאיננו בטוחים בקיומו. לכן, לפי דעתי, מחיקת מאמר לא תיעשה אלא אם יש לנו הוכחות להפרת זכות יוצרים, אבל לא על סמך חשד, גם אם מבוסס, להפרה כזו.
(בלי שום קשר, מאמר באנציקלופדיה צריך להיום הולם וראוי מבחינת תוכנו וסגנונו, ואם אינו כזה - דינו להימחק.)
Naftali 08:04, 15 מרץ 2004 (UTC)