שיחה:בית היתומים שנלר

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

האם זה סופי שיבנו שם שכונה ? כי אם כן זה ממש חבל כי אין הרבה שטחים ירוקים בירושלים. חוצמזה, אולי כדאי למצוא את צאצאיו של שנלר שיתבעו את השטח לעצמם?

עצוב מאוד שכך זה בישראל: ראש הממשלה אריאל שרון סגר דיל עם חסידות גור, שיקבלו לידיהם את המתחם בתמורה לתמיכה בתוכנית ההתנתקות. חסידות גור לטשה עיניים למחנה שנלר כי בית המדרש הראשי שלהם שוכן בצמידות למתחם, ולאחר שישתלטו שם הם יהיו בפתח של שכונת גאולה, מה שיעלה את קרנם בציבור החרדי.

אם היינו חיים במדינה מתוקנת, אז היה קורה אחד מהאופציות הבאות:

א. מכיוון שהשטח הופקע על ידי הצבא לשימוש זמני, הוא צריך לחזור ליעודו המקורי - כלומר להשיב את השטח לבעליו. (הופקע במלחמת העולם הראשונה והתגלגל משלטון לשלטון)

ב. מתוך דאגה לשימור מקומות היסטוריים היו מקימים שם מוזיאון.

ג. מדינה מתוקנת הייתה משאירה את המקום כמות שהוא, כי זה ריאה ירוקה בלב שכונות צפופות. אבל בחלם שלנו יקימו שם שיכונים מכוערים.

ד. אם כבר הוחלט להעביר את השטח לידיים פרטיות - אז עושים מכרז, וכל מי שמעוניין בשטח מקבל הזדמנות לקנות אותו.

חותם בצער, חייל ששירת בשנלר.

סורי, אבל לא מסכימה אתך[עריכת קוד מקור]

אתה מספר פה על דילים שנרקחו ועל חיסול ריאה ירוקה. בפועל, שנלר היה מחנה צבאי סגור לציבור ללא אפשרות כניסה ואפילו הצצה לתוכו (אלא אם היית חייל בגימלים); מיקומו של האתר בצפון ירושלים בלב שכונות חרדיות לא ממש הותיר ברירה אלא לאפשר לו להשתלב נכון בסביבתו. המקום ישומר ככל האפשר ובתיו וזיכרונו יכובדו. אין טעם לאנוס את המקום לשמש כמוזיאון (של מה?) במקום שאינו מתאים כלל. ערים מתפתחות באופן טבעי, וכמו שבתי כנסת רבים בלב תל אביב חוסלו, פונו וייעודם השתנה, כך, עם כל הצער, יש להתייחס גם לשנלר.

לגבי החזרת השטח לידי שנלר - נו באמת, לודוויג שנלר הקים את המקום מכספי תרומות (עד היום אפשר לראות על בתי המתחם את שמות הקהילות שתרמו כסף להקמתו). לא היו לו יורשים, וגם אם היו לו - הוא לא היה הבעלים החוקי והיחיד של המקום. בשקט אוסיף גם שאם כל מי שהקים בארץ איזה בית במאה ה-19 היה בר-תובענה כלפי המדינה, היינו מזמן מצטופפים בין חולון לבת ים. תמרה שיחה 12:36, 28 באפריל 2013 (IDT)[תגובה]

@תמרה, כמה תיקונים: ללודוויג שנלר דווקא היו שני בנים, אולם כל רכושם של הטמפלרים הוחרם בידי הבריטים לפני שגורשו מן הארץ בסביבות 1945. הבריטים העבירו את הנכסים לידי מדינת ישראל, שדווקא כן שילמה פיצויים לממשלת גרמניה על נכסי הטמפלרים במסגרת הסכם השילומים. אני מקווה שפעילות בתי היתומים מונצחת איכשהו בכל אחד מן האתרים (ירושלים, נצרת ובית שפון). חבל שאת מבנה החווה, סמוך לרבדים, פוצצו. בברכה --Kippi70 - שיחה 12:54, 30 ביולי 2019 (IDT)[תגובה]

קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 04:58, 14 במאי 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 04:58, 14 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (יוני 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בבית היתומים שנלר שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 20:54, 21 ביוני 2023 (IDT)[תגובה]