שיחה:בריכות שלמה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בערך לא מוסבר כלל מה מקור השם ? מתי הוא מוזכר כך לראשונה ? מדוע נקרא כך ? האם יש קשר לספר קהלת - "בָּנִיתִי לִי בָּתִּים נָטַעְתִּי לִי כְּרָמִים. עָשִׂיתִי לִי גַּנּוֹת וּפַרְדֵּסִים וְנָטַעְתִּי בָהֶם עֵץ כָּל-פֶּרִי. עָשִׂיתִי לִי בְּרֵכוֹת מָיִם לְהַשְׁקוֹת מֵהֶם יַעַר צוֹמֵחַ עֵצִים". – ספר קהלת פרק ב' פסוקים ד'-ו' ? מי-נהר - שיחה 05:20, 13 במאי 2012 (IDT)[תגובה]

באנציקלופדיות של ישעיהו פרס ושל זאב וילנאי כתוב שמקור השם באגדה שמתבססת על הפסוק הזה. פרס אפילו כותב שמקור המסורת בימי הביניים. כהרגלם, אף אחד מהם לא מציין מקור מדויק יותר. דניאל צבישיחה 14:33, כ"א באייר ה'תשע"ב (13.05.12)
תודה מי-נהר - שיחה 23:40, 13 במאי 2012 (IDT)[תגובה]
אולי הקשר הוא מהמקורות הללו - יוסף בן מתיתיהו מכנה מקום דרומי לירושלים בשם "גן המלך שלמה" אליו היה מגיע שלמה המלך: "היה מקום אחד במרחק 7 מילים מירושלים ושמו עיטם, נחמד ועשיר בפרדסים ונחלי מים כאחד, אליו היה המלך עורך את טיולי הטיסה שלו כשהוא נישא במרכבתו" (קדמוניות היהודים ח/ז' 3'.) כידוע עין עיטם משמש כאחת מנקודות הציון והמקורת של המים שהובאו מבריכות שלמה.
מאידך מוזכר בגמרא דןמני במסכת יומא לגבי מקור המים שהובאו אל ה- ים של שלמה בבית המקדש , שהן הובאו בדרך מיוחדת מעין עיטם. אולי זה מקור היחוס... מה דעתך ? מי-נהר - שיחה 20:30, 21 במאי 2012 (IDT)[תגובה]
יכול מאוד להיות, אבל אם השם הזה נדבק למקום רק בימי הביניים, רוב הסיכויים שגם אם תמצא את המקור הראשון שינקוט בשם הזה, הוא לא יסביר למה הוא קורא לו כך. שווה לבדוק אם החוקרים הראשונים (רובניסון, גרן, SWP) כתבו משהו בנושא. דניאל צבישיחה 10:04, א' בסיוון ה'תשע"ב (22.05.12)

מקור המים בבריכות[עריכת קוד מקור]

בערך מצוין שמקור המים במעיינות ובניקוז מי גשמים. מישהו יודע מה היחס הכמותי בין המעיין לגשם? יש רוב מוחלט למעיין? יש לכך חשיבות הלכתית, בהנחה שהמים הגיעו לבית המקדש, האם יכלו להתייחס אליהם כאל מי מעיין.

משוב מ-6 בפברואר 2015[עריכת קוד מקור]

שלימות- הערך חסר הסבר על התמונות גוגל המראות כי המקום ריק ממים. זכור לי שבשנות השבעים ביקרתי שם והברכות היו מלאות. 109.160.217.6 13:12, 6 בפברואר 2015 (IST)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (יוני 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בבריכות שלמה שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 06:16, 22 ביוני 2023 (IDT)[תגובה]