שיחה:ג'מאל א-דין א-תנוח'י

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 8 חודשים מאת שמזן

כובש המלפפונים, תודה על הערך! התחלתי לאסוף מידע עליו בטיוטה שלי, ולא הספקתי ליצור את הערך כי היו לי כמה תהיות. הערך שיצרת רק מוסיף להן.

  • לגבי שמו. השם שראיתי באינטרנט הוא "אל-אמיר א-סייד ג'מאל א-דין עבדאללה א-תנוח'י", אולם שמות הערכים באנגלית ובערבית מבלבלים: האם שמו בכלל "סייף א-דין" (הערך הערבי)? או שכינוי הכבוד "אל-אמיר א-סייד", שהוצמד לשמו, הוא בכלל שם פרטי (כמו שבחרו לקרוא לערך האנגלי)? השם שאתה בחרת לערך - "עיסא" - הוא שם שבכלל לא ראיתי עד עכשיו, והוא מפתיע אותי מאוד למען האמת.
  • גם לגבי תאריך הלידה והפטירה שלו ראיתי תאריכים שונים.

בכל מקרה, אם יהיה לי זמן אני מתכנן קצת להרחיב את הערך בקרוב :) שוב תודה. שמזן (שיחה) • ערכי בראבו20:49, 10 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה

שלום שמזן!
ראשית כל, אני מרוצה שהערך שיצרתי מצא חן בעיניך. אשמח שתוכל להרחיב את הערך: אם תרצה, נוכל לעשות זאת יחדיו (אולי דרך וק:חבר?).
באשר לשמו, בספר שאני קורא ("האסלאם: היסטוריה, דת, תרבות") שמו הוא עיסא. אוכל לצלם לך. כשניגשתי ליצור את הערך שמתי לב להבדלים בין השמות. שים לב שגם השם באנגלית (מה שבא אחרי אל-אמיר א-סייד, ג'מאל א-דין עבדאללה) אינו זהה לשם הערבי (סייף א-דין). בלית ברירה, בחרתי בשם שהופיע אצלי בספר. מה לפי דעתך ראוי לעשות במקרה זה?
את תאריכי הלידה והפטירה העתקתי מוויקינתונים. עד שלא יימצא מקור באשר למותו ולפטירתו אפשר יהיה למוחקם.
נ. ב. אתה יודע ערבית? כובש המלפפוניםשיחה 20:56, 10 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה
היי! נראה שיש בלאגן שלם בעניין... במרבית המקורות האינטרנטיים, ובייחוד מקורות דרוזיים, השם הוא "ג'מאל א-דין עבדאללה א-תנוח'י", המכונה "אל-אמיר א-סייד"[1] [2]. באחד המקורות שהתחלתי לקרוא[3] מצוין שהיה לו בן שכונה "סייף א-דין". איני יודע מאיפה הביא בר-אשר את השם "עיסא" (אשמח אם תוכל לצלם לי ), ואולי כדאי לשאול אותו :)
גם לגבי התאריכים, נדרש בירור נוסף לדעתי. אולי כדאי להביא כמה דעות עם הערות שוליים.
אשמח לשתף איתך פעולה בכתיבת הערך, אבל בוא נראה אם בכלל אגיע לזה... אין לי לצערי הרבה זמן לזה בימים אלו. אוכל לשתף אותך בממצאיי אם יהיה לי מספיק זמן לקרוא על כך.
נ.ב, כן יש לי קצת ידע בערבית (וגם בגרמנית, למעשה. באופן כללי אני מחבב מאוד שפות). אני רואה מדף המשתמש שלך שגם לך יש ידע בערבית, ומהערך המרשים שיצרת על פרוטו-הודו-אירופית ברור לי שגם לך יש עניין בבלשנות ובשפות :) שמזן (שיחה) • ערכי בראבו21:11, 10 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה
שמזן, בסדר גמור. שיניתי את השם ל"ג'מאל א-דין עבדאללה" ומחקתי את תאריך הלידה. אני אשלח לך את המקור שבו השתמשתי במייל. שמחתי שהערך שכתבת מצא חן בעיניך, וכן שיש לנו תחביב משותף. כשיהיה לך יותר זמן, אשמח שתיצור איתי קשר לשם הרחבת הערך! כובש המלפפוניםשיחה 22:04, 10 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה
אני מניח שאוכל לקרוא קצת בסופ"ש הקרוב על הנושא. אעדכן :) הזמן הפנוי שלי די מועט במהלך השבוע, והמחשב די מקרטע לצערי. שמזן (שיחה) • ערכי בראבו22:35, 10 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה