שיחה:גוסטב ליאונהארדט

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תפיסתו המורכבת של ליהונהאדרט- גישתו להקלטות[עריכת קוד מקור]

אני לא בטוח אם מי שכתב שליאונהארדט עמד בראש תנועה שקראה להקליט ביצוע בכלים עתיקים, אני מכיר המעדה של ליאונהארדט שדווקא סלדה מהקלטת מוזיקה ודבקה בביצועה החי, ראו inside early music By Benrard d.Sherman.31.154.81.75 13:35, 25 באוגוסט 2016 (IDT)[תגובה]

שלום לך. קראתי עכשיו את הערך שלו במילון גרוב, ושם כתוב בפירוש, שלא זו בלבד שליאונהארדט לא התנגד להקלטה בכלים עתיקים, הוא אף הקליט בצ'מבלו יותר מכל צ'מבליסט אחר. זה, כמובן, איננו סותר את העדפתו לביצוע חי, אם יש לך מקור לכך, כי בגרוב זה איננו מופיע. בימים הקרובים ארחיב את הערך על פי הערך האנגלי והערך בגרוב, ואביא רפרנסס משם. אגב, בדבריך לעיל יש כנראה תקלדה - מה זה "המעדה"?

תודה על ההערות, שלומית קדם - שיחה 19:32, 25 באוגוסט 2016 (IDT)[תגובה]

"העמדה", אני לא אמרתי שלא הקליט, אני רק אמרתי שבין זה לבין לעמוד בראש תנועה שקראה להקליט... בכל אופן הערך ראוי להרחבה, אני יודע שבתחילה למד צ'לו ופסנתר ורק מאוחר יותר התמקד בצ'מבלו, והוא בהחלט הצ'מבליסט החשוב ביותר החל מתקופתו, ולמעשה היום כולם תלמידיו. אחפש הציטוט המדויק מהשיחה שלו ושל בילסמה עם שרמן...31.154.81.75
from "insead early music" By Bernard D.Sherman:"...recording is a rather unhuman[inhuman] thing. I find that repeats can be pedantic on a recording.
  • "Music-making? That I don't want to say. It has influenced enormously the spread of what I consider good taste in music. This is apart from the fact that it can offer some bliss to people in the middle of the Sahara who want to hear some music; for people in the middle of a big town it's not so necessary. But the influence of recording has been enormous, and I think beneficial on the whole."

...

  • "...I refuse to combine them(recording and concerts-recording live concerts). Often people, either the radio or someone else, want to record a concert: I always refuse, because my playing is totally different from concert to concert. In a concert I adapt my wavelengths to how large the hall is, how far the audience is, the relationship with that audience at that moment, and, of course, what the acoustics are. And also it's only for once, so I take risks. Where on recording a risk is a silly thing. You have to do it over if it doesn't go. So I play neatly, and as well as I can on the record, and in the concert I try to play beautifully."

...

  • " ...things may perhaps be fine in a concert, they are ridiculous if you hear them several times in a recording. So I think it should be sort of quasi-ivory-tower perfection on record-not too much, not too little; exemplary in your mind. It's a document, really."

31.154.81.75 21:03, 25 באוגוסט 2016 (IDT)[תגובה]

שלומית, אבנר הוריד את המשפט בנוגע להקלטות, בכל אופן כפי שציינת ליהונהארדט הקליט את כל הקנטטות של באך, ולמעשה גם את כל היצירות למקלדת (אני מכיר ההקלטות של 18 הפרטיטות לצ'מבלו, יצירות לעוגב, ואריציות גולדברג (שאני חושב שאפשר למצוא גם ביוטיוב), אומנות הפוגה...בטח את רובן הקליט, אם לא כולן). הוא גם הקליט מלחינים אחרים שלא היו ידועים ובכך העלה אותם לתודעה. אז בוודאי שראוי להזכיר את המפעל הזה, רק לא בתור "תנועה שקראה להקליט", הוא פשוט הקליט כי חייבים, וכי יש לזה תועלתו, אבל נראה שלתפיסתו זה היה בין "הכרח בל יגונה" ל"הכרח מגונה", ומתנצל על כמה שזה נהיה ארוך.31.154.81.75 08:51, 26 באוגוסט 2016 (IDT)[תגובה]